برگزاری آئین بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در لندن

لندن- ایرنا- مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه با حضور جمعی از علاقمندان وی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سید مهدی حسینی متین کاردار سفارت کشورمان در لندن در سخنانی در این مراسم به مجاهدت‌ها و رشادت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود که وی علاوه بر تخصص در حوزه نظامی، یکی از افراد صاحب‌نظر و متفکر در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌المللی بود.

کاردار سفارت ایران چهار نمونه از ویژگی‌های فرمانده فقید سپاه قدس در حوزه روابط بین‌الملل را برشمرد و گفت: شهید سلیمانی عالم به سیاست بین‌الملل بود، این بدین معناست که او با تمام خصائص و ویژگی‌های ساختاری نظام بین‌الملل آشنا بود. در سخنرانی‌های خود از نقش بازیگران مختلف، قدرت‌های بزرگ، سیاست‌های منطقه‌ای و معادلات بین‌المللی سخن می‌گفت، همچنین به تمام نظریه‌های روابط بین‌الملل از جمله نظریه بازدارندگی، نظریه بازی‌ها، نظریه موازنه قدرت و نظریه بازی قدرت‌های بزرگ آگاه بود.

وی دومین خصیصه سردار سلیمانی را دید استراتژیک وی معرفی کرد و افزود: در ادبیات روابط بین‌الملل رهبران جهان به سه دسته رادیکال، عملگرا و استراتژیک‌گرا (دارای دید استراتژیک) تقسیم می‌شوند و سردار سلیمانی تمام این ویژگی‌ها را برخوردار بود؛ اما بینش استراتژیک او به مراتب قوی بود.

همسویی و همراهی با نهادهای دیگر در حوزه سیاست خارجی به‌عنوان سومین ویژگی سردار سلیمانی عنوان شد و حسینی متین اظهار کرد: در ادبیات روابط بین‌الملل به این ویژگی اجماع در داخل و پیشبرد منافع ملی در خارج گفته می‌شود. سردار سلیمانی از دیدگاه‌های بسیار عالمانه و دقیقی در خصوص سیاست‌های منطقه و بین‌المللی برخوردار بود.

کاردار سفارت کشورمان چهارمین ویژگی فرمانده فقید سپاه قدس را جریان‌سازی بین‌المللی توصیف کرد و گفت که وی در جریان‌سازی مقاومت اسلامی علیه استکبار و علیه قدرت‌های زورگو و در راس آن آمریکای جنایتکار موفق عمل کرد و به همین دلیل ایالات متحده با شهید سلیمانی طرف شد.

وی افزود: اما این جریان سازی که سردار سلیمانی برای کشور به ارث گذاشته است، در کل منطقه شکل گرفته و ماندگار خواهد بود.

در ادامه این مراسم همچنین برخی از حاضران با ادای احترام به پیشگاه این شهید بزرگوار، سخنانی را پیرامون خلوص، شجاعت و جایگاه وی در قلوب امت اسلامی ایراد کردند.

به گزارش ایرنا، سردار سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و هشت تن دیگر، بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا و با شلیک موشک‌های پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha