۱۴ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 2055
کد خبر: 85342961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مادرید

تهران- ایرنا- آیین بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، در مادرید، پایتخت اسپانیا برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، آیین بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی عصر دیروز در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید برگزار شد.

در این آیین که با حضور جمعی از ایرانیان مقیم اسپانیا و نیز فعالان، روزنامه نگاران و نویسندگان اسپانیایی برگزار شد، محمدمهدی احمدی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و کارلوس پاز نویسنده و فعال رسانه ای اسپانیایی به بیان نکات و تحلیل هایی درباره ابعاد مختلف زندگی و مبارزه شهید سلیمانی پرداختند.

احمدی ضمن تشکر از حاضران در جلسه به سه مناسبت مختلفی که در این روز با هم تلاقی کرده اند شامل شهادت شهید سلیمانی، میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و تولد امام خمینی اشاره کرد و در ادامه حادثه تروریستی کرمان که امروز اتفاق افتاده و منجر به شهادت بیش از صد تن از هموطنان در این شهر ایران شده است را تسلیت گفت.

وی در سخنان خود به جمله ای از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که فرموده‌اند باید به قاسم سلیمانی نه به عنوان یک فرد که به عنوان یک مکتب نگاه کنیم‌. وی بر این اساس به برخی ویژگی های مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، خداباوری را نخستین ویژگی مکتب شهید سلیمانی دانست که باعث شده بود از هیچ قدرتی در جهان وحشت نداشته باشد.

ویژگی دیگر شهید سلیمانی از نظر وی، انقلابی بودن این شهید بود که آن را از مواضع ضد امپریالیستی و ضد آمریکایی سردار سپهبد شهید سلیمانی می شود به خوبی شناخت.

داشتن روحیه مردمی، اعتقاد به پیشگیری پیش از درمان (به خصوص در مبارزه خود علیه تروریسم) و مبارزه با هرگونه سلطه از دیگر ویژگی هایی بود که رایزن فرهنگی کشورمان درباره مکتب شهید سلیمانی برشمرد.

سخنران دیگر این مراسم کارلوس پاز نویسنده و فعال رسانه ای اسپانیایی بود. او در صحبت های خود ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی برای برگزاری این مراسم و ایجاد زمینه آشنایی جامعه اسپانیایی با شخصیت و مبارزات شهید سلیمانی، در ابتدای صحبت های خود به معرفی این فرمانده بزرگ مقاومت پرداخت.

وی گفت: سردار سلیمانی یک شهید و یک قهرمان واقعی، نه فقط در جهان ایرانی، نه تنها در میان مسلمانان که برای همه آنهایی است که می خواهند با دروغ و ظلم و تروریسم مبارزه کنند.

پاز تاکید کرد: مهم است بدانیم که شهید سلیمانی در طول تمام سال های مبارزه خود هرگز میان مسلمانان و مسیحیان یا هر فرقه و مذهب دیگر فرقی نمی گذاشت.

برگزاری بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مادرید

وی در صحبت های خود با اشاره به حضورش در چند سفر به خاور میانه تاکید کرد: من چگونگی فعالیت تروریسم تکفیری را با چشمان خودم دیده ام و دیده ام که چگونه غرب خود این مخلوق را سال ها تغذیه کرده است تا در منطقه خاورمیانه جدایی و تفرقه ایجاد کند و صحنه های مرگ و انفجار بیافریند.

پاز افزود: قاسم سلیمانی با تمامیت این طرح شوم جنگید تا آنکه جان خودش را نیز در این راه فدا کرد.

نویسنده کتاب «رمزگشایی از اسلام» در سخنان خود به رسانه های غربی نیز اشاره کرد که هرگز صحبتی از این مبارزه و از این حمایت غرب از تروریسم در منطقه نمی کنند و روایت هایی تبلیغاتی از آنچه در این منطقه رخ می دهد به نفع آمریکا و رژیم صهونیستی به شهروندان بی اطلاع غربی ارائه می دهند.

او تاکید کرد: از این نظر سانسور شدیدی بر رسانه های غربی حکم‌فرماست؛ سکوت و سانسوری که معنایش چیزی جز همراهی با جنایتکاران نیست.

پاز با اشاره به سفر اخیرش به تهران و گفت‌وگو با یکی از همرزمان شهید سلیمانی گفت: این شهید به عنوان یک فرمانده ویژگی مهمی داشت و آن هم حضور در خط مقدم نبرد و در کنار سربازانش و گاهی جلوتر از آنها بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی معمار یک مبارزه منظم و هماهنگ در تمام منطقه علیه تروریسم بود. همچنین مبارزه ای کمتر دیده شده با قاچاقچیان مواد مخدر که این مواد را از افغانستان به اروپا می رسانند.

این فعال رسانه ای اسپانیایی با تاکید دوباره بر دفاع شهید سلیمانی از همه اقوام و مذاهب به ویژه مسلمانان و مسیحیان بیان داشت: می توانیم بگوییم مبارزه شهید سلیمانی مبارزه ای هماهنگ و همزمان علیه صهیونیسم، تروریسم، امپریالیسم و گلوبالیسم بود.

برگزاری بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مادرید

این نویسنده اسپانیایی در پایان سخنان خود گفت: به شما می گویم، با وجود اینکه دشمنان سردار سلیمانی (که دشمنان ما نیز هستند) بسیار قدرتمندند، پیروزی ما بسیار نزدیک است زیرا خوب می دانیم که شر نمی تواند چیره شود، که حقیقت همیشه ظاهر می شود و اینکه خداوند با ما است.

فضای این جلسه تحت تاثیر خبر تاسف انگیز حمله تروریستی کرمان قرار داشت و یکی از شرکت کنندگان اسپانیایی مراسم در ابتدای جلسه به یاد قربانیان این حادثه شمع روشن کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha