اخبار لحظه به لحظه از حادثه تروریستی کرمان/ پایان مراسم خاکسپاری در گلزار شهدا + تصاویر

کرمان - ایرنا - ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه عصر امروز (چهارشنبه) در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش ایرنا انفجار نخست ۷۰۰ متری مرقد شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مرقد بوده و خارج از مسیر زائران و گیت‌های بازرسی بوده است.

معاون امنیتی استاندار کرمان تروریستی بودن انفجارها را تائید کرده است.

وزیر بهداشت شامگاه چهارشنبه اعلام کرد آمار شهدا به ۸۴ نفر و مجروحان هم به ۲۸۴ نفر رسیده اند.

بر اساس گزارش‌ها، حال تعدادی از مجروحان این حادثه وخیم گزارش شده و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

زائران گلزار شهدای کرمان با شنیدن صدای مهیب انفجار با سرعت در حال ترک خیابان‌های منتهی به گلزار شهدای کرمان هستند. آمبولانس ها در حال حرکت به سمت محل انفجار هستند.

گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی است لحظاتی پس از انفجار نخست، صدای انفجار دوم نیز در نزدیکی انفجار اول شنیده شد و عوامل امدادی هم به سرعت خود را به محل حادثه رسانده اند.

خاکسپاری شهدا پایان یافت

لاله‌های سرخ، غروب آدینه در گلزار کرمان پرگشودند

۱۵دی، ۱۸:۰۲- خاکسپاری بیش‌ از ۵۰ شهید حادثه تروریستی انفجار کرمان در میان مشایعت دریاگونه اهالی دیار کریمان همزمان با غروب آدینه یک روز زمستانی پس از وداعی تلخ، پایان یافت.

پزشکی قانونی کرمان فهرست اسامی شهدای حادثه تروریستی را اعلام کرد

۱۵دی، ۱۷:۱۵- اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان عصر جمعه و پس از آنکه خاکسپاری پیکر شهدای انفجارهای تروریستی عصر چهارشنبه، شروع شده بود فهرست آمار نهایی ۸۹ شهید این حادثه را روی سایت خود اطلاع رسانی کرد.

پاپ نسبت به اقدام تروریستی کرمان ابراز تاسف عمیق کرد

۱۵دی، ۱۶:۳۳- رهبر کاتولیک‌های جهان با ابراز تاسف عمیق از حادثه تروریستی کرمان که به شهید و مجروح شدن شمار زیادی از مردم کشورمان انجامید، گفت: برای بازماندگان [این اقدام تروریستی] اندوهگین هستم.

آمار شهدای انفجارهای کرمان به تفکیک شهرستان، سن و جنیست

۱۵دی، ۱۶:۱۱-  از ۸۹ شهید انفجارهای تروریستی۵۳ نفر زن، ۳۶ نفر مرد و ۳۰ نفر زیر ۱۸ سال هستند؛ همچنین شهدای ۱۵ و زیر ۱۵ ساله ۲۳ نفر، افراد زیر ۱۵ سال ۲۰ نفر، افراد ۱۰ سال و زیر ۱۰ سال ۱۱ نفر، افراد زیر ۱۰ سال ۹ نفر و افراد زیر پنج سال ۲ نفر هستند.

دستگیری عاملان حادثه تروریستی کرمان در پنج استان/ هر ۲ عملیات انتحاری بود

۱۵دی، ۱۶:۰۱-  سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی سیاسی وزیر کشور گفت: در حادثه تروریستی کرمان افراد مختلفی را سربازان گمنام امام زمان در ۵ شهر و ۵ استان دستگیر کرده اند که این عوامل پشتیبان و مرتبط با این حادثه هستند که در ساعات آینده گزارش مشروح آن توسط دستگاه های امنیتی اعلام می شود.

وداع آخر

۱۵دی، ۱۴:۲۰-  گلزار شهدای کرمان تاکنون این تعداد پیکر شهید یکجا به خود ندیده است؛ شهیدانی که به یاد و با نام شهید سلیمانی در مسیر زیارت مزارش در انفجاری تروریستی پرگشودند تا در کنار مراد دلشان آرام بگیرند؛ اینجا امروز جمعه، خانواده‌های بیش از ۵۰ شهید برای وداع آخر در مهدیه گلزار شهدای کرمان آمده‌اند تا نظاره‌گر خاکسپاری جگرگوشه‌هایشان باشند.

شهیدی که «عادلانه» برگزیده شد

۱۵دی، ۱۳:۴۳- سال‌ها بود می‌شناختمش، با نوای روضه‌خوانی و مداحی‌هایش آشنا بودم، بارها ندای یازهرایش را هم شنیده بود؛ نامش عادل بود و درست در روز ولادت حضرت فاطمه عادلانه برگزیده شد و با شهادت به معراج آسمان‌ها پرگشود.

وزیر کشور: برخی عوامل مرتبط با انفجارهای تروریستی کرمان دستگیر شدند

۱۵دی، ۱۳:۱۷- وزیر کشور گفت: سیستم های اطلاعاتی کشورمان با توانمندی لازم، سرنخ های بسیار خوبی در خصوص افراد دخیل در انفجارهای تروریستی کرمان پیدا کردند و بخشی از کسانی که در این ماجرا نقش داشتند دستگیر شدند.

اعلام اسامی شهدای دانش‌آموز حمله تروریستی کرمان

۱۵دی، ۱۲:۴۰- رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اسامی ۲۲ شهید دانش‌آموز حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان اعلام کرد و گفت: این شهدای دانش‌آموز از شهرستان‌های کرمان، نرماشیر و زرند بودند.

۲۲ شهید انفجار تروریستی کرمان دانش‌آموز هستند 

۱۵دی،۱۲:۱۳ - مدیرکل آموزش و پرورش کرمان گفت: در پی حمله تروریستی به گلزار شهدای کرمان ۲۲ دانش‌آموز استان از شهرستان‌های کرمان، نَرماشیر و زرند به شهادت رسیدند. ۱۱ نفر ز این شهیدان دانش آموز دختر و ۱۱ نفر پسر هستند.

رییس‌جمهور: نیروهای مسلح در زمان ممکن پاسخ دشمن را خواهند داد

۱۵دی، ۱۱:۲۸ -  رییس جمهور گفت: دشمن قدرت جمهوری اسلامی را دیده و بارها تجربه کرده، ابتکار عمل به دست نیروهای مقتدر مسلح ماست، مکان و زمان را نیز نیروهای ما تعیین خواهند کرد.

عیادت آیت الله رئیسی از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

۱۵دی، ۱۰:۳۲- رئیس جمهور با حضور در بیمارستان پیامبر اعظم از مجروحان حادثه تروریستی کرمان عیادت کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جریان این عیادت در گفتگو با مسئولان درمانی استان و پزشکان بیمارستان، از جزئیات روند رسیدگی به مجروحان مطلع شد و دستورات لازم برای به کارگیری همه توان و امکانات درمانی لازم را صادر و شفای عاجل آنان را از خداوند متعال مسئلت کرد.

جلسه رئیس جمهور با مسئولان امنیتی در کرمان

۱۵دی، ۱۰:۳۱ - آیت الله رئیسی در جریان سفر به کرمان با مسئولان امنیتی در خصوص حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان جلسه ای برگزار کرد و آخرین گزارش‌ها درباره شناسایی و تعقیب عاملان جنایت و بازداشت تعدادی از عوامل مرتبط به رئیس جمهور ارائه شد. 

حال و هوای بی‌تاب مصلای کرمان در آیین وداع با شهدا

۱۵دی، ۱۰:۲۶ - مراسم وداع با پیکر شهدا با حضور خانواده های این شهیدان و اقشار مختلف مردمی شروع شده است و مصلای کرمان حال و هوای خاص و دیگری دارد و تصاویر آن را نمی توان توصیف کرد.

سردار سلامی: انتقام شهیدان گرفته خواهد شد

۱۵دی، ۱۰:۱۵-  فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه انتقام شهیدان گرفته خواهد شد، گفت: این شهادت ها بازتاب، عکس العمل و پژواک شکست های سختی است که طی سال های اخیر بر پیکره استکبار و عوامل منطقه ای و درونی آن وارد شده است.

افزایش شمار شهدای انفجار تروریستی کرمان به ۸۹ نفر؛ ۱۲ شهید زیر ۱۵ سال

۱۵دی، ۰۹:۰۷ - شمار شهدای انفجارهای تروریستی بعد از شهادت برخی مجروحان به ۸۹ نفر رسیده و این درحالی است که ۱۲ نفر آنان زیر ۱۵ سال سن دارند.

مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر شهدا از ساعت ۱۰ امروز(جمعه) در محل مصلای شهر کرمان برگزار می‌شود و پیکرهای شهدا از طریق خودرو به گلزار شهدای این شهر برای خاکسپاری انتقال می یابند.

از مردم خواسته شده برای تشییع و خاکسپاری شهدا شهروندان به گلزار شهدای کرمان مراجعه نکنند.

تازه‌ترین آمار مجروحان بستری انفجارهای کرمان

۱۵دی، ۰۸:۳۳ - رییس اورژانس کرمان با بیان اینکه هم‌اینک در صبح جمعه شمار بستری مجروحان حادثه تروریستی به ۱۳۷ نفر در بیمارستان‌های سطح شهر رسیده گفت: از این تعداد ۴۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۹۵ نفر در سایر بخش‌ها بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.

رییس جمهور در گلزار شهدای کرمان حضور یافت

۱۵دی، ۰۷:۲۸ - آیت الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور که با استقبال استاندار و دیگر مسئولان استانی وارد کرمان شد با حضور در جوار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی به مقام این شهید و دیگر شهدای آرمیده در این مکان مقدس ادای احترام کرد.

وی برای حضور در مراسم تشییع و بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان وارد این شهر شده است.

شاهدان شهادت
۱۴ دی، ۱۸:۲۴ - گلزار شهدای کرمان دیروز (چهارشنبه) شاهد خونبارترین حمله تروریستی سال‌های بعد از انقلاب بود؛ در این حمله تروریستی، ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شدند. در این ویدیو، تصاویری از نخستین دقایق پس از انفجار را ببینید و روایت شاهدان این واقعه دردناک را بشنوید.

محدودیت‌های ترافیکی مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی کرمان اعلام شد

۱۴ دی، ۱۸:۱۳ - پلیس راهور کرمان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پارک هر نوع وسیله نقلیه در مسیر تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی و راهپیمایی از امشب ساعت ۲۲ تا پایان مراسم در روز جمعه(فردا) ممنوع است.

به گزارش ایرنا به نقل از پلیس، پارک هر نوع وسیله نقلیه در مسیر راهپیمایی از تقاطع طالقانی به سمت شمال تا میدان عاشورا در خیابان های قدس، غزه، فلسطین، شورا، بلوار پارادیس و ۵۰ متری خیابان های اطراف در زمان اعلام شده ممنوع است.

نمی‌ترسی دوباره آمدی؟
۱۴ دی، ۱۷:۳۴ - اینجا گلزار شهداست، جایی که یک روز پس از ۲ انفجار تروریستی با ۸۴ شهید و ۲۸۴ زخمی، همچنان شلوغ است و درحال شلوغ تر شدن؛ اینجا ایرانیان می‌گویند چرا باید بترسند؟

یک منبع آگاه در گفت وگو با ایرنا: انفجار اول حادثه کرمان انتحاری بوده است
۱۴ دی، ۱۷:۳۲ - یک منبع آگاه گفت: بررسی صحنه انفجار گلزار شهدای کرمان در ساعات اولیه، حکایت از عملیات بمب‌گذاری با بسته‌های انفجاری داشت اما بررسی شواهد و قرائن از جمله فیلم دوربین‌های مداربسته نشان می دهد که قطعا انفجار اول در نتیجه اقدام عامل انتحاری بوده است.

این منبع مطلع عصر امروز(پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نحوه انفجار دوم نیز در دست بررسی است که به احتمال زیاد این عملیات نیز انتحاری بوده است.

وی اظهار داشت: عامل انتحاری در حادثه اول، مرد بود که در نتیجه انفجار کاملا تکه تکه شده و کار شناسایی عامل انتحار در دست بررسی است.

۲۸ مجروح حادثه تروریستی کرمان زیر ۱۵ سال هستند

۱۴ دی، ۱۵:۵۲ - رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ۲۸ نفر از مصدومان انفجارهای روز گذشته(چهارشنبه)کرمان زیر ۱۵ سال سن دارند، گفت: روند درمانی تمام بیمارانی که در ۱۲ بیمارستان شهر کرمان پذیرش شدند به خوبی در حال طی شدن است.

به گزارش ایرنا، مهدی احمدی‌نژاد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اینک ۴۷ بیمار در بخش‌های ویژه و ۱۳۳ بیمار در بخش‌های عادی بستری هستند و روند درمانی در حال انجام شدن است.

وی ادامه داد: در بیمارستان شهید باهنر کرمان که مرکز اصلی بستری بیماران این حادثه است، ۶۱ بیمار بستری هستند که از صبح تا کنون نزدیک به ۳۴ عمل جراحی روی این بیماران انجام شده است.

معرفی ۲ دانشجوی شهید در انفجارهای تروریستی کرمان
۱۴ دی، ۱۵:۵۴ - آنطور که در خبرها می آید ۲ نفر از شهدای حادثه تروریستی انفجارهای گلزار شهدای شهر کرمان از دانشجویان و متعلق به جامعه دانشگاهی هستند.

به گزارش ایرنا، در حادثه انفجارهای عصر چهارشنبه در جریان مراسم چهارمین سالگرد شهاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در محل گلزار شهدای شهر کرمان جمعی از هموطنان از اقشار مختلف به شهادت رسیدند یا مجروح شدند که جامعه دانشگاهی نیز در این حادثه شهید داد.

مخبر: انفجارهای تروریستی کرمان در اثر استیصال دشمنان است

۱۴ دی، ۱۵:۵۱ - معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه اتفاقات روز گذشته کرمان در اثر استیصال دشمنان است، گفت: همینه‌ای برای غرب خصوصا امریکا و اسراییل در دنیا شکل گرفته بود که اینان هر اراده‌ای کنند و هر جایی اهدافی داشته باشند، می‌توانند عملیاتی کنند که این هیمنه شکسته شده است.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر روز پنجشنبه در جمع نمازگزاران در گلزار شهدای کرمان افزود: همه این دشمنی‌ها از صدر اسلام تا امروز با این فرهنگ بوده است و همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: ۲ خط وفاداری به ائمه و مخالفت با ائمه روشن است و این خط ها از اول بوده و تاکنون نیز ادامه دارد.

رئیس بنیاد شهید با خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی کرمان دیدار کرد
۱۴ دی، ۱۵:۴۰ - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از رئیس جمهور با خانواده ۸ شهیدی سلطانی‌نژاد، خانواده شهید مهدی‌زاده شهید مهدی علوی و شهید علیرضا صادقی دیدار کرد.

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز به نمایندگی از رئیس جمهور در منزل شهیدان حادثه تروریستی کرمان حضور یافت و با خانواده‌های ۸شهیدی سلطانی‌نژاد، خانواده شهید ماشاالله مهدی زاده، خانواده شهید مهدی علوی و خانواده شهید علیرضا صادقی دیدار کرد.

سخنگوی وزارت علوم شهادت دو دانشجو در حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت
۱۴ دی، ۱۵:۱۲ - سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شهادت فائزه رحیمی، دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و مکرمه حسینی، دانشجوی دانشگاه پیام نور را در حادثه تروریستی عصر چهارشنبه (۱۳ دی) کرمان تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، علی شمسی پور در حساب کاربری خود در فضای مجازی شهادت این دو دانشجوی را در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تسلیت گفت و نوشت: شهادت فائزه رحیمی دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در حادثه تروریستی کرمان را به خانواده این شهید و دانشجویان، کارکنان و مسئولان دانشگاه فرهنگیان و جامعه دانشگاهی کشور و ملت شهید پرور و سلحشور ایران تسلیت می گویم.

بررسی حادثه کرمان در نشست فوق العاده شورای امنیت کشور با ۳ دستور کار ویژه
۱۴ دی، ۱۴:۳۸ - شورای‌عالی امنیت ملی در پی حادثه تروریستی روز گذشته در مراسم چهارمین سالگرد شهید سلیمانی، صبح امروز تشکیل جلسه داد و تصمیماتی در رابطه با تسریع در شناسایی و مجازات آمران و عاملان این رخداد اتخاذ کرد.

۱۰۴ نفر از مصدومان حادثه تروریستی کرمان از بیمارستان ترخیص شدند
۱۴ دی، ۱۴:۲۷ - سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: ۱۰۴ نفر از مصدومان حادثه تروریستی کرمان از بیمارستان ترخیص شدند و همچنان ۱۸۰ نفر دیگر بستری هستند.

به گزارش ایرنا از سازمان اورژانس کشور، در پی حادثه تروریستی کرمان در مجموع ۲۸۴ نفر از مصدومان به مراکز درمانی اعزام شدند که ۱۸۰ نفر آنها همچنان بستری هستند که شامل ۱۳۳ نفر در بخش و ۴۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه است.

براساس این گزارش، طبق آخرین آمار اعلامی، ۸۴ نفر در حادثه تروریستی کرمان جان خود را از دست داده‌ و به شهادت رسیدند و تاکنون ۱۱۱ عمل جراحی برای نجات مصدومان صورت گرفته است.

شاهدان عینی حادثه تروریستی روایت می‌کنند:
جزئیات حادثه تروریستی کرمان از زبان خادم گلزار

۱۴ دی، ۱۴:۳۳ - خادم گلزار شهدای کرمان درمورد حادثه تروریستی می‌گوید: محلی که در آن بمب منفجر شد، مواکب کودکان بود. آن کودک با لباس سبز که عکسش همه جا منتشر شد، آمده بود پیش ما و بهش غذا دادیم و به دنبال مادر خود بود که آن حادثه برایش پیش آمد. بمبی که منفجر شد، یک بمب دستی نبود و تا صدها متر آن طرف تر شعاع انفجار داشت و تا کیلومترهانیز صدای آن شنیده شد.

 
 

امام جمعه اهل‌سنت: حادثه کرمان تکان دهنده بود؛ دشمنان امنیت کشور را تحمل نمی‌کنند
۱۴ دی، ۱۴:۱۲ - امام جمعه اهل سنت رَمِشک در شهرستان قلعه‌گنج واقع در جنوب کرمان با اشاره به تکان دهنده بودن اقدام تروریستی در کرمان گفت: دشمنان امنیت کشور را تحمل نمی کنند و همیشه به دنبال ناامن کردن آن هستند.

مولوی حسن رمشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اقدام تروریستی به شدت محکوم است و بار دیگر نشان داد دشمن خواهان امنیت و آسایش در کشور ما نیست.

خون مورد نیاز مجروحان حادثه تروریستی کرمان تامین شده‌است
۱۴ دی، ۱۴:۰۹ - سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با قدردانی از هموطنان برای اهدای خون مورد نیاز به مجروحان حادثه تروریستی کرمان، از اهدای خون ۷۰۷ واحدی اهداکنندگان کرمانی خبر داد.

دکتر بشیر حاجی بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با تسلیت به خانواده های حادثه تروریستی کرمان و آرزوی صبر و شکیبایی برای این عزیزان، از اهدا کنندگان خون که بلافاصله پس از سانحه با اهدای خون حمایت خود را از مجروحان حادثه نشان دادند تشکر کرد.

فرمانده کل انتظامی بر واکاوی دقیق حادثه تروریستی کرمان تاکید کرد
۱۴ دی، ۱۴:۰۹ - فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه مردم عزیزمان همواره همراه همیشگی خادمان نظم و امنیت بوده و هستند، بر واکاوی دقیق حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تأکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس کرمان، سردار احمدرضا رادان روز پنجشنبه در نشست کمیسیون عملیات پلیس کرمان ضمن واکاوی دقیق حادثه تروریستی گلزار شهدا و ابراز همدردی مجدد با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه افزود: این رخداد ناجوانمردانه و آسمانی شدن مریدان سردار دل ها در دیار فرمانده شهید نشان از ضعف و ناتوانی دشمنان قسم خورده است.

فیلم| حال و هوای پرشور گلزار شهدای کرمان یک روز پس از انفجار؛ بکُشید ما را زنده‌تر می‌شویم
۱۴ دی، ۱۳:۵۱ - تصاویر، حال و هوای پرشور و پر از جمعیت زائران را در گلزار شهدای کرمان، یک روز پس از انفجارهای تروریستی نشان می دهد؛ مردمی که آمده اند بگویند از این اقدامات استکبار نمی‌هراسند.

تکذیب صدای تیراندازی در شهر کرمان
۱۴ دی، ۱۳:۱۲ - برخی منابع خبری درحالی از شنیده شدن صدای تیراندازی در شهر کرمان طی ظهر امروز (پنجشنبه) خبر دادند که خبرنگاران مستقر در گلزار شهدا آن را تکذیب می کنند و مسئولان نیز می گویند در دیگر نقاط شهر چنین رخدادی اتفاق نیافتاده و فضا آرام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، البته اطلاعات و جزییات تایید شده ای در همان خبر اولیه که برخی رسانه ها منتشر کرده اند نیز ارائه نشده اما خبرنگاران حاضر در گلزار شهدای کرمان می گویند حضور انبوه زائران در این فضا را شاهد هستند و در فضایی آرام زیارت می کنند.

زینب سلیمانی: حادثه تروریستی کرمان مردم را بیشتر وارد میدان می‌کند
۱۴ دی، ۱۳:۲۷ - زینب سلیمانی دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته گلزار شهدای کرمان گفت: دشمنان بدانند که این شهادت‌ها به مردم ما انگیزه می‌دهد و خون آنها بیشتر می‌جوشد، مردم ما قدر این شهادت‌ها را می‌دانند و به جای انفعال، بیشتر وارد میدان می شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زینب سلیمانی روز پنجشنبه در حاشیه عیادت از مجروحان انفجارهای تروریستی شهر کرمان در بیمارستان شهید باهنر در جمع اصحاب رسانه تصریح کرد: اگر دشمنان این اقدامات را انجام می دهند تا مردم را منزجر و عشق و علاقه به این شهید را در دل ها کمرنگ کنند، باید به تصویر شب گذشته گلزار شهدای شهر کرمان نگاه کنند که بعد از حادثه دیروز مملو از جمعیت بود.

آخرین وضعیت قضایی پرونده تروریستی کرمان تشریح شد
۱۴ دی، ۱۳:۲۶ - کرمان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمان در تشریح آخرین جزییات حادثه تروریستی در کرمان گفت: شناسایی عوامل دخیل در این حادثه تروریستی، تعقیب و دستگیری تروریست ها و تیم های پشتیبان آنها در دستور کار ویژه دستگاه های امنیتی و قضایی استان کرمان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از شهروندان عزیز استان و مجروح شدن تعداد دیگری از هموطنان و همشهریان کرمانی به ملت شریف ایران و استان افزود: پس از وقوع این حادثه تروریستی تلخ در کرمان و به دنبال دستوراتی که ریاست قوه قضاییه خطاب به دستگاه قضایی استان کرمان صادر کرد از همان لحظات اولیه حادثه رسیدگی به موضوع در دستور کار سیستم قضایی استان قرار گرفت.

معاون اول رییس‌جمهور در گلزار شهدای کرمان حضور یافت
۱۴ دی، ۱۳:۰۷ - محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، ظهر امروز(پنجشنبه) با حضور در گلزار شهدای کرمان ضمن ادای احترام به مقام شهیدان، در جمع زائران سردار حاج قاسم سلیمانی حاضر شد و با آنان به گفت و گو پرداخت.

به گزارش ایرنا، معاون اول رییس‌جمهور صبح امروز به دنبال حادثه تروریستی روز گذشته در گلزار شهدای کرمان وارد این شهر شد و پس از عیادت مجروحان این حادثه در گلزار شهدا حضور یافت.

تازه‌ترین آمار ترخیص مجروحان انفجارهای تروریستی کرمان
۱۴ دی، ۱۲:۵۸ - رییس مرکز اورژانس کرمان با بیان اینکه هم‌اینک در ظهر پنجشنبه شمار بستری مجروحان حادثه تروریستی به ۱۸۰ نفر در بیمارستان‌های سطح شهر رسیده گفت: از این تعداد ۴۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۳۳ نفر در سایر بخش‌ها بستری هستند و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

دکتر سید محمد صابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعداد مصدومان بستری در بخش های ویژه و عادی بیمارستان‌های شهر کرمان، افزود: در بیمارستان باهنر کرمان تعداد افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۱۹ نفر و تعداد افراد بستری در سایر بخش‌ها ۴۲ نفر، جمع بستری‌های این بیمارستان ۶۱ نفر است که از این تعداد ۲۵ نفر زن، ۱۷ نفر مرد و ۱۹ نفر کودکان زیر ۱۵ سال هستند.

وی ادامه داد: در بیمارستان افضلی پور کرمان تعداد افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه پنج نفر و تعداد افراد بستری در سایر بخش ها ۲ نفر هستند؛ جمع بستری های این بیمارستان هفت نفر است که از این تعداد سه نفر زن، سه نفر مرد و یک نفر کودک زیر ۱۵ سال هستند.

رییس مرکز اورژانس کرمان گفت: در بیمارستان شفا نیز تعداد افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه سه نفر، در سایر بخش ها سه نفر و جمع بستری های این بیمارستان ۶ نفر است که از این تعداد پنج نفر زن و یک نفر مرد هستند.

وزیر کشور: توطئه‌گران پشیمان خواهند شد
۱۴ دی، ۱۲:۲۱ - وزیر کشور در پیامی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در کرمان، تاکید کرد: سربازان ملت در دستگاههای مختلف، با اقدامات همه جانبه، ریشه ترور را در کشور خشکانده و توطئه‌گران را پشیمان خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، احمد وحیدی روز پنجشنبه در بخشی از این پیام نوشت: شهادت مظلومانه جمعی از عزیزانمان را در کرمان که به عشق سردار دلها و پرچمدار مبارزه با تروریسم، به زیارت مرقد مطهر ایشان و سایر شهیدان آرام گرفته در گلزار شهدای کرمان می رفتند، اندوهی تمام ناشدنی است.


مخبر: تروریست‌ها و حامیانشان منتظر برخورد سنگین و سخت باشند
۱۴ دی، ۱۱:۳۹  - محمد مخبر معاون اول رییس جمهور گفت: به طور قطع تروریست‌ها و حامیانشان منتظر یک برخورد سنگین و سخت توسط سربازان خود شهید سلیمانی باشند که انجام خواهند داد.

به گزارش ایرنا مخبر روز پنجشنبه در جریان عیادت از مجروحان انفجارهای تروریستی کرمان در بیمارستان شهید باهنر افزد: این حادثه تروریستی یک حرکت مذبوحانه از سر استیصال و به دلیل ضربات سنگینی است که به هیمنه‌شان خورده و از مردم تقاص می گیرند.

وی افزود: اینها (دشمنان و استکبار) هم در غزه به جای مبارزه در میدان به جان زن و بچه مردم افتادند و هم اینجا (کرمان در سالگرد شهید سلیمانی) به جان مردم افتاده اند زیرا دشمنی آنان با مردم است.

مخبر از مجروحان انفجارهای تروریستی کرمان عیادت کرد
۱۴ دی، ۱۱:۱۱ - معاون اول رییس جمهور امروز(پنجشنبه) با همراهی استاندار کرمان و حجت الاسلام علیدادی نماینده ولی فقیه در استان از مجروحان حادثه تروریستی بستری در بیمارستان باهنر عیادت کرد.

به گزارش ایرنا، معاون اول رییس‌جمهور امروز و به دنبال حادثه تروریستی روز گذشته در گلزار شهدای کرمان وارد این شهر شده است.

اسامی نهایی ۲۸۴ مجروح حادثه تروریستی کرمان در مراکز درمانی اعلام شد
۱۴ دی، ۱۱:۰۵ - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اسامی نهایی ۲۸۴ مجروح حادثه تروریستی کرمان در مراکز درمانی را اعلام کرد.


خانواده‌ای که در انفجار تروریستی کرمان هشت شهید داد+فیلم

۱۴ دی، ۱۰:۴۸ - خانواده سلطانی‌نژاد در جریان انفجارهای تروریستی عصر چهارشنبه مسیر گلزار شهدای کرمان هشت شهید داده است؛ اعضای این خانواده در نزدیک یکی از انفجارها بودند و ۲ تن از افراد این خانواده نیز مجروح شده اند.

به گزارش ایرنا احمد وحیدی وزیر کشور روز پنجشنبه پس از عیادت از مجروحان حادثه تروریستی در بیمارستان ها، ابتدا به دیدار خانواده شهید عادل رضایی از مداحان اهل بیت رفت و سپس در منزل خداکرم سلطانی نژاد حاضر شد؛ خانواده ای که هشت عضو آن به شهادت رسیدند.


پیکر شهدای حادثه تروریستی کرمان جمعه تشییع می شود
۱۴ دی، ۱۰:۳۸
 - استاندار کرمان با اعلام اینکه تاکنون ۷۰ درصد شهدای حادثه تروریستی شناسایی شده اند گفت که این شهدا بیشتر اهل کرمان هستند و مراسم تشییع پیکر مطهر آنان نیز فردا جمعه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی فداکار روز پنجشنبه در مصاحبه با رسانه ها افزود: تا این لحظه آمار مصدومان و شهدای حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان ۸۴ شهید و ۲۸۴ مصدوم اعلام شده است، ‌آمار اولیه‌ای که روز گذشته از تعداد شهدا اعلام شده بود تغییر کرده است.

مخبر در بدو ورود به کرمان: اسرائیل به پایان خود نزدیک‌تر شده است
۱۴ دی، ۱۰:۲۱ - معاون اول رئیس‌جمهور که به منظور بررسی میدانی اقدام تروریستی روزگذشته و روند رسیدگی به مجروحان وارد کرمان شده، گفت: انجام یک عمل تروریستی کور و بدون هدف و به خاک و خون کشیدن مردم و شهروندان عادی نشان می‌دهد رژیم اسرائیل به پایان خود نزدیک‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر در بدو ورود و در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت مجدد این حادثه جانگداز و آرزوی صبر برای بازماندگان و شفای عاجل برای مجروحان، بر پیگیری جدی این حادثه و شناخت عوامل داخلی و خارجی آن تاکید کرد و افزود: این جنایت بزرگ باذن الله پاسخ سختی دریافت می‌کند.

​معاون اول رییس‌جمهور وارد کرمان شد
۱۴ دی، ۱۰:۳۴ - معاون اول رییس‌جمهور روز پنجشنبه و به دنبال حادثه تروریستی روز گذشته در گلزار شهدای کرمان وارد این شهر شد.

به گزارش ایرنا،محمد مخبر به منظور بررسی ابعاد این حادثه و نحوه رسیدگی به مجروحان به کرمان سفر کرده است.

معاون اول رییس جمهور در بدو ورود به کرمان مورداستقبال استاندار و دیگر مسئولان استانی قرار گرفت.

فیلم| دیدار وزیر کشور با خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان

۱۴ دی، ۱۰:۱۷ - وزیر کشور صبح امروز(پنجشنبه) با حضور در منزل شهید عادل رضایی از شهدای حادثه تروریستی کرمان از نزدیک با این خانواده ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی دیشب به منظور بررسی حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان به این شهر سفر کرد و صبح امروز ابتدا به عیادت مجروحان در چند بیمارستان رفت.


۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح در حادثه تروریستی کرمان/اسامی شهدا هنوز نهایی نشده‌است
۱۴ دی، ۹:۵۵ - رییس اورژانس کشور جدیدترین آمار مربوط به شهدا و مجروحان حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد و گفت: تاکنون در این حادثه ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر مجروح شده اند.

جعفر میعادفر روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا اظهار داشت: ۱۹۵ نفر در بخش های عادی بیمارستان ها بستری و ۴۶ نفر در بخش ویژه بستری هستند و ۱۴۹ نفر نیز در سایر بخش ها پذیرش شده اند.

وی با بیان اینکه تعداد شهدای حادثه ۸۴ نفر است، اظهار داشت: خوشبختانه از شب گذشته تاکنون آمار شهدا افزایش پیدا نکرده است؛ آخرین آمار شهدا ۹۵ نفر بود اما به علت اینکه برخی اجساد متلاشی شده بود قدری آمار اشتباه بود، پزشکی قانونی تا الان تعداد شهدا را ۸۴ نفر اعلام کرده است.

چرایی مغایرت آمار شهدای تروریستی کرمان؛ اورژانس: ۸۴ شهید درست است
۱۴ دی، ۹:۴۷ - رییس اورژانس کرمان با اعلام اینکه بعد از شناسایی دقیق پیکرهای شهدا و براساس اعلام پزشکی قانونی تعداد شهیدان تروریستی ۸۴ نفر است گفت: تکه های پیکرها مشخص و کار شناسایی انجام شده و تعداد کاهش یافت. پیشتر این آمار ۹۵ نفر اعلام شده بود.

دکتر سیدمحمد صابری صبح پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پیکر شهدای مجهول الهویه نیز شامل همین آمار است گفت: در مجموع ۲۸۴ مجروح در این حادثه داشتیم که ۸۹ نفر تاکنون ترخیص شده اند و ۱۹۵ نفر بستری هستند.

وزیر کشور: عاملان و حامیان حمله تروریستی کرمان باید از خشم ملت ایران بترسند+فیلم

۱۴ دی، ۸:۲۴ - وزیر کشور پس از عیادت از مجروحان حادثه تروریستی در بیمارستان باهنر کرمان گفت: تروریست‌های کوردل، عاملان و حامیان آنها باید از خشم ملت ایران بترسند.

به گزارش ایرنا احمد وحیدی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تروریست‌های کوردل در قبضه قدرت دستگاه های اطلاعای و امنیتی ما گرفتار خواهند شد.

وزیر کشور از مجروحان انفجارهای تروریستی کرمان عیادت کرد
۱۴ دی، ۷:۵۹ - وزیر کشور صبح روز پنجشنبه با حضور در بیمارستان شهید باهنر کرمان ضمن بررسی روند رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی عصر دیروز در گلزار شهدای این شهر از آنان عیادت کرد.

​وزیر بهداشت از مجروحان انفجارهای تروریستی در ۲ بیمارستان کرمان عیادت کرد

۱۴ دی، ۶:۵۷ - وزیر بهداشت بامداد پنجشنبه با حضور در ۲ بیمارستان شهر کرمان از سایر مجروحان ۲ انفجار تروریستی عصر دیروز این شهر نیز عیادت کرد و از نزدیک در جریان خدمات رسانی به آنان قرار گرفت؛ وی دیشب از بیماران بستری در بیمارستان پیامبر اعظم عیادت کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر بهرام عین اللهی که شامگاه چهارشنبه وارد کرمان شد بعد از حضور در بیمارستان شهید باهنر کرمان و تشکیل جلسه بررسی وضعیت رسیدگی به مجروحان این حادثه تروریستی، در گلزار شهدا حضور یافت و با قرائت فاتحه در کنار مزار حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان آرمیده در این مکان مقدس به مقام آنها ادای احترام کرد.

وزیر کشور: انفجارها شدید و حاوی ساچمه های فراوان بوده است

۱۳ دی، ۲۲:۵۷ - احمد وحیدی وزیر کشور پس از بازدید از محل انفجار در گلزار شهدای کرمان در یک برنامه تلویزیونی گفت: انفجارها شدید و همراه با ساچمه‌های فراوان بوده که پرتاب آنها سبب شمار شهیدان شده است.
وی افزود: نوع و محل انفجار نشان می دهد که کار بزدلانه و زشتی بین مردم و جمعیت زائران زن و بچه اتفاق افتاده است.

وحیدی گفت: بر اساس اطلاعات دقیق‌تر، تعداد شهدا که قبلا بیش از ۱۰۰ نفر اعلام شده بود، کمتر از ۱۰۰ نفر است و شمار مجروحان اما افزون بر ۲۰۰ نفر است.

فرمانده کل سپاه در گلزار شهدای کرمان حضور یافت

۱۳ دی، ۲۲:۴۲ - به دنبال حادثه انفجار تروریستی در گلزار شهدای کرمان، سردار سلامی فرمانده کل سپاه وارد کرمان شد و پس از حضور در گلزار شهدا، از محل انفجار نیز بازدید کرد.

ساعتی پیشتر جانشین فرمانده کل سپاه نیز در گلزار شهدا حضور یافته بود.

تشریح آخرین وضعیت مجروحان از زبان وزیر بهداشت

۱۳ دی، ۲۲:۳۰ -  دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در بیمارستان باهنر کرمان پس از آنکه در جریان آخرین وضعیت رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدا قرار گرفت، ضمن تشریح اقدامات کادر پزشکی گفت: در مجموع ۲۱۱ مجروح تحت مراقبت هستند که ۲۰ نفر آنان وضعیت بدتری دارند و در بخش مراقبت های ویژه درمان می شوند.

وی اضافه کرد: از عصر امروز تا حدود ساعت هشت و نیم امشب ۱۱۱ عمل جراحی توسط کادر پزشکی بیمارستان های کرمان انجام شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده توسط سخنگوی سازمان اورژانس کشور، حال تعدادی از مجروحان وخیم گزارش شده است؛ همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان کرمان برای خدمات رسانی به مجروحان حادثه تروریستی آماده شده است.

به گفته بابک یکتاپرست، علاوه بر این، دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی نیز برای خدمات رسانی به مجروحان این حادثه آماده هستند.

وی افزود: در این حادثه سه امدادگر اورژانس که برای خدمات رسانی به محل اعزام شده بودند که دو نفر مجروح و یک نفر هم به شهادت رسید.

سخنگوی سازمان اورژانس با تاکید بر اینکه واحدهای امداد هوایی برای عزیمت به کرمان و انتقال احتمالی مجروحان آماده است، اضافه کرد: ۶۰ تخت بستری ویژه هم در تهران برای خدمات رسانی به مجروحان بدحال پیش بینی شده است.

تایید تروریستی بودن انفجارها

۱۳ دی، ۱۶:۱۳ - معاون امنیتی استاندار کرمان در گفت وگو با رسانه ها تایید کرد که ۲ انفجار در مسیرهای گلزار شهدا تروریستی بوده است.

آماده‌باش مراکز بیمارستانی کرمان

۱۳ دی، ۱۶:۱۴ - رئیس سازمان اورژانس کشور از آماده‌باش همه مراکز درمانی و بیمارستانی استان کرمان به دلیل وقوع انفجار در محل حادثه برگزاری چهارمین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی خبر داد.

جعفر میعادفر ادامه داد: آمبولانس‌های شهرستان‌های همجوار برای این موضوع به صورت آماده‌باش و فعال هستند.

رییس سازمان امداد و نجات راهی کرمان شد

به دستور رئیس هلال‌احمر و با هدف رسیدگی به روند امدادرسانی در حادثه انفجار استان، دبیرکل و رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر راهی کرمان شدند

رییس سازمان جمعیت هلال احمر ضمن پیگیری وضعیت امدادگران مصدوم این جمعیت و سایر مصدومان حادثه، به مدیرعامل هلال‌احمر کرمان دستور داد تا با حداکثر توان در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد.

در پی وقوع حادثه انفجار در گلزار شهدای کرمان، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن پیگیری وضعیت امدادگران مصدوم این جمعیت و سایر مصدومان حادثه، به مدیرعامل هلال‌احمر کرمان دستور داد تا با حداکثر توان در صحنه امدادرسانی حضور داشته باشد.

تکذیب شهادت فرمانده ارشد سپاه در کرمان

در پی ۲ انفجار تروریستی در کرمان، برخی اکانت‌های اسرائیلی مدعی شدند در این انفجار یکی از فرماندهان ارشد سپاه کشته شده است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این خبر کذب بوده و هیچ کدام از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در حوالی منطقه انفجار حضور نداشته‌اند.

هویت برخی از مجروحان مشخص نیست

رئیس مرکز اورژانس کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: شماری از مجروحان حالشان وخیم است و تعدادی هم مجهول الهویه هستند.

بیمارستان های کرمان به حالت آماده باش درآمده اند و آمادگی برای انتقال مجروحان بدحال به تهران یا دیگر شهرها فراهم شده است.

وزیر کشور: پاسخ کوبنده و مقتدرانه به حادثه ترویستی کرمان می‌دهیم

۱۳ دی، ۱۷:۵۷ - احمد وحیدی وزیر کشور در گفت و گویی تلویزیونی اعلام کرد: در حال حاضر اوضاع در شهر کرمان عادی است و همه چیز تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

وی با تاکید بر اینکه این توطئه در ادامه توطئه های قبلی بود، تصریح کرد: پاسخی کوبنده و محکم توسط نیروهای امنیتی در کوتاه‌ترین زمان داده خواهد شد.

وزیر بهداشت عازم کرمان شد
۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۴۷ - بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت برای نظارت بر درمان مجروحان این حادثه عازم کرمان شد.

وزیر بهداشت پیش از سفر به کرمان در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، به مهدی احمدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان دستور داد تا رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی و ارائه خدمات درمانی سریع و مطلوب به وی را دنبال کند.

گزارش خبرنگار ایرنا از شرایط بیمارستان شهید باهنر کرمان

اورژانس کرمان: مردم خیابان‌ها را خلوت کنند
دکتر سید محمد صابری رییس مرکز اورژانس کرمان با بیان اینکه خیابان های شهر مرکز استان بسیار شلوغ است و کار انتقال مجروحان بین بیمارستان ها دچار مشکل می شود به ایرنا گفت: از مردم می خواهیم خیابان ها را خلوت کنند.
وی گفت: برای انجام خدمات درمانی نیاز به انتقال مجروحان انفجار های تروریستی، بین بیمارستان هاست، درحالی که شهروندان درحال مراجعه به بیمارستان ها هستند و درخواست داریم به بیمارستان ها مراجعه نکنند و خیابان ها را خلوت کنند.
صابری همچنین با بیان اینکه هیچ کمبودی در کرمان برای درمان مجروحان از نظر پزشک، تجهیزات تخصصی، تخت و امکانات نداریم اظهار داشت: باوجود اینکه نیازی در این زمینه نداریم، با هماهنگی تهران امکان انتقال هوایی مجروحان مهیاس که در صورت نیاز این مهم انجام خواهد شد اما تاکنون کمبودی گزارش نشده است.

ذخایر خونی کرمان جوابگوی مجروحان حادثه تروریستی است

۱۳ دی، ۱۸:۰۰ - ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون کرمان اظهار کرد وضعیت ذخایر همه گروه های خونی در استان خوب و جوابگوی مجروحان حادثه تروریستی عصر امروز در مسیر گلزار شهدای کرمان است.

وی اضافه کرد در زمان حاضر کمبودی در ذخایر گروه های مختلف خونی وجود ندارد و پوشش ما برای حادثه کامل است و مشکلی در این زمینه نداریم.

با این حال، اداره کل انتقال خون کرمان از دارندگان گروه خونی او منفی (O -) خواست برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

پنجشنبه در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد
۱۳ دی، ۱۸:۳۸ - در پی حادثه تروریستی کرمان، هیات دولت پنج شنبه ۱۴ دیماه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.


افزایش شایعات و واکنش سریع تیم های چک و خنثی
۱۳ دی، ۱۹:۰۷ - ساعتی از ۲ انفجار تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان نگذشته بود که شایعات متعددی از بمب گذاری در بیمارستان، پارکینگ گلزار شهدا و حتی تیراندازی به مردم در یکی از خیابان ها نیز دهان به دهان یا در فضای مجازی می چرخید؛ موضوعی که مسئولان تاکنون تایید نکرده اند و نشانه هایی نیز از آنها رویت نشده است.

اما این شایعات درحالی بود که وزیر کشور هم در مصاحبه ای تاکید کرد که اوضاع شهر کرمان آرام و تحت کنترل عوامل امنیتی و انتظامی است و مردم نگران نباشند.
همزمان خبرنگاران ایرنا در چند نقطه شهر مشاهده کردند که برخی تیم های امنیتی چک و خنثی به دنبال پاکسازی یا ایمن سازی محیط هایی هستند که مسئولان می گویند به دنبال دریافت برخی گزارش ها، عوامل امنیتی به منظور تامین امنیت شهروندان وظیفه دارند با سرعت عمل وارد عمل شوند و هیچ گزارش یا فرضیه ای را نادیده نگیرند.
بررسی نیروهای چک و خنثی در اطراف محوطه گلزار شهدا نیز تا ساعت ها پس از انفجارها کاری عادی و طبیعی است.
یک منبع آگاه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت که به دنبال دریافت برخی گزارش ها، عوامل امنیتی به صلاحدید برخی اقدامات را انجام می دهند که با هدف افزایش ضریب امنیت و تامین امنیت شهروندان است و به معنی تایید بعضی شایعات نیست.

اعلام سه روز عزای عمومی در استان کرمان
۱۳ دی، ۱۹:۳۳ - به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در پی حادثه تروریستی عصر امروز (چهارشنبه ۱۳ دی ماه) که در مسیر گلزار شهدای کرمان و در چهارمین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اتفاق افتاد، سه روز عزای عمومی در استان کرمان اعلام شد.

اسامی مجروحان حادثه تروریستی بستری در بیمارستان افضلی پور کرمان

اخبار لحظه به لحظه از ۲ انفجار گلزار شهدای کرمان/۱۰۳ شهید و ۱۸۸ مجروح + تصاویر

اسامی مجروحان بستری در بیمارستان های ارتش، مهرگان و شفا

اخبار لحظه به لحظه از ۲ انفجار گلزار شهدای کرمان/۱۰۳ شهید و ۱۸۸ مجروح + تصاویر

اخبار لحظه به لحظه از ۲ انفجار گلزار شهدای کرمان/۱۰۳ شهید و ۱۸۸ مجروح + تصاویر

شهادت ۳ نفر از افسران پلیس

۱۳ دی، ۱۹:۲۳ - سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس از شهادت سه نفر از افسران پلیس در حین خدمت‌رسانی به مردم در حادثه تروریستی کرمان خبر داد.

سرهنگ دوم مهدی علوی، ستوان یکم رضا مداح و ستوان یکم محمدپورشیخعلی از شهیدان این حادثه تروریستی بودند که در نیروی انتظامی و تامین امنیت فعالیت داشتند.

پیش از این، برخی منابع در فضای مجازی از شهادت چهار نفر از افسران پلیس در این حادثه خبر داده بودند.

سردار رادان وارد کرمان شد

۱۳ دی، ۲۰:۰۵ - در پی وقوع حادثه تروریستی در نزدیکی گلزار شهدای کرمان، ساعتی قبل سردار احمد رضا رادان فرمانده فراجا وارد کرمان شد.

اعزام تیم پزشکی شیراز برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی کرمان

۱۳ دی، ۲۰:۱۳ - سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از اعزام تیم تخصصی و فوق تخصصی درمانی این دانشگاه برای اعزام به حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و کمک به مجروحان این حادثه خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از آماده باش تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان فارس برای پذیرش و خدمت رسانی به مجروحان این حادثه تروریستی خبر داد.

وزیر کشور وارد کرمان شد

۱۳ دی، ۲۱:۲۳ - احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه چهارشنبه به دنبال حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان وارد این شد. بررسی ابعاد این حادثه و عیادت از مجروحان از جمله برنامه های وحیدی خواهد بود.

گفت و گوی ایرنا با مجروحان حادثه تروریستی کرمان

وزیر بهداشت وارد کرمان شد

۱۳ دی، ۲۰:۵۳دکتر بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امشب به منظور بررسی روند رسیدگی به مصدومان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، وارد این شهر شد.

وزیر بهداشت قرار است از مصدومان حادثه تروریستی در بیمارستان های شهر کرمان عیادت کند.

گفت و گوی ایرنا با مجروحان حادثه تروریستی کرمان

گزارش در حال تکمیل و به‌روزرسانی است ...

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha