۱۴ مرکز مجاز واسطه‌گری ازدواج در کشور فعال است

سمنان- ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ۱۴ مرکز مجاز واسطه‌گری ازدواج در نقاط مختلف کشور وجود دارد و منعی برای افزایش این مراکز نیست.

روح اله اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: برخی استان‌ها طی نامه‌ای، نبود مرکز واسطه‌گری ازدواج را اعلام کردند و منعی برای صدور مجوز و توسعه این مراکز وجود ندارد.

وی ادامه داد: تسهیل‌گری ازدواج جوانان از جمله وظایف دفتر هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان است و مراکز واسطه‌گری ازدواج نیز با این هدف راه‌اندازی می‌شوند.

وی اضافه کرد: صدور مجوز مراکز واسطه‌گری ازدواج با معرفی سازمان تبلیغات اسلامی و توسط وزارت ورزش و جوانان صادر می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و مراکز مشاوره از دیگر اقدامات در حوزه جوانان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بررسی آمار در پنج سال اخیر نشان می‌دهد، میانگین سن مادرانی که فرزندآوری دارند در کشور ۲۹ و هشت دهم است و در استان سمنان این شاخص ۳۰ و پنج دهم عنوان می شود.

افزایش اعتبار تامین جهیزیه به ۹۰ هزار میلیارد ریال

این مسوول با بیان اینکه هفته جوان امسال خبرهای خوبی در راه است، تصریح کرد: برای کمک به تامین جهیزیه اقدامات خوبی در حال انجام است که در هفته جوان اطلاع‌رسانی می‌شود.

اسدی تصریح کرد: اعتبار تامین جهیزیه در قانون ضوابط اجرایی بودجه ۱۴۰۲ به میزان ۵۰ هزار میلیار ریال با همراهی پنج دستگاه دیده شده بود، اما برای اجرا دچار مشکل ساختاری شد و سامانه‌ای وجود نداشت و دستگاه‌ها امکان معرفی نداشتند.

مدیرکل هماهنگی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: افزایش اعتبار تامین جهیزیه از ۵۰ به ۹۰ هزار میلیارد ریال در حال طی مراحل نهایی و تصویب در شورای عالی جوانان است که به شورای عالی جوانان و نوجوان تبدیل شده و در دوم اسفند(هفته جوان) این خبر خوب اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از ۳۰ مرکز همسریابی مجاز در کشور فعال است.

۳۸ درصد جمعیت استان سمنان را جوانان تشکیل می‌دهند و از ابتدای امسال تا پایان مهرماه یکهزار و ۷۸۴ ازدواج و ۸۵۸ مورد طلاق در استان ثبت شد که به ترتیب ازدواج در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه و سه دهم درصد و طلاق ۲ درصد کاهش یافت.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha