پیام‌های تسلیت و محکومیت حادثه تروریستی کرمان

تهران-ایرنا- در پی حادثه خونین و تروریستی کرمان در آستانه برگزاری چهارمین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، مقامات و مسوولان مختلف کشور، علاوه بر صدور پیام تسلیت، خواستار معرفی و مجازات مسببان آن شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عصر امروز ۱۳ دی ماه، دو انفجار مهیب در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که در پی آن، تاکنون ۷۳ تن از زائران گلزار شهدا، به شهادت رسیدند و بیش از ۱۷۰ تن نیز مجروح شده‌اند.

مقامات امنیتی استان کرمان، این حادثه را، تروریستی اعلام کرده اند.

دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری با صدور پیامی، با محکومیت شدید جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان همزمان با مراسم بزرگداشت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این اقدام را جنایت ایران ستیزان و عمال ترور و سیاهی عنوان کرد و ضمن موظف کردن مسئولان به رسیدگی فوری به مجروحان این حادثه، بر پیگیری و شناسایی سریع عاملان و آمران این اقدام کور و بزدلانه تاکید کرد.  

متن کامل پیام رئیس جمهور بدین شرح است:

بار دیگر جنایت‌کاران ایران‌ستیز و عمال ترور و سیاهی، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) سلاله پاک پیامبر رحمت، در مراسم گرامی‏داشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، سردار فاتح مبارزه با تروریسم، در اقدامی مذبوحانه و غیرانسانی، جنایت تأسف ‏باری را رقم زدند و موجب شهید و مجروح شدن عده‏ ای از شرکت‏ کنندگان در این مراسم از جمله تعدادی از زنان و کودکان بی‏گناه شدند.

اینجانب با محکوم کردن این اقدام تروریستی جنایت‌بار و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده، این ضایعه ناگوار را به حضرت ولیعصر(عج) و به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  و عموم مردم شریف و بزرگ ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای شهدای حادثه علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل مسألت دارم.

ضمن تأکید بر پیگیری و شناسایی طراحان و آمران سیاه‏دل این حرکت غیرانسانی، از تمامی مسئولان استانی می‏خواهم هرچه سریع‏تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏ دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.

 بی‏ شک عاملان و آمران این اقدام بزدلانه به زودی به دست نیروهای توانای امنیتی و انتظامی شناسایی و به سزای عمل شنیع خود خواهند رسید. دشمنان ملت باید بدانند که این‏گونه اقدامات هرگز نمی‏ تواند خللی در عزم و اراده آهنین ملت ایران در دفاع از آرمان‏های اسلامی به ‏وجود آورد و آنها مصمم ‏تر از گذشته تا خشکاندن ریشه ‏های ترور و خشونت در میدان مبارزه با دشمنان عزت و اقتدار ایران و اسلامی حضور خواهند داشت.

آمران و عاملان مجازات خواهند شد

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه عصر چهارشنبه در پیامی شهادت شماری از زائران در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: حادثه‌ اندوهبار و تلخ شهادت جمعی از مردم عزیزمان در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، به دست تروریست‌های مزدور، قلب‌ها را متألم گرداند و بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران اسلامی را آشکار ساخت.

تروریست‌های کوردل که اذنابِ مستکبران هستند، پس از شکست و هزیمت در ناامن‌سازی کشور در توطئه‌های مختلف، تمام همت خود را معطوف به انتقام گرفتن از مردمان متدیّن ایران اسلامی کرده‌اند؛ این سیاه‌دلان قسی‌القلب و اربابان آدم‌کش آن‌ها که از حاج قاسم و شهیدان و مجاهدان محور مقاومت کینه و حقد عمیق دارند و حتی از برگزاری مراسم سالگرد شهادت او هم واهمه دارند باید بدانند ملت ما هیچگاه بواسطه این دست تحرکات مذبوحانه از آرمان‌های مقدس خود و عشق ورزیدن به مسیر و راه نورانی شهدا و حاج قاسم عزیز، دست نخواهد کشید.

بدون تردید، آمران و عاملان این جنایت اندوهبار از طرق مقتضی مجازات خواهند شد؛ بر همین اساس دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مکلف هستند با سرعت و دقت، به تعقیب تمامی سرنخ‌ها و عاملان و مسبّبان این جنایت اهتمام ورزند و آنان را به سرپنجه قضایی کشور بسپارند؛ مسئولان قضایی مربوطه چه در استان کرمان و چه در سایر مناطق که ردی از تروریست‌های دخیل در این ماجرا وجود دارد نیز موظفند نهایت مساعی خود را برای دستگیری این جانیان به کار بندند؛ قدرمتیقّن دستگاه قضایی به موجب وظیفه ذاتی و قانونی خود، برخوردی عبرت‌آموز با تمامی عاملان و دست‌اندرکاران این جنایت شقاوت‌آمیز خواهد داشت.

اینجانب ضمن آرزوی بهبودی و عافیت برای مجروحان این حادثه تروریستی، تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های شهدای عزیز عرض می‌کنم و صبر و سکینه الهی را برای آنان و علوّ درجات را برای شهیدان مسألت می‌نمایم.

محکومیت حادثه تروریستی کرمان

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی جنایت تروریستی در کرمان
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی جنایت تروریستی روز چهارشنبه در کرمان، در پیامی این اقدام آمریکایی اسرائیلی را محکوم کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این پیام افزود: دشمنان آمریکایی اسرائیلی اسلام بار دیگر اتحاد و وحدت ایران عزیز در مزار سردار عزیزشان حاج قاسم سلیمانی را برنتابیدند و با بمب‌گذاری در مسیر گلزار شهدای کرمان فاجعه آفریدند و جمعی از خانواده‌های ایران اسلامی را داغدار کردند.

وی افزود: اینجانب با محکومیت این جنایت بزرگ، ضمن تسلیت به رهبر عزیزمان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) شهادت جمعی از هموطنانمان را به خانواده‌های داغدارشان نیز تسلیت می‌گویم و پیوستن این شهدای عزیز به سردار شهید قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت می‌گویم. بی‌شک تاریخ هیچگاه این جنایت ناجوانمردانه را فراموش نخواهد کرد و آیندگان اقدامات تروریستی دشمنان اسلام به‌ویژه ایران اسلامی را قضاوت خواهند کرد.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبکه اجتماعی نوشت: مکتبی که شهادت دارد شکست ندارد. ‏سلام بر حاج قاسم، سلام بر ابومهدی المهندس، سلام بر سید رضی، سلام بر صالح العاروری و سلام بر شهدای امروز کرمان ‏هنگام نماز در مسجدالاقصی بسیار نزدیک است.

استکبار از زائران شهید سلیمانی هراس دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی‌آزاد دادستان کل کشور عصر چهارشنبه با تسلیت شهادت جمعی از زائران گلزار شهدای کرمان و آرزوی سلامتی برای مجروحان حادثه، به مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دستور داد با کمک همه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در کمترین زمان ضمن شناسایی مسببین و حامیان این جنایت غم‌انگیز با آنها برخورد قاطع و عبرت‌آموز انجام شود.

موحدی آزاد این اقدام تروریستی را نشانه ضعف و ناتوانی و شکست‌های پی در پی دشمنان کوردل ایران اسلامی دانست و گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسراییل به حدی از سقوط و انزوا رسیده است که حتی از زائران شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی نیز هراس دارد.

وی افزود: دشمنان ایران عزیزمان بدانند که ملت شهیدپرور ایران همچنان حامی اصلی جریان مقاومت در منطقه بوده و انتقام سختی را از عاملان و حامیان این اقدام تروریستی بزدلانه خواهد گرفت.

محکومیت حادثه تروریستی کرمان

این اقدام حقیرانه مردم را از ادامه راه باز نمی‌دارد
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار متنی در شبکه اجتماعی نوشت: شهادت جمعی از هموطنان عزیز را در حادثه تروریستی کرمان تسلیت عرض می‌کنم و برای مجروحان آرزوی سلامتی دارم.
وی افزود: این اقدام ددمنشانه و حقیرانه نمی‌تواند مردم را از ادامه راه پرافتخار مکتب حاج قاسم باز بدارد.

محکومیت حادثه تروریستی کرمان

راه شهید سلیمانی با قوت ادامه خواهد یافت

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی پس از حادثه تروریستی کرمان به خبرنگاران گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی حمله به زائران مراسم سالگرد شهید سلیمانی، از جانب مجلس شورای اسلامی هیاتی را بررسی میدانی این اقدام تروریستی به کرمان اعزام خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: بررسی ابعاد این اقدام تروریستی در دستورکار اولین جلسه کمیسیون خواهد بود.

وی تاکید کرد: این حادثه نشان داد که راه شهید سلیمانی در مبارزه بی امان با تروریسم، مسیر درستی بوده و با قوت ادامه خواهد یافت.

عمویی خاطرنشان کرد: دشمنان شهید سلیمانی نه فقط از این شخصیت قهرمان که حتی از دلدادگان این شهید هم کینه دارند. اما ملت شهیدپرور ایران با صلابت راه و مرام و مکتب نورانی شهید سلیمانی را ادامه خواهند داد.

محکومیت حادثه تروریستی کرمان

این حادثه قلب مردم سیستان و بلوچستان را جریحه دار کرد

سردار محمد شاهوزهی یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت شهادت شماری از هموطنان در پی اقدام تروریستی در حاشیه برگزاری چهارمین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: این اقدام خونبار و دردناک مبنی بر شهادت شماری از هموطنان و مجروح شدن شماری دیگر آن هم در مراسم باشکوه سالگرد سردار دلها قلب تمام مردم سیستان و بلوچستان و ایران را جریحه دار کرده، ما ضمن محکوم کردن این حادثه فجیع، خواستار شناسایی، دستگیری و مجازات عوامل خرابکار و مزدوران دشمن هستیم.

وی افزود: ملت بزرگ ایران تاکنون چندین هزار شهید را تقدیم راه اسلام، انقلاب و میهن کرده اند و همچنان در این مسیر حرکت می کنند و گرچه داغدار عزیزان از دست رفته خود هستند، اما در دام پلید دشمنان گرفتار نشده و انتقامی سخت از دشمنان خواهند گرفت.

سرطایفه شاهوزهی گفت: تمام مردم بلوچ و اهل سنت از حادثه تروریستی استان کرمان در نگرانی و پریشانی به سر برده و با خانواده های داغدیده همدردی می کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم عوامل این حادثه غمبار هر چه سریعتر شناسایی، دستگیر و به مجازات برسند.

این سرطایفه ادامه داد: شهید حاج قاسم فاتح قلوب میلیونها مردم در کشور و خارج از مرزها است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن از نام حاج قاسم بیشتر از زنده بودن این فرمانده دلاور ترس و واهمه دارد و از اینکه میلیون‌ها سلیمانی ادامه دهنده راه و مکتب سلیمانی هستند بیش از پیش می‌ترسد.

محکومیت حادثه تروریستی کرمان

قدرت مقاومت روز به روز گسترده تر خواهد شد

حسین کنعانی مقدم تحلیل‌گر مسائل سیاسی نیز، با اشاره به حادثه تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان، ضمن تسلیت به مردم ایران، گفت: سیل خروشان مردم در کرمان جهت تجدید میثاق با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نشان داد که مکتب حاج قاسم همچنان ادامه دارد و ترس و واهمه‌ای از دشمنان ندارند و جان بر کف در مسیر انقلاب درحال حرکت هستند، از این رو سیل خروشان آنها تبدیل به زلزله‌ای خواهد شد که رژیم صهونیستی و هم پیمانان او همانند آمریکا را در هم خواهد نوردید.

وی با تاکید براینکه انتقام سخت در راه است، افزود: شجره طیبه‌ای که سردار شهید ما سلیمانی در غرب آسیا رقم زد، همچنان با خون شهیدان آبیاری می‌شود و این قدرت مقاومت روز به روز گسترده‌تر خواهد شد.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی تصریح کرد: دشمنان که از مرزهای امنیتی ما عبور و به صفوف ملت ما حمله کردند باید بدانند وعده خدا حتمی است و قطعا رژیم صهونیستی نابود خواهد شد.

کنعانی مقدم در خصوص نقش رژیم صهونیستی در عملیات شب گذشته بیروت که منجر به شهادت معاون سیاسی حماس شد و امروز نیز عملیات تروریستی دیگر در کرمان را انجام داد، افزود: وقتی در میان نبرد شکست می‌خورند دست به عملیات تروریستی می‌زنند. دشمن(اسرائیل) شکست خورده و با این اقدامات تروریستی در کرمان هیچ راهی برای فرار نخواهد داشت.

محکومیت حادثه تروریستی کرمان

پاسخ مقتدرانه در کوتاه ترین زمان به دنبال خواهد داشت

احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به حادثه امروز در گلزار شهدای کرمان گفت:شهادت جمعی از مردم عزیز کرمان را به حضرت بقیه الله اعظم و خدمت رهبری و ملت شریف ایران و بازماندگان تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه بیان کرد: این حادثه ساعت ۳ بعد از ظهر اتفاق افتاد و زمانی که سایر زائران به کمک مصدومان می آیند انفجار دوم حوالی ساعت ۳:۲۰ دقیقه رخ می دهد و عمده شهدا و مصدومین در انفجار دوم دچار حادثه می شوند.

وحیدی با بیان اینکه با حضور امداد گران و اورژانس مجروحین به بیمارستان منتقل شدند، گفت: اوضاع در شهر کرمان عادی است و همه چیز در کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی است.شمار شهدا بالغ بر ۱۰۰ نفر است و مجروحین در بیمارستان مورد مداوا و مراقبت قرار گرفتند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: توطئه‌ جدیدی که امروز رخ داد ادامه توطئه هایی بود که دشمن مدتها به دنبال آن بود و تلاش کردند در مراسمهای مختلف این انفجارها را رقم بزنند که با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی خنثی شد.

وی در ادامه تاکید کرد: این اقدام تروریستی پاسخ مقتدرانه و کوبنده دستگاه های امنیتی و نظامی را در کوتاه ترین زمان به دنبال خواهد داشت.

محکومیت حادثه تروریستی کرمان

همبستگی امت اسلامی افزایش خواهد یافت

جنبش جهاد اسلامی فلسطین انفجار تروریستی در میان مشارکت کنندگان در آیین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در کرمان را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه این جنبش تأکید شده است: تجاوز ظالمانه در کرمان باعث افزایش همبستگی امت اسلامی پیرامون مقاومت خواهد شد که شهید سلیمانی یکی از نمادهای آن باقی خواهد ماند.

محکومیت حادثه تروریستی کرمان

دشمنان از مکتب شهید سلیمانی وحشت دارند

روح الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان گفت: دشمنان همانطور که از شهید سلیمانی در زمان حیاتش وحشت داشتند پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی از مکتب این شهید بزرگوار نیز وحشت دارد اما باید بداند که با اقدامات تروریستی این مکتب تضعیف نمی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: دشمن به خیال خود اما به غلط فکر می کند که با اقدامات تروریستی می تواند باعث تضعیف مکتب شهید سلیمانی شود اما باید بگویم مکتب شهید سلیمانی نه تنها با ترور تضعیف نمی شود بلکه این اقدامات باعث تنومند شدن آن می شود.

وی افزود: مرد ایران همواره پای آرمانهای خود ایستاده اند و این حرکتها و اقدامات تروریستی هیچ وقت نتوانسته این ملت را از ادامه راهش منصرف کند.

متفکر آزاد خاطرنشان کرد: ترور مردم و به ویژه کودکانی که برای حضور در مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی در گلزار شهدای شهر کرمان جمع شده بودند از سوی هر انسان آزاده ای محکوم است و دشمنان ما باید بدانند که این اقدام آنها بی پاسخ نخواهند و آنها هزینه سنگین این رفتار خود را دریافت خواهند کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور که دهها و صدها بار اقدام به شناسایی و برخورد با گروهکهای تروریستی کرده اند می خواهیم که هرچه سریعتر عاملان حادثه تروریستی در کرمان را شناسایی و دستگیر کنند.

محکومیت حادثه تروریستی کرمان

خون شهدای حادثه کرمان همبستگی مردم را بیشتر می‌کند

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سرپرست معاونت توسعه منابع و برنامه ریزی این سازمان گفت: حمله اخیر دشمن در مراسم بزرگداشت سردار دلها سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» یک عملیاتی کور و محکوم به شکست است و قطعا خون شهدای این حادثه همبستگی و علاقه مردم به این شهید بزرگوار را بیشتر و مستحکم تر می کند.

محمود پاکدل در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا بیان کرد: بنده به عنوان خادم خانواده های شهدا و ایثارگران اقدام تروریستی دشمن در گرامیداشت شهید سلیمانی که قطعا با حمایت آمریکا و رژیم صهیونستی انجام شده را محکوم می کنم و به خانواده های شهدای این حمله تبریک و تسلیت عرض می کنم و برای مجروحان و جانبازان این حادثه از خداوند متعال شفای عاجل و بهبودی کامل مسئلت دارم.

وی افزود: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ هشت ساله دشمن با حملات سایبری، ایجاد اغتشاشات و ترورهای کور همواره به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است اما مردم ما منسجم تر و یکپارچه تر از انقلاب و نظامی که برای پایداری آن ۲۲۸ هزار و ۹۰۰ شهید تقدیم کرده اند حمایت می کنند.

این جنایت بیانگر حقارت استکبار است

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بیانیه ای با محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان، این جنایت را بیانگر عقده و حقارت استکبار جهانی و گروهک‌های تروریستی ازمردم عزیز و ولایت مدار ایران اسلامی به ویژه دوستداران شهیدحاج قاسم سلیمانی دانست. در ابتدای این بیانیه آمده است: 
در سالروز میلاد صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) و همزمان با کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه توسط رژیم کودک کش اسرائیل، حادثه غم انگیز شهادت جمعی از عاشقان و دلدادگان سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی که همراه با خیل عظیم مردمی در مراسم سالگرد آن شهید والامقام شرکت کرده بودند قلوب ملت عزیز ایران اسلامی را جریحه دار کرد.
 این بیانیه می افزاید: یقینا این گونه جنایات ضد بشری تاثیری در کاهش روحیه انقلابی مردم قدرشناس و  عاشقان سیدالشهدای مقاومت نخواهد داشت بلکه بر عکس، مردم ولایت مدار و بصیر ایران اسلامی، قدرت،قوت و شجاعت انقلابی خود را به  جهان و دشمنان انقلاب اسلامی نشان خواهند داد.   
در ادامه این بیانیه ضمن محکومیت این اقدام مذبوحانه و طلب شفای عاجل برای مجروحین آمده است: مسلما خون شهدای این جنایت تروریستی همانند دیگر شهدای والا مقام ایران اسلامی؛ شجره طیبه وحدت،انسجام و همبستگی ملی، دینی و تمدنی را در سراسر کشور عزیز ایران آبیاری خواهد نمود. 
در پایان این بیانیه با ابراز همدردی با خانواده های معظم شهیدان و مجروحان این جنایت که از دلدادگان شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی بودند،تاکید شده است: استکبار جهانی و دشمنان ملت، در راس آنها آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تروریسم تکفیری و ضدانقلاب اسلامی بدانند همچنان مقهور اراده الهی و حقانیت نظام و ملت مؤمن، انقلابی و هوشمند ایران اسلامی بوده و خواهند بود و ارتکاب اینگونه جنایات شیطانی، عزم و اراده ایرانیان در تداوم راه روشن انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند امام راحل (ره)،شهیدان و رهبری داهیانه حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) خللی ایجاد نخواهد کرد و ان شاالله مسئولان امر با شناسایی و دستگیری عاملین این جنایت پلید، برخورد قاطع و کوبنده در هر نقطه ای را خواهند داشت.

باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران، ضمن محکومیت حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان‌، شهادت هموطنان مظلوم‌مان را تسلیت می‌گوید. 

اطمینان می دهیم گروه های تروریستی مکافات این جنایت را پرداخت می کنند

در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی شهادت جمعی از هموطنان را تسلیت گفت.در پیام محمد مخبر آمده است:

شهادت جمعی از هموطنان مان در گلزار شهدای کرمان و در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، روزی تلخ و جانگداز را برای همه ایرانیان رقم زد. خون پاک انسان هایی بی سلاح و آزاده و شهروندانی بیگناه توسط ایادی رژیم صهیونیستی و حامیانش بر زمین ریخت و گرچه فیض عظیم شهادت را نصیب آنها ساخت، اما همه ما را در غم و اندوه فرو برد.

این مصیبت بزرگ را به خانواده های محترم شهدا، ملت عظیم الشان ایران و همه آزادگان جهان تسلیت می گویم و ضمن آرزوی صبر و آرامش برای بازماندگان و شفای عاجل برای مجروحان، اطمینان می دهیم به یاری خداوند متعال گروه های تروریستی و حامیان کوردل آنها در داخل و خارج از کشور مکافات این جنایت پرداخت می کنند.

کشورهای آسیب دیده از تروریسم دست به دست هم دهند

رهبر جریان حکمت ملی عراق اقدام تروریستی در شهر کرمان ایران را که ده‌ها قربانی غیر نظامی در پی داشته به‌شدت محکوم و تقبیح کرد.

سید عمار حکیم از خداوند متعال برای شهدا رحمت و مغفرت و برای مجروحان طلب شفا و سلامت کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه این حادثه را به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

حکیم بار دیگر از جامعه جهانی به‌خصوص کشورهای آسیب‌دیده از آفت تروریسم خواست که برای خشک کردن منابع تأمین مالی تروریسم و کاستن از پیامدهای منفی آن بر ثبات و امنیت ملت‌ها، دست‌ به دست هم دهند و همکاری کنند.

این حادثه نشانگر ددمنشی دشمنان مردم انقلابی ایران است

داود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در پی حادثه تروریستی کرمان پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شرح زیر است:

«خبر حادثه تروریستی دو انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان در مراسم سالگرد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم عزیز کشورمان شد موجب تاثر و تالم فراوان گردید.

بی تردید این حادثه تروریستی جنایتکارانه، نشانگر قساوت و ددمنشی دشمنان کوردل انقلاب و مزدوران استکبار جهانی در برابر عزت، ایمان و عظمت مردم انقلابی ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان و ابراز همدردی با خانواده‌های معزز شهدا، شهادت هموطنان بی دفاع کشورمان را به ملت شریف ایران و مردم شهیدپرور استان کرمان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند رحمان برای بازماندگان، صبر و شکیبایی و برای شهدای عال مقام این حادثه دلخراش تروریستی، علو درجات مسئلت می‌نمایم.»

منتظر باشید

محسنی رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در واکنش به حادثه تروریستی کرمان در شبکه اجتماعی نوشت: پرچم‌ و میدان مقاومتی که قاسم در دنیا ایجاد کرده، با انتقام، پاسخ‌ کور و کشتن زنان و کودکان و مردم بی‌گناه‌ خاتمه نمی‌یابد، بلکه پایان آن، پایان اسرائیل و صهیونیزم‌ در جهان است. منتظر باشید.

این حادثه نتیجه ای جز افزایش نفرت از استکبار ندارد

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در بیانیه ای آورده است: اقدام تروریستی بمب گذاری در مسیر گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هم وطنانمان شد موجب تألم و تأثر شدید گردید.

بیانیه حاکیست: این جنایت سبعانه وبزدلانه نشانه‌ آشکاری از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار با ملت شریف ایران و مکتب شهید سلیمانی است.

در بخش دیگری ازاین بیانیه آمده‌است: این‌گونه جنایات که از سرپنجه خونین مزدوران خبیث و حقیر استکبار واقع شده است، خللی در عزم راسخ ملت شهیدپرور ایران در پیمودن راه حق ایجاد نمی‌کند و نتیجه‌ای جز افزایش نفرت از آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش در قلوب ملت ایران ندارد.

بیانیه حاکیست: یاد شهیدان این حادثه خونین را گرامی می‌داریم و به خانواده‌های آنان تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال، شفای عاجل برای مجروحان و آسیب‌دیدگان مسألت داریم. از تمام نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی خواستاریم آمران، عاملان و مباشران این جنایت را شناسایی و تیغ تیز انتقام و خونخواهی ملت ایران را بر پیکر آنان وارد سازند.

محمدسبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه حادثه تروریستی کرمان نشان دهنده ترس دشمن از نام و مکتب حاج قاسم است، گفت: دشمنان امروز هم با این عملیات های کور دست و پا می زنند اما راه به جایی نخواهند برد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نوع عملیات ها از سر عجز و ضعف است، گفت: دشمنان نتوانستند در عملیات میدانی به پیروزی دست یابند اما با انتقامی که ارزش عملیاتی جهانی خواهد داشت، تنبیه و مجازات پشیمان کننده خواهند شد.

از حملات شنیع تروریستی متاسفیم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و همچنین وزارت امور خارجه این کشور حمله تروریستی امروز در چهارمین سالروز شهادت حاج قاسم در کرمان را محکوم کرده و به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

اردوغان در پیام تسلیت خود به ملت ایران گفت: از حملات شنیع تروریستی در کرمان متاسفیم و به مردم دوست و برادر ایران تسلیت می‌گوییم.

همزمان وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای، این حادثه تروریستی را محکوم کرده و به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: «با نهایت تاسف مطلع شدیم که حمله تروریستی در شهر کرمان شمار زیادی کشته و زخمی بر جا گذاشته است. این حمله تروریستی منفور را به شدت محکوم کرده و به دولت و ملت کشور دوست و برادر ایران تسلیت می‌گوییم».

پرونده سیاه استکبار جهانی بر ملا شد

وزارت ورزش و جوانان ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی در گلزار شهدای کرمان، شهادت تعدادی از هموطنان عزیز در کنار مزار مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

زهی تاسف بر کوردلان و ضحاکانی که با بی‌شرمی و ناجوانمردی، حرکت تروریستی دیگری را این بار در جوار مرقد شهید عالی مقام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی رقم زدند تا پرونده‌ی سیاه استکبار جهانی بیش از همیشه در ریختن خون بی‌گناهان بر ملا شود.

دشمن بزدل با توسل به اقدامات غیرانسانی به تصور خود در پی ضربه زدن به ایران اسلامی است. آنها حتی به زائران مرقد سردار دل‌ها هم رحم نکردند تا شقاوت را به نهایت برسانند.

وزارت ورزش و جوانان ضمن محکومیت این حمله تروریستی، شهادت جمعی از هموطنان عزیز را به پیشگاه مقدس حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و همه مردم شریف ایران اسلامی به ویژه مردم ولایتمدار دیار کریمان، خانواده‌های این شهدای گرانقدر تسلیت عرض نموده و علو درجات آن شهیدان بزرگوار و شفای عاجل مجروحین را از درگاه پروردگار متعال مسألت می‌نماییم.

غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ابتدای جلسه شورای مرکزی ائتلاف ضمن تسلیت حادثه تروریستی زائران مزار شهید سلیمانی در کرمان گفت: روند تحولات اخیر از ترور شهید سیدرضی موسوی تا شهید صالح العاروری و اقدام خبیثانه امروز در کرمان همه نشان دهنده و علامتی است که رژیم صهیونیستی بعد از اینکه در میدان جنگ به موفقیتی نرسید، الان می‌خواهد با ترور در خارج به دستاوردسازی ظاهری برسد تا از بی آبرویی بیشتر جلوگیری کند و از شکست خفت بار فرار کند.

وی افزود: از نظر ما عملیات‌های بزدلانه نظیر بمب‌گذاری و ترور که یادآور جنایات منافقین در سال های ابتدایی انقلاب است موفقیتی عاید رژیم نمی‌کند و همانطور که جنایات قبلی باعث تقویت نیروهای مقاومت شد، مطمئن باشند از این ترورها هم نفعی برای نجات رژیم نمی‌برند و نخواهند برد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پایان ضمن تسلیت مجدد به خانواده‌های داغدار بازماندگان و تسلیت شهادت تعدادی از بانوان در این حادثه در روز زن، از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی درخواست کردند که باتوجه به اینکه زخم خوردگی رژیم صهیونیستی در این ایام بیش از سایر اوقات است، اقدام تامینی را گسترش داده و مانع تکرار بروز این حوادث شوند.

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ضمن محکومیت این اقدام تروریستی تاکید کرد: جامعه امروز ما بویژه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر به آرامش و پرهیز جدی از خشونت نیاز دارد و در این بین نهادهای متعدد  مسئول تامین امنیت مردم عزیزمان باید بیش از گذشته به وظایف ذاتی خود در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

در ادامه این پیام آمده است: اقدام مذبوحانه تروریستی در گلزار شهدای کرمان  هم زمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی  که محور وحدت و همدلی در مجموعه خانواده انقلاب بود بار دیگر نشان داد تروریست‌های کوردل به دنبال فرصتی برای ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران هستند.

تیم ملی فوتبال ایران هم در پی حملات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و شهادت جمعی از هموطنان، این حادثه تروریستی را محکوم کرد و تسلیت گفت. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با اشاره به این حادثه تروریستی با تسلیت به خانواده شهدای این حادثه و آرزوی صحت برای مجروحان گفت: دشمن نمی‌تواند ارادت مردم ایران را به سردار دل ها و سپهبد شهید سلیمانی ببیند.

این اتفاقات مردم ایران را مقاوم تر می کند

یحیی ابراهیمی نماینده مردم شهرستان‌های دلفان و سلسله در محلس گفت: حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان که منجر شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنانمان شد به شدت محکوم است. 
وی گفت: این حادثه ترویستی که بدون شک ردپای سرویس های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا در آن وجود دارد به شدت محکوم است.
وی افزود: به عنوان نماینده مجلس از همکارانم در کمسیون امنیت ملی می خواهم بدون فوت وقت بررسی ابعاد مختلف این جنایت شنیع را با دعوت از وزیر، وزیر اطلاعات و سایر دستگاه‌های امنیتی مورد بررسی و تا حصول نتیجه پیگیر حادثه اتفاق افتاده باشند.
نماینده مردم دلفان و سلسه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایادی کشورهای مستکبر و جنایت کار بدانند این اتفاقات مردم ما را در ادامه مسیر این شهدا و در مسیر حرکت حاج قاسم سلیمانی مستحکم‌تر و مقاوم‌تر می‌کند.
وی تاکید کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند که با چنین حرکت‌های کوری نمی‌تواند مردم ما را از حرکت در مسیری که بزرگانی همانند سردار سلیمانی، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بر آن مسیر هدایت‌گر ما هستند باز دارند.
ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس در پایان بار دیگر با تسلیت به تمامی خانواده شهدای تروریستی خواستار رسیدگی و تسریع در درمان مجروحان این حادثه تا بهبود کامل شد.

اسرائیل قافیه را باخته است

حسن بهرام نیا استاندار ایلام با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در کرمان، حادثه‌ تروریستی چهارمین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی را محکوم کرد.

در متن این پیام آمده است: دریافت خبر تلخ و اندوه‌بار حمله‌ تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، که منجر به شهادت جمعی از هم‌وطنان عزیز شد، قلب‌های همه‌ ما را به درد آورد.

امروز که رژیم کودکش اسرائیل در همه‌ زمینه‌ها در مقابل جبهه‌ مقاومت قافیه را باخته است سعی دارد به انحاء مختلف و در تلاشی مذبوحانه، در پی جبران شکست مفتضحانه‌ خود باشد.

آن‌ها که در یک حرکت ددمنشانه سردار جبهه‌ مقاومت را شب‌هنگام به شهادت رساندند امروز هم در سالگرد سردار دل‌های آزادگان جهان، باز نتوانستند عظمت و بزرگی حاج قاسم را تحمل کنند و این بار با حرکت پلید و ناجوانمردانه‌ی خود در به شهادت رساندن تعدادی از هم‌وطنان با اقدامی تروریستی، یک بار دیگر خوی شیطانی خود را به نمایش گذاشتند.

اما این سیاه‌رویان عصر حاضر بدانند که ملت ما نه تنها هیچ‌گاه به‌واسطه‌ این قبیل تحرکات مذبوحانه از آرمان‌های مقدس خود و عشق ورزیدن به مسیر و راه نورانی شهدا و حاج قاسم عزیز، دست نخواهد کشید، بلکه عزم خود در ریشه‌کن نمودن رژیم نامشروع صهیونیستی تا پاک کردن آن‌ها از صحنه و صفحه‌ی روزگار لحظه‌ای از تلاش باز نخواهد ایستاد.

باشگاه فوتبال پرسپولیس هم در محکومیت جنایات تروریستی کرمان، ضمن تسلیت به مردم کرمان و ایران، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در پیامی ضمن تسلیت شهادت شماری از هموطنان در مسیر گلزار شهدای کرمان گفت: حادثه‌ اندوهبار و تلخ شهادت جمعی از مردم عزیزمان در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی،به دست تروریست‌های مزدور، قلب‌ها را متألم گرداند و بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران اسلامی را آشکار کرد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز در پیامی ضمن محکومیت حادثه تروریستی امروز کرمان؛ شهادت جمعی از مردم عزیز کشورمان در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

در این پیام  آمده است: خبر حادثه‌ اندوهبار و جانکاه شهادت جمعی از مردم عزیزمان در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به دست تروریست‌های مزدور، موجب تاسف و تالم شد و بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان خبیث ملت سرافراز و شهیدپرور ایران اسلامی را نمایان ساخت.

نیروهای امنیتی انتقام سختی خواهند گرفت

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اقدام تروریستی کرمان را از سر استیصال دانست و تاکید کرد: این گونه اقدامات کور تروریستی خللی در اراده ملت ایران ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت: در تماسی که با مقامات ذیربط برقرار کردم تمامی عوامل حاضر در استان کرمان و در تهران تمام توان خود را مصروف این کرده اند که ردپا و همه آنچه که به این اقدام تروریستی مربوط است را با دقت دنبال کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی قطعا از عاملان این اقدام تروریستی انتقام سختی خواهند گرفت. البته در گفت و گویی که با مقامات داشتم عنوان کردم که باید حادثه تروریستی کرمان را کنترل و از تکرار این اقدامات در این منطقه و مناطق دیگر جلوگیری کنیم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در شهر کرمان گفت: خدمت مردم شریف ایران به ویژه مردم کرمان، این اقدام تروریستی شنیع دشمنان را تسلیت عرض می کنم. دشمنان باز هم بغض خودشان را نسبت به شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی و راه او نشان دادند. نشان می دهد که هنوز مسیر حاج قاسم زنده و پویا است و موثر است که دشمنان از این گونه اعمال دست بر نمی دارند.

مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر  نیز، با انتشار پیامی، اظهار کرد: دستان پلید اهریمنان و دشمنان قسم‌خورده ملت، بار دیگر خون بی گناهان زائر سردار مظلوم را ریختند و مرتکب جنایتی بی‌رحمانه شدند.

در ادامه این پیام آمده است: چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، هم‌صدا با جامعه فرهنگی، سینماگران و ملت ایران عزادار است و این جنایت را محکوم می کند.

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در واکنش به این حادثه تروریستی، پیامی صادر کرد.
 در قسمتی از این پیام آمده است: اینجانب ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، قساوت و شقاوت کوردلان، جانباختن هموطنانمان را به ملت شهیدپرور ایران اسلامی، رهبر معظم انقلاب و خانواده معزز جان‌باختگان تسلیت می‌گویم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارم.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو در واکنش به انفجار تروریستی روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در کرمان از جامعه بین‌الملل خواست که در برابر اقدامات شنیع تروریسم بایستد.

در صفحه اجتماعی این نمایندگی آمده است: امروز اقدام بزدلانه تروریستی در کرمان ایران جان بیش از صد کودک بی گناه و غیرنظامی را گرفت. جامعه بین الملل باید در برابر این اقدامات شنیع تروریسم بایستد. ایران همیشه در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده است.

نتایج پیگیری ها شفاف اعلام شود

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا هم با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، جنایت تروریستی وحشیانه در کرمان را که به شهادت و مجروحیت ده ها تن از مردم بی گناه انجامید به اشد وجه محکوم می نماید.

این تشکل دانشجویی، ضمن همدردی با خانواده‌های شهدای مظلوم این فاجعه در کرمان، مصیبت وارده را به ایشان و ملت شریف ایران تسلیت گفت.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا همچنین از مسئولان قضایی کشور خواست تا نسبت به اعلام شفاف نتایج پیگیری‌ها و مجازات عاملان این جنایت هولناک، بدون فوت وقت اقدام نمایند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند با صدور پیامی خواستار محکومیت جهانی حادثه مرگبار و تروریستی در گلزار شهدای کرمان شد که طبق آخرین گزارش‌ها ۱۰۳ شهید و ۱۸۸ مجروح برجای گذاشته است.

در این پیام آمده است: شهادت مظلومانه و جانگداز بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنان بی‌گناه در حمله تروریستی امروز در کرمان و در نزدیکی آرامگاه شهید سردار سلیمانی، موجب تاثر و اندوه فراوان شد.

در این پیام تاکید شده است: کشتار بی‌رحمانه کودکان و غیرنظامیان عملی بسیار مذموم و غیرقابل توصیف است و باید به طور گسترده محکوم شود.

سایر سفارت‌خانه‌های کشورمان نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای این جنایت هولناک را محکوم کرده‌اند.

نخست وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس مجلس ملی پاکستان و سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران طی پیام‌هایی حادثه تروریستی امروز در کرمان را محکوم و با دولت و ملت و مجلس جمهوری اسلامی ایران ابراز همبستگی کردند. 

پاکستان در کنار ایران است

انوار الحق کاکر نخست وزیر پاکستان، طی پیامی خطاب به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که ما از تلفات انسانی در حادثه تروریستی در کرمان بسیار اندوهناک هستیم.

نخست وزیر پاکستان افزود: اقدام شنیع تروریست‌ها در ایران را به شدت محکوم کرده و در همبستگی با جمهوری اسلامی ایران در کنار این‌ کشور هستیم.

وی گفت: در این برهه سخت برای آسیب دیدگان و بازماندگان حادثه تروریستی ایران دعا و آرزوی صبر می کنیم.

راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای گفت که ما انفجارهای تروریستی در شهر کرمان را به شدت محکوم می کنیم و در کنار دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران می ایستم.

وی افزود: جان باختن ده‌ها نفر از انسان‌های بی گناه در اقدام تروریستی امروز قلب ما را رنجیده خاطر کرده و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می گوییم.

پرویز اشرف تاکید کرد که دولت و مجلس پاکستان در این شرایط دشوار در کنار دولت و ملت ایران هستند.

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان هم در حساب کاربری رسمی خود خطاب به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت: پاکستان قویا حوادث تروریستی در کرمان را محکوم کرده و صمیمانه به ملت و دولت ایران تسلیت می‌گوید.

وی افزود: برای بازماندگان حادثه تروریستی دعا می‌کنیم و در همبستگی با جمهوری اسلامی ایران در کنار کشور برادر خود هستیم.

محمد مدثر تیپو سفیر پاکستان در ایران نیز طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود نوشت: هیچ چیزی غیرانسانی تر از اقدام دردناک و وحشیانه تروریستی در شهر کرمان نیست و این حادثه ما را به شدت شوکه کرد.

سفیر پاکستان نوشت: به ملت بزرگ ایران که قاطعانه با نیروهای ضدامنیت مبارزه می‌کنند صمیمانه تسلیت گفته و ایستادگی و همبستگی دولت و مردم پاکستان در کنار دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنم.

عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در صفحه شبکه اجتماعی خود نوشت: شهید سلیمانی قبل از شهادت به مقام شهید نایل آمده بود. او عاشق واصل بود و مبارزه و جهاد را طریق می‌دانست برای نیل به قله انسانیت و این چنین‌اند عاشقان او. و از این رو دشمن از ترور این زائران شهید طرفی نخواهد بست الا رو سیاهی نزد عالمیان.

دشمن از شهید بیشتر از سردار می ترسد

سیدمحمد حسینی معاون رییس جمهوری در امور مجلس نیز در پیامی ابراز کرد: دست پلید تروریسم با طراحی و حمایت استکبار، تیر نفاق و عداوت را بر سینه امت رسول‌الله (ص) نشاند و حادثه‌ تلخ و اندوه‌بار شهادت و مجروحیت جمعی از مردم عزیز، یاران و عاشقان سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی را رقم زد.

در ادامه این پیام آمده است: این اقدام تروریستی مذبوحانه در مسیر گلزار شهدای کرمان همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، باردیگر ماهیت جنایت‌پیشه و خباثت‌آلود تروریست‌های کوردل را که اذنابِ آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، آشکارا در برابر دیده مردم جهان قرار داد.

حسینی در پیام خود افزوده است: این جنایت ضد انسانی تروریست‌های خون‌آشام، مصداق روشن بیان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب است که «دشمن امروز از "شهید سلیمانی" بیشتر از "سردار سلیمانی" می‌ترسد که مبادا آن الگوی گران‌سنگ رواج و تکثیر پیدا کند».

تروریست های اجاره ای از مقاومت و مجاهدت مردم ایران هراس دارند

جواد اوجی وزیر نفت نیز در پیامی ضمن ابراز همدردی با مردم ایران، بیان کرد: این حمله بزدلانه به مردم عادی بی‌گناه در مسیر گلزار شهدای کرمان بار دیگر فرومایگی و رذالت دشمنان ملت ایران را آشکارتر از پیش ساخت.

در ادامه این پیام آمده است: ایادی و اذناب دولت غاصب صهیونیستی، پس از روسیاهی در طراحی و اجرای پروژه ناامن‌سازی ایران اسلامی، همه تلاش خود را برای کینه‌توزی علیه مردم صبور و مقاوم ایران به کار گرفتند. این تروریست‌های اجاره‌ای و اربابان آدم‌کش آن‌ها از مردم نستوه ایران و حاج‌قاسم سلیمانی به‌عنوان نماد مقاومت و مجاهدت این ملت شریف پاسخ‌های دندان‌شکنی گرفته بودند به‌گونه‌ای که از برگزاری مراسم سالگرد شهادت او هم هراس داشتند و آن را به خاک و خون کشیدند.

عاملان باید پاسخگو باشند

اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای، انفجار مرگبار در گلزار شهدای کرمان را به شدت محکوم و تصریح کرد که عاملان این رویداد تروریستی باید پاسخگو باشند.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا بمب‌گذاری امروز در شهر کرمان را به شدت محکوم می کند. این اقدام تروریستی باعث مرگ و زخمی‌شدن آمار تکان‌دهنده‌ای از غیر نظامیان شده است. اتحادیه اروپا با مردم ایران اعلام همبستگی کرده و نوشته است: ذهن ما با قربانیان و خانواده‌ آن همراه است. این اتحادیه همچنین تصریح کرده است که عاملان این حادثه تروریستی باید پاسخگو باشند.

استاندار و نماینده ولی فقیه در کردستان و امام جمعه سنندج نیز در بیانیه‌ ای مشترک، حادثه تروریستی امروز گلزار شهدای کرمان را محکوم و شهادت جمعی از هموطنان را تسلیت گفتند.

حجت الاسلام احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه و فرهاد زیویار استاندار لرستان هم در پی شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان ضمن محکوم کردن این حادثه از دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی خواستند تا با سرعت و دقت، دست های آشکار و پنهان این جنایت شقاوت‌ آمیز شناسایی و به دستگاه عدالت سپرده شوند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی در کرمان ایران را بشدت محکوم کرد و به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

خانم فلورنسیا سوتو نینو، معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: دبیرکل سازمان ملل حمله امروز به مراسم یادبود در شهر کرمان در جمهوری اسلامی ایران را که بر اساس گزارش‌ها بیش از ۱۰۰ کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت، به شدت محکوم می‌کند.

این سخنگوی سازمان ملل تصریح کرد:  دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار پاسخگو شدن مسئولان این حمله شد.

وی ادامه داد: دبیر کل سازمان ملل به خانواده های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران عمیقاً تسلیت می‌گوید و  برای مجروحان آرزوی بهبودی دارد.

قتل زائران یک ظلم تکان دهنده است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم در بیانیه ای حمله تروریستی در کرمان را محکوم کرد.

وی تروریسم را در همه اشکال آن محکوم کرد و به رهبر معظم انقلاب اسلامی به خاطر حمله تروریستی در کرمان تسلیت گفت.

کرملین در بیانیه خود اعلام‌کرد: پوتین با ارسال پیامی به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر (معظم جمهوری اسلامی ایران) و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور این کشور، «همدردی عمیق خود را در ارتباط با قربانیان حمله تروریستی کرمان» ابراز کرد.

پوتین تاکید کرد: «قتل غیرنظامیانی که درحال بازدید از مزار عزیزانشان هستند، یک ظلم و دشمنی تکان دهنده است.

وی افزود: ما تروریسم را در هر شکل یا مظاهر آن به شدت محکوم می کنیم و بر تعهد خود به مبارزه با این بلا تاکید می کنیم.

حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و محسن افشارچی استاندار زنجان در پی حادثه تروریستی کرمان پیام تسلیت مشترکی صادر کردند.

پیام تسلیت معاون وزیر نیرو
محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق ایران در پی وقوع حادثه تروریستی در مراسم چهارمین سالروز شهادت سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی و شهادت جمع کثیری از هموطنان و زائران در مسیر گلزار شهدای کرمان را تسلیت گفت.

پیام تسلیت وزیر ورزش 
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان حادثه‌ تروریستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کرد و شهادت تعدادی از هموطنان عزیز را تسلیت گفت.

در بخشی از پیام وی آمده است: جنایت شقاوت‌آمیز در گلزار شهدای دیار کریمان که به شهادت و مجروح شدن زائران بی گناه مزار شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی انجامید، دل‌ها را اندوهگین و داغدار کرده است.

هاشمی افزود: این حرکت ناجوانمردانه بار دیگر راه روشن مکتب سردار دل‌ها را ثابت کرد و قطعا عزم و اراده‌ی جدی مردم در مسیر حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی را در دفاع از ولایت و مقاومت افزون‌تر از گذشته خواهد کرد. شهادت جمعی از هموطنان عزیز را به حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم‌ انقلاب مدظله العالی، خانواده‌های عزادار این حادثه، مردم مومن کرمان و همه‌ی ملت ایران تسلیت می‌گویم و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسألت می‌کند.

پیام تسلیت امیر قلعه نوعی
امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی فوتبال در پیامی به مردم ایران، شهادت تعدادی از هموطنان در حملات تروریستی در گلزار شهدای کرمان را تسلیت گفت. 

پیام تسلیت معاون وزیر راه
محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی ورئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در پیامی اعلام کرد: اقدامات شنیع و قساوت آمیز دشمن در حادثه تروریستی انفجار در مسیر ارادتمندان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، بار دیگر خوی ددمنشانه استکبار را به جهانیان نمایاند.

وی افزود: جنایت امروز کرمان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از مردم مظلوم و بی گناه عزیزمان که از هر کوی و برزن برای زیارت سردار دلها، خود را به آرامگاه وی رسانده بودند، بسیار تکان دهنده بود. به طور حتم این اقدام بزدلانه نشان از به بن بست رسیدن نقشه های شوم دشمن است.اینجانب، ضمن ابراز تاسف عمیق خود، این فاجعه دردناک را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران و خانواده های داغدار ایشان تسلیت گفته و برای مجروحان این حادثه آرزوی صحت و سلامتی می نمایم.

پیام رئیس سازمان سینمایی در پی کشتار زائران بی‌گناه مزار سردار دل‌ها 
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به مناسبت کشتار زائران بی‌گناه مزار سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی پیام داد.
وی در این پیام افزود: پس از گذشت چهار سال از شهادت قهرمانانه سردار شهید اسلام، حاج قاسم سلیمانی عزیز، هنوز آتش خشم و کینه و بغض بدخواهان و در راس آنها رژیم صهیونیستی و اذناب آن از این یگانه دوران فروکش نکرده است. در سالگرد شهادت آن سردار پرافتخار، این بار ماشین کشتار دست نشانده‌های استکبار جهانی وحشیانه ، مردم بی پناه را هدف گرفت و آنها را ناجوانمردانه به خاک و خون کشید.
در جهان امروز که خط میان " حقیقت" و " دروغ" توسط روایت های دروغین رسانه ای نظام سلطه جابجا شده و بزرگترین فجایع به مدد تحریف آشکار رسانه های غربی جلوه ای به ظاهر انسانی و موجه یافته است، در این هنگامه پر آشوب ، ایستادن در سمت درست تاریخ، هنر بزرگی است که چند دهه مبارزه پر بار مردم ایران، به خوبی نشان داده آنها این هنر را به خوبی آموخته‌اند .جنایت کوردلانه و کشتار مردم بی گناه، دلیلی روشن و متقن بر حقانیت ملت ما و نگاه سترون وعقیم کسانی است که مترصد فرصتی هستند تا خواب های آشفته خود را تعبیر کنند.
هنگام آن است که جهان و جهانیان چشم بر روایت های دروغین رسانه های دروغ پرداز غرب ببندند و مظلومیت و حقیقت تاریخ معاصر ایران اسلامی و فداکاری های یک ملت بزرگ را به عینه نظاره کنند. جامعه سینمایی هم دوش ملت غیور و داغدار ایران، تحت زعامت مقام معظم رهبری ضمن محکوم کردن این جنایت هولناک ، شهادت جمعی از زائران مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی را به خانواده های این شهیدان و مردم بزرگ ایران تسلیت می‌گوید.

بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان فیلیپین در محکومیت اقدام تروریستی در کرمان 
بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان فیلیپین در بیانیه ای و در محکومیت اقدام تروریستی در کرمان اعلام کرد: همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، انجام اقدام تروریستی در مسیر گلزار شهدای شهر کرمان توسط کوردلان جنایتکار، منجر به شهادت جمعی از هم‌وطنان بی‌گناه شد و موجب تأثر و تألم فراوان ملت شریف ایران اسلامی گردید.

این جنایت وحشیانه در مقطعی رخ داد که در فلسطین اشغالی و بخصوص  شهر مقاوم غزه،  شاهد جنایت رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مردم بی دفاع و مظلوم هستیم و بدون تردید اقدام تروریستی در کرمان همچون جنایات رژیم اشغالگر قدس، از ناحیه جامعه بشری محکوم و مردود است.

رجاء واثق داریم که خون شهدای حادثه کرمان، پیروزی و غلبه جبهه حق علیه باطل را در پی خواهد داشت و مجازات قطعی عاملان و آمران این جنایت، خواسته قطعی مردم شریف و داغدار است که ان‌شاءالله با تلاش و اقتدار دستگاه‌های امنیتی و قضایی تحقق خواهد یافت.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان فیلیپین ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی و آرزوی علو درجات برای شهدای والامقام، با خانواده های معزز شهدا ابراز همدردی کرده و برای مجروحان، شفا و سلامت عاجل مسئلت می‌نماید.

پیام تسلیت رئیس سازمان انرژی اتمی
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در پیام تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در پی اقدام تروریستی در کرمان افزود: با تأثر و تأسف فراوان امروز در دیار سردار بزرگ ایران‌زمین، توسط دشمنان خبیث و فرومایه، جمعی از هموطنان بیگناه و عزیزمان به شهادت رسیدند و دعوت حق را در مسیر عطرآگین گلزار شهدای استان کرمان لبیک گفتند.

وی افزود: اکنون بر دل‌های ملت بزرگ ایران داغی بزرگ و فراموش‌نشدنی موج می‌زند. یقیناً این اقدام تروریستی و سفاکانه که از روی بیچارگی و اندیشه رو به زوالِ جنایتکاران زمانه نشات می‌گیرد؛ پاسخی کوبنده از سوی سربازان رشید سپاه اسلام به همراه خواهد داشت و عاملان و آمران این جنایت به سزای عمل خود خواهند رسید.

اسلامی ادامه داد: انشاالله در پرتو عنایات بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) روح بلند شهدای این فاجعه با صالحان و اولیای دین محشور باشد.

معاون رئیس جمهور افزود: اینجانب ضمن عرض تسلیت به ملت بزرگ ایران و ابراز همدردی عمیق با خانواده محترم شهدا، از درگاه حضرت احدیت برای مجروحان این اقدام جنایتکارانه سلامتی و شفای عاجل مسألت می‌کنم.

پیام تسلیت معاون اول قوه قضاییه در پی انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان
حجت الاسلام والمسلمین محمدمصدق معاون اول قوه قضاییه با صدور پیامی  ضمن محکومیت حادثه تروریستی امروز کرمان، شهادت جمعی از مردم عزیز کشورمان در مسیر گلزار شهدای کرمان و همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت. 

در این پیام آمده است: حادثه‌ تلخ و تأسف‌بار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در کرمان به دست تروریستهای مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت. بدون تردید پیام روشن ملت شریف ما در پی وقوع این حادثه تلخ نیز همچون گذشته، ایستادگی و دفاع از آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تاکید بر ادامه راه ایثار و شهادت و همچنین پاسخ کوبنده و قاطع به این اقدام ددمنشانه به تروریست‌ها و مزدوران کوردل است. اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مردم شریف ایران، مقام معظم رهبری و همه خانواده‌های معزز این شهدای والا مقام، سلامتی کامل مجروحان این حادثه و صبر جمیل برای تمامی بازماندگان این شهدای مظلوم را از خداوند متعال، مسألت می‌نمایم.

پیام تسلیت وزیر نیرو در پی شهادت جمعی از هموطنان در کرمان
در پی شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی امروز کرمان، وزیر نیرو در پیامی شهادت مظلومانه این هموطنان را تسلیت گفت.
در متن پیام علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو آمده است: جنایت خون‌بار و تروریستی دشمنان قسم خورده این سرزمین، در دیار کریمان و هم‌زمان با بزرگداشت سالروز شهادت سردار دلها، دوباره عمق کینه و شقاوت این اهریمنان را با ملت ایران آشکار ساخت. این ناجوانمردان از ریختن خون انسان‌های بی‌دفاع ابایی ندارند و این اقدام تروریستی عیان ساخت که هدف قرار دادن کودکان و زنان بی‌گناه نشانه‌ای آشکار از بی‌رحمی و زبونی آنان است.اینجانب ضمن محکومیت این جنایت تروریستی، از همه مردم بیداردل و آگاه ایران اسلامی درخواست می شود به مانند همیشه در برابر این‌گونه اقدامات که امید و امنیت این سرزمین را نشانه گرفته است، با هوشیاری و بصیرت، از این حرکت‌های بزدلانه و کور اعلام انزجار کرده و با حفظ اتحاد و انسجام، استوارتر از قبل دسیسه‌های دشمنان را خنثی و بی‌اثر نمایند.ضمن تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در جنایت تروریستی امروز در شهر کرمان به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، ملت شریف ایران، مقام معظم رهبری و خانواده‌های داغدیده این حادثه ، از درگاه خداوند منان  بهبودی و سلامت مجروحان مسئلت می شود.علی اکبر محرابیانوزیر نیرو

پیام تسلیت وزیر صمت  
عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در پیام تسلیتی تصریح کرد: دشمنان از نام حاج قاسم سلیمانی هم هراس دارند و امروز همزمان با سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و در جریان مراسم بزرگداشت سردار شهید مبارزه با تروریسم جهانی، خون پاک ده‌ها تن از رهروان راه حق و محبان آن سردار سرافراز، به دست شقی‌ترین دشمنان بشریت بر زمین ریخته شد و روح پاکشان در جوار ارواح طیبه شهدا آرام گرفت.
عاملان این حادثه تروریستی محکوم به شکست و زوال هستند و به حول و قوّه‌ الهی خط جهاد در مسیر حق با شدت بیشتری پی گرفته خواهد شد. خون پاک شهدای امروز کرمان به ویژه مادران و کودکانی که در روز بزرگداشت زن و مقام مادر مظلومانه به خاک و خون کشیده شدند، تداوم راه سرور و سالار شهیدان و آزادگان جهان و خاندان پاک آن حضرت است که تحقق وعده الهی پیروزی حق بر باطل را به دنبال خواهد داشت.
بدون شک این اقدامات کور و بزدلانه که نمایانگر خوی وحشی و سبعیت آمران و عاملان آنهاست، خللی در عزم و اراده پویندگان راه انسانیت و حقیقت وارد نخواهد کرد و مایه وحدت بیش از پیش در صفوف رزمندگان جبهه جهانی حق علیه باطل خواهد بود.
اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ تولید و تجارت کشور، شهادت جانگداز این رهروان راه حق  را به پیشگاه حضرت بقیّة‌الله‌ ارواحنا فداه، مقام عظمای ولایت و ملّت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان سوگوار از پروردگار منان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

پیام تسلیت رئیس سازمان بازرسی کل کشور
ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با صدور پیامی در پی حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان این حادثه تلخ را تسلیت گفت و اظهار داشت: حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان که به شهادت و مجروح شدن جمع کثیری از زائران و دلدادگان به مکتب شهید سلیمانی انجامید، نشانه‌ای عظیم از کینه و دشمنی خباثت آلود دشمن صهیونیستی و مزدوران آن است. 

وی افزود: بی‌شک اینگونه جنایت‌ها که حاکی از حقارت و زبونی دشمنان ملت ایران و امت اسلامی است، نه تنها مرهمی بر شکست‌های پی‌درپی رژیم کودک‌کش صهیونیست نخواهد بود بلکه عزم ملت‌ها را برای نابودی این غده سرطانی دوچندان خواهد کرد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اینجانب ضمن عرض تسلیت به‌ پیشگاه مقدس حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر  معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، مردم ولایت مدار ایران اسلامی و به خصوص مردم شهید پرور استان کرمان و خانواده‌های معظم شهدای این حادثه تروریستی برای ارواح طیبه شهدای والامقام، علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحان و مصدومین، شفای عاجل از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

بیانیه شورای نگهبان در واکنش به حمله تروریستی در کرمان
شورای نگهبان در پی حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان بیانیه‌ای صادر و در آن تاکید کرد که ذلت و روسیاهی نصیب جنایتکاران صهیونیستی و تکفیری می‌شود و رویش سلیمانی‌ها و اتحاد مردم ایران بیشتر خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: حادثه تلخ و تأسف‌بار تروریستی در چهارمین سالروز شهادت سردار دل‌ها، در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و زخمی شدن جمع زیادی از مردم عزیز و بی‌گناه شد، تألم و اندوه فراوانی را برای ملت بزرگ ایران همراه داشت.

این عملیات تروریستی و جنایت هولناک دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران، بیش از پیش حقانیت و مظلومیت ملت شریف ایران را به جهانیان اثبات کرد.

استفاده از ابزار تروریسم توسط جنایتکاران سنگدل که چشم دیدن اشتیاق مردم برای زیارت سردار دلها را نداشتند، بیانگر اوج درماندگی و حقارت صحنه‌گردانان اصلی آن‌ است.

قطعاً این حوادث به نفع جنایتکاران تکفیری و صهیونیستی نیست بلکه با رویش سلیمانی‌ها مواجه و به یاری پروردگار و به حرمت خون شهدای این جنایت، اتحاد مردم ایران را بیش از پیش مستحکم‌تر کرده و بی‌تردید دامان ننگین تروریست‌ها و حامیانشان را نیز گرفته و روسیاهی و ذلت را نصیب آنان خواهد کرد.

شورای نگهبان ضمن عرض تسلیت به محضر امام زمان ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مردم شریف ایران اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا و طلب غفران برای شهدای این حادثه، از دستگاه‌های امنیتی و قضایی انتظار دارد با شناسایی آمران و عاملان این حادثه، با قاطعیت تمام با عناصر جنایتکار و حامیان آن‌ها برخورد و آن‌ها را به سزای اعمال شوم‌شان برسانند.

پیام رئیس اتاق تعاون ایران در پی حادثه تروریستی کرمان
بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در پیامی ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در مراسم سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، در گلزار شهدای کرمان، این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

وی در این پیام تسلیت نوشت:‌ حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان بار دیگر بر حقانیت سیره و منش سردار دلها قاسم سلیمانی در کاشتن خشم وکینه ابدی در دل تروریستهای داعش مسلک و حامیانشان صحه گذاشت و موجب بروز خوی ددمنشانه پیروان سیاه دلشان در حادثه کور به خاک و خون کشاندن جمعی از بندگان خوب و قدر شناس اعم از زن و کودک و پیر وجوان گردید و یاد آور کودک کشی اربابان آمریکایی و اسرائیلی اشان گردید

پیام تسلیت رییس سازمان ملی استاندارد ایران در پی حادثه تروریستی کرمان
در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، مهدی اسلام پناه رییس سازمان ملی استاندارد ایران در پیامی شهادت جمعی از هموطنان را تسلیت گفت.

در پیام وی آمده است: در سالگرد بزرگداشت سید شهیدان مقاومت شهید مظلوم، مظلومانی به شهد شهادت رسیدند که جز ایمان به آرمان های بلند شهید القدس و اعلام وفاداری به آنها، چیزی در ذهن و ضمیر نداشتند. این وفاداران سرافراز مصداق عینی آیه شریفه قرآن کریم اند که فرمود:إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسۡتَقَٰمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیۡهِمُ ٱلۡمَلَـٰٓئِکَةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحۡزَنُواْ وَأَبۡشِرُواْ بِٱلۡجَنَّةِ ٱلَّتِی کُنتُمۡ تُوعَدُونَخوشا به حال آنان که ایمان آوردند و وفا کردند و مقاومت ورزیدند و از شاهدان شهید شدند و همین امشب، میهمان سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند."یا لیتنی کنت معکم"اما فقدان این مومنان اوفیاء، برای ما بازماندگان دلسوخته جانسوز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha