کاردار سفارت ایران در لندن: سردار سلیمانی درک عمیقی از معادلات بین‌المللی داشت

لندن- ایرنا- کاردار سفارت ایران در لندن با اشاره به آخرین ملاقاتی که با فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارج از کشور داشت، تصریح کرد که سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی درک عمیقی از معادلات بین‌المللی داشت.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، سید مهدی حسینی متین در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا در لندن، گفت: سردار سلیمانی در حوزه اجماع داخلی بی‌نهایت دلسوز بود و تلاش می‌کرد که در داخل همدلی و همسویی ایجاد کند.

وی از بینش استراتژیک فرمانده فقید سپاه قدس سخن گفت و افزود که شهید سلیمانی نسبت به مسائل سیاست خارجی از یک نگاه راهبردی برخوردار بود.

کاردار ایران همچنین یکی از عناصر و مولفه‌های مهم اندیشه‌های شهید سلیمانی را ایجاد اجماع داخلی دانست و درباره اهمیت این ویژگی گفت: هنگامی که اختلاف‌نظرها به همسویی تبدیل شود قطعا کشور در پیشبرد منافع ملی در خارج از کشور موفق خواهد بود.

حسینی متین همچنین با اشاره به بینش شهید سلیمانی در حوزه سیاست بین‌الملل، گفت: او یکی از کسانی بود که درک و فهم عمیقی از معادلات بین المللی از جمله نقش و جایگاه کشورهای مختلف به خصوص نسبت به توانمندی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا و در سطح بین‌المللی داشت.

به گفته کاردار ایران، فرمانده شهید سپاه قدس همچنین درک عمیقی از جریان‌سازی محور مقاومت داشت و در سخنانش به خوبی تحولات منطقه‌ای را ترسیم می‌کرد.

سردار سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و هشت تن دیگر، بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا و با شلیک موشک‌های پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha