۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85342007
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

رونمایی چین از تصاویر جدید ناو هواپیمابر نسل بعدی

تهران- ایرنا- رسانه‌های دولتی چین تصاویر جدیدی از پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر این کشور را منتشر کردند که مسیرهای پرتاب نسل بعدی آن قابلیت پرواز از عرشه را برای طیف وسیع‌تری از هواپیماها فراهم می‌آورد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، ناو هواپیمابر فوجیان که برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد- تیر ۱۴۰۱) از آن رونمایی شد، کاملا به صورت داخلی طراحی و ساخته شده است.

این ناو هواپیمابر که هنوز اولین عملیات دریایی خود را انجام نداده است، بزرگتر و به لحاظ فناوری پیشرفته‌تر از شاندونگ (رونمایی شده در ۲۰۱۹) و لیائونینگ است که چین در سال ۱۹۹۸ از اوکراین خرید و آن را بازطراحی کرد.


رونمایی چین از تصاویر جدید ناو هواپیمابر نسل بعدی

تلویزیون دولتی چین به نقل از یک افسر ناو فوجیان گزارش داد: در سال جدید، ما از هر دقیقه استفاده خواهیم کرد، به صورت مصمم کار خواهیم کرد و به زودی برای آمادگی جنگی تلاش می‌کنیم.

ناو فوجیان آزمایش‌هایی از جمله آزمایش‌های مهاراندازی یا لنگرانداختن را پیش از عملیات دریایی که برخی از ناظران انتظار داشتند تا سال ۲۰۲۳ انجام شود، صورت داده است.

به غیر از ناوهای هواپیمابر کلاس فورد (یک کلاس جدید از ناوهای هسته‌ای توسعه یافته برای نیروی دریایی آمریکا)، فوجیان تنها ناو هواپیمابر در جهان خواهد بود که مجهز به آخرین سامانه الکترومغناطیسی پرتاب هواپیما است.

رونمایی چین از تصاویر جدید ناو هواپیمابر نسل بعدی

نسخه چینی سامانه الکترومغناطیسی پرتاب هواپیما (EMALS) می‌تواند نسبت به شاندونگ یا لیائونینگ انواع بیشتری از هواپیماها را به پرواز در آورد و همچنین قابل اطمینان‌تر و با بهره‌وری انرژی بیشتر، نقطه عطفی در مدرن سازی ارتش چین ایجاد کرده است.

شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین بارها افزایش آمادگی جنگی و پیشرفت‌های فناوری پیش از صدمین سالگرد تاسیس ارتش خلق چین در سال ۲۰۲۷ را خواستار شده است. برخی از افسرهای نظامی آمریکا پیشتر مدعی شدند که چین تا آن سال یک حمله نظامی برای گرفتن تایوان را آغاز می‌کند.

در آستانه انتخابات ریاستی و پارلمانی تایوان در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی)، تایپه ادعا کرده که چین به فعالیت‌های روزانه نظامی در تنگه تایوان ادامه می‌دهد.

این گزارش حاکی است، جنگنده‌های چینی همچنین چندین بار از خط میانه در تنگه تایوان که پیشتر به عنوان یک مرز غیر رسمی عمل می‌کرد، عبور کرده‌اند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha