دستور کولیوند به امدادگران/رییس سازمان امداد و نجات راهی کرمان شد

تهران - ایرنا - رییس سازمان جمعیت هلال احمر ضمن پیگیری وضعیت امدادگران مصدوم این جمعیت و سایر مصدومان حادثه، به مدیرعامل هلال‌احمر کرمان دستور داد تا با حداکثر توان در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پی وقوع حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن پیگیری وضعیت امدادگران مصدوم این جمعیت و سایر مصدومان حادثه، به مدیرعامل هلال‌احمر کرمان دستور داد تا با حداکثر توان در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد.

وی در تماس تلفنی با مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان ضمن پیگیری آخرین وضعیت سلامت زائران گلزار شهدای کرمان و وضعیت حادثه‌دیدگان در محل انفجار، به مدیرعامل این جمعیت دستور داد تا با حداکثر توان و امکانات انسانی، امدادی و لجستیکی در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد.

همچنین به دستور رئیس هلال‌احمر و با هدف رسیدگی به روند امدادرسانی در حادثه انفجار استان، دبیرکل و رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر راهی کرمان شدند

یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر به همراه بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به دستور پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و برای رسیدگی به آخرین وضعیت مصدومان حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان، عازم این استان شدند.

به گزارش ایرنا، عصر روز چهارشنبه صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ مشاهدات میدانی خبرنگاران ایرنا نشان می دهد تعدادی از افراد جان باختند و یا مجروح شده‌اند.

انفجار اول ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار بوده و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی بوده است.

زائران گلزار شهدای کرمان با شنیدن صدای مهیب انفجار با سرعت در حال ترک خیابان‌های منتهی به گلزار شهدای کرمان هستند. آمبولانس ها در حال حرکت به سمت محل انفجار هستند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار کرمان در گفت وگو با ایرنا تایید کرد که این ۲ انفجار تروریستی بوده است.

برخی منابع می گویند احتمال افزایش شمار شهدا و مصدومان وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha