فراخوان ۲۳ هزار پایگاه مقاومت بسیج جامعه زنان کشور برای اهدای خون

تهران - ایرنا- رئیس بسیج جامعه بانوان کشور گفت: جمعی از بانوان بسیجی در سراسر کشور طی فراخوانی از ۲۳ هزار پایگاه بسیج به مراکز اهدای خون مراجعه کردند و برای امر خداپسندانه اهدای خون در پویش مهر فاطمی قدم پیش گذاشتند.  

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان انتقال خون، مینا بیابانی افزود : پویش مهر فاطمی که در فاصله زمانی بین شهادت حضرت فاطمه(س) تا میلاد این بانوی مکرمه توسط سازمان انتقال خون و طی تفاهمی با بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد، مورد حمایت و استقبال خواهران بسیجی قرار گرفت و امیدوارم بانوان بسیجی در این پویش نیز همچون همیشه حماسه آفرین و تاثیرگذار باشند و نور امید و نشاط را به دل خانواده ها بتابانند و هر یک جان سه بیمار را نجات دهند.

گرچه استقبال بانوان بسیجی از اهدای خون بیشتر شده اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب اهدای خون بانوان در کشور فاصله داریم

وی با تاکید بر جو همدلی در زمان پاندمی کرونا، تصریح کرد: آن روزها به خاطر احساس اضطراری که وجود داشت استقبال شایان توجهی توسط بانوان شد و از آن به بعد بسیج جامعه زنان در پویش های اهدای خون متعددی شرکت کرد و امروز مشارکت جامعه بسیجی در امر اهدای خون نهادینه شده است و مابقی اقشار و حتی برادران با اعلام پویش ها برای اهدای خون حضور پیدا می کنند.

وی افزود: گرچه استقبال بانوان بسیجی از اهدای خون بیشتر شده اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب اهدای خون بانوان در کشور فاصله داریم و شاید سبک زندگی وضعیت فیزیولوژی و تغذیه بانوان و بعضی باورهای نادرست سبب شده است که تعداد بانوانی کمتری برای اهدای خون پیش قدم شوند.



فراخوان ۲۳ هزار پایگاه مقاومت بسیج جامعه زنان کشور برای اهدای خون

اهدای خون در بین بانوان فرهنگ سازی شود

رئیس بسیج جامعه زنان کشور، با اشاره به مشاهدات میدانی و گزارشهای رسیده از استانها در مورد مشارکت بانوان بسیجی گفت: لازم است کار تبلیغی بیشتری برای آگاه سازی مردم نسبت به اهدای خون و اهمیت معنوی و ثمرات سلامت محور آن صورت گیرد و با فرهنگسازی مناسب، ترس بانوان نسبت به اهدای خون برطرف شود.

بیابانی از اشتیاق بانوان بسیجی نسبت به اهدای خون خبر داد و اظهار داشت: تبلیغات و آموزشهای فراگیرتری در باب سلامتی بانوان و احراز شرایط اهدای خون برای ایشان باید انجام گیرد و پایش سلامت و تغذیه آنان و نحوه کسب شرایط تغذیه مناسب برای رسیدن بانوان به سطح سلامتی مناسب باید مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اهدای خون ضمن نجات بخشی برای دریافت کننده، بهره و رضایت معنوی قابل توجهی برای اهداکننده دارد که می تواند انگیزه مهمی برای اهدای خون باشد و باید شرایطی فراهم شود تا بانوان و مادران که تأثیرگذارترین قشر در ابعاد اجتماعی اقتصادی و فرهنگی هستند بتوانند در امر اهدای خون نیز موثر بوده مشارکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha