تحلیل شخصیت حضرت فاطمه و نقش موتور پرقدرت محبت برای رسیدن به محبوب

اراک - ایرنا- مراسم گرامیداشت میلاد یگانه دخت نبی مکرم اسلام، شامگاه سه شنبه درحالی در مصلای بیت المقدس اراک برگزار شد که حجت الاسلام انصاریان استاد حوزه در این آیین به تحلیل ابعاد مختلف شخصیت حضرت فاطمه (س) پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه و اخلاق با بیان اینکه تمسک به آیات قرآن و انفاق در راه خدا از شاخصه‌های بارز حضرت زهرا(س) است که باید مورد توجه آحاد جامعه به خصوص بانوان قرار گیرد، با اشاره به روایتی از دخت نبی مکرم اسلام گفت: این حضرت می‌فرمایند " از همه این دنیای شما سه چیز محبوب من است؛ نظر به وجه پیامبر(ص)، تلاوت قرآن و انفاق در را خدا."

وی با بیان اینکه حضرت صدیقه کبری(س) در این حدیث می‌فرمایند "دنیای شما" و این نشان از آن داشت که حضرت زهرا(س) دنیا را به صورت ابزار می‌دید، افزود: از سوی دیگر هیچ چیز این دنیا برای آن حضرت هدف نبود که برای رسیدن به آن تلاش کند و ارتباط آن حضرت با ابزار این دنیا ارتباط قناعتی بود.

استاد حوزه و اخلاق با بیان اینکه دقت عقلی در عناصر شخصیت پیغمبر(ص) محبوب حضرت زهرا(س) بود افزود: آن حضرت به زیبایی این عناصر شخصیتی را به خود منتقل کرد و زهرا(س) شد.

حجت الاسلام ‌انصاریان با عنوان اینکه تلاوت قرآن دومین محبوب این دنیا برای فاطمه زهرا(س) است گفت: تلاوت یعنی خواندن قرآن همراه با تدبر و عمل کردن به آن و حضرت زهرا(س) می‌گوید "من عاشق تلاوت قرآن هستم."

وی با بیان اینکه سومین چیزی که محبوب حضرت زهرا(س) بود انفاق در راه خداست افزود: انسان در شخصیت و منش یک بانو با این سِن کم متحیر می‌ماند.

استاد حوزه و اخلاق ادامه داد: محبت چه درست و نادرست، موتور بسیار پرقدرتی است که انسان را به سوی محبوبش به حرکت در می آورد.
وی با بیان اینکه محب دنبال این است که به محبوب خود برسد به هر قیمتی که تمام شود توضیح داد: در محبت مثبت که در ارتباط با محبوب مثبت است و در عشق صحیح که در ارتباط با معشوق مثبت، انسان همه وجود خود و داشته های خود را در طبق اخلاص قرار می دهد تا خود را به محبوب برساند.

حجت الاسلام انصاریان با بیان اینکه شامه‌ای می‌تواند عطر حقیقی را درک کند که به بندگی خدا برسد، بیان داشت: عشق حقیقی در اثر عبادت و بندگی خدا به دست می‌آید و عشق ائمه معصومین (ع) نمونه بارز این عشق مقدس است.

در این مراسم ضمن اجرای برنامه های مختلف فرهنگی عظمت و جایگاه مقام زن و مادر نیز تشریح شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha