۱۸ هزارمیلیارد ریال برای تکمیل شبکه‌های آبیاری شمال غرب کشور اختصاص یافت

ارومیه- ایرنا- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ارزی برای تکمیل و راه اندازی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، صفدر نیازی شهرکی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در جمع کارکنان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، افزود: در حوزه آب و خاک در این استان پروژه های متعددی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در ۶۳ هزار هکتار از اراضی مشمول طرح شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب در آذربایجان غربی مقرر بود تامین آب و شبکه راه اندازی شود که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته و در دست اجراست.

وی ادامه داد: بر اساس قانون حفاظت از خاک، موضوع مطالعات خاکشناسی و حاصلخیزی خاک نیز در اولویت کارهای اجرایی در آذربایجان غربی قرار دارد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تغییر اقلیم و محدودیت سرمایه گذاری از مهمترین چالش های بخش کشاورزی در کشور است، اظهار کرد: خاک بستر و مادر تولید در بخش کشاورزی است و باید از آن به‌خوبی حفاظت شود، چرا که یکی از پایه های امنیت ملی، تامین امنیت غذایی است.

نیازی شهرکی اضافه کرد: آذربایجان غربی قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور است و تغییر اقلیم ضربه سنگینی به بخش کشاورزی کشور وارد کرده که یکی از بارزترین آنها خشک شدن دریاچه ارومیه است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است که سالانه ۶.۵ میلیون محصول توسط بهره برداران در این اراضی تولید می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha