صید ماهی در خزر ممنوع شد

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۳
کد خبر: 85341654
صید ماهی در خزر ممنوع شد

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در این استان را از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری، ناامن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از اواخر وقت امروز چهارشنبه با وزش باد به نسبت شدید و گاهی شدید مواج و برای فعالیت های دریایی ناامن می‌شود.

طبق این پیش بینی، سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد در مناطق نزدیک ساحل تا ۱۲ و در فراساحل نیز تا ۱۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی شده است که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق نزدیک ساحل تا ۱.۷ و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۲.۱ متری خواهد شد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر غرق شدن قایق ها، احتمال غرق شدن شناورهای صیادی و اختلال در فعالیت شناورها و بنادر را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه، علاوه بر توصیه به خودداری از فعالیت های بندری، فعالیت های صیادی، گردشگری و بندری نیز در طی این مدت ممنوع اعلام شده است.

صید ماهی در خزر ممنوع شد

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و با احتمال مه صبحگاهی و از شب با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد، روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، از اواخر شب با افزایش ابر، وزش باد و در غرب استان با بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز شنبه آینده ابری همراه با کاهش محسوس دما، وزش باد گاهی به نسبت شدید، بارندگی و در مناطق کوهستانی با بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ متر ارتفاع مه آلود و با بارش برف همراه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha