اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شیروان آغاز شد 

بجنورد-ایرنا- اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) امروز (چهارشنبه) در آیینی با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شهر شیروان آغاز شد. 

به گزارش ایرنا، مدیرکل فناوری و ارتباطات خراسان شمالی در این آیین گفت: برای این طرح ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود و زمان اجرای آن ۶ ماه پیش بینی شده است.

سیدعلی مرتضوی اظهار کرد: قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) بین شهرداری شیروان و شرکت مخابرات خراسان شمالی به منظور هوشمندسازی این شهر به امضا رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در قالب این طرح در شهر شیروان اجرا می شود.

طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) یکی از روش‌های دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل‌های فیبر نوری بهره می‌برد.

توسعه شبکه فیبرنوری و ایجاد زیرساخت ارتباطی مناسب و دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت، با کیفیت و امن از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

دیدار با استاندار خراسان شمالی، شرکت در آیین انعقاد قرارداد طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها بجنورد و آیین اجرای طرح ملی فیبر نوری شیروان از برنامه های سفر یکروزه معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به خراسان شمالی بود.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha