سردار سلیمانی به جرم حمایت از جریان مقاومت و مقابله با داعش شهید شد

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در محل ترور شهید سردار سلیمانی در عراق گفت: حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان به جرم حمایت از جریان مقاومت، مقابله با داعش، دفاع از مردم مظلوم سوریه و عراق شهید شدند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور در محل ترور این شهید والامقام در عراق حاضر شد.

وی اظهار داشت: چهار سال پیش در چنین روزی استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار با دستور مستقیم حیوان جنایکار آمریکا یعنی ترامپ، سرداران ایران و عراق را به شهادت رساند.

خسروپناه افزود: در این روز حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان ناجوانمردانه با پهپادهای آمریکایی بمباران شدند و به شکل ناجوانمردانه‌ای به جرم حمایت از جریان مقاومت، مقابله با داعش، دفاع از مردم مظلوم سوریه و عراق شهید شدند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این جنایتکاران به چیزی به جز جنایت نمی‌اندیشند، امیدواریم همه ما در مسیر جبهه مقاومت قدم برداریم، شهدا را فراموش نکنیم، بدانید کسانی که به استکبار جهانی اعتماد دارند در این جنایت شریک هستند، بنابراین نباید ذره‌ای از آمریکای جنایتکار انگلیس جنایتکار و رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

خسروپناه بیان کرد: هم اکنون رژیم صهیونیستی کودکان و زنان غزّه را مظلومانه و بی‌دفاع قتل عام می‌کند؛ چراکه تفکر و ایدئولوژی جریان استکبار ظلم، ستم و بی‌عدالتی در جهان است امیدواریم با ظهور امام زمان(عج) بساط این جنایتکاران برچیده شود.

به گزارش ایرنا، سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود. شکل گیری گروهک تروریستی داعش و یورش آنها به مناطقی از عراق و سوریه در سال ۲۰۱۴ میلادی سبب شد تا سردار سلیمانی و یارانش برای دفاع مردم مظلوم این مناطق از جان و زندگی خود دست بکشند و روزها و سال ها به مبارزه با گروهک تروریستی داعش بپردازند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی سال ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهور وقت آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

۱۳ دی سالروز شهادت سردار سلیمانی روز جهانی مقاومت نام دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha