تابش‌نیا: دمیر طبق توافق با فدراسیون بسکتبال عمل کرد/ اولویت ما تیم ملی است

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیته فنی تیم‌های ملی فدراسیون بسکتبال گفت: در قرارداد هاکان دمیر بندی وجود دارد که بر اساس آن، او می‌تواند با تیمی باشگاهی قرارداد منعقد کند به شرط آنکه هیچ مشکلی در روند فعالیت‌های تیم ملی ایران به وجود نیاید.

سعید تابش‌نیا صبح جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در واکنش به نحوه قرارداد هاکان دمیر، سرمربی ترکیه‌ای با تیم ملی بسکتبال ایران و امکان همکاری همزمان وی با تیمی باشگاهی اظهار کرد: در بند قرارداد سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران این نکته قید شده بود که در صورت فراهم شدن شرایط همکاری با تیمی باشگاهی، او می‌تواند اقدام به عقد این قرارداد کند به شرط آنکه اولویت برنامه‌های او تیم ملی ایران باشد و هیچ تداخلی در روند کارها به وجود نیاید.

وی ادامه داد: چندی پیش دمیر پیشنهادی برای فعالیت در یورو لیگ هم دریافت کرده بود اما به دلیل آنکه با عقد این قرارداد زمان بسیاری از او گرفته می‌شد و فرصت کافی برای حضور و فعالیت در تیم ملی ایران را نداشت، آن را قبول نکرد. آنچه تاکنون اتفاق افتاده بر اساس تفاهم و توافقی بوده که بین طرفین ایجاد شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

سخنگوی کمیته فنی تیم‌های ملی فدراسیون بسکتبال یادآور شد: دمیر تا آخر اردیبهشت‌ سال آینده با فدراسیون بسکتبال قرارداد دارد و موظف است طبق توافق‌های صورت گرفته عمل کند. در قراردادی که بین او و تیم ملی بسکتبال ایران وجود دارد این نکته تاکید شده است که نباید به تیم ملی کشورمان لطمه‌ای وارد شود که این موضوع رعایت شده است و کار ادامه دارد.

تابش‌نیا با اشاره به اینکه باید همه ابعاد این موضوع را دید، گفت: باید مسائل مالی و شرایط کنونی را هم لحاظ کرد. با این شرایط و توافقی که صورت‌گرفته، فدراسیون نیز براساس شرایط خود گام برداشته و از سویی دیگر زمان‌های خالی دمیر هم با این کار باشگاهی پر می‌شود.

دمیر هفته گذشته با تیم سابق خود(مانیسا)‌ در لیگ ترکیه قرارداد همکاری امضا کرد و همزمان با هدایت تیم ملی ایران، به عنوان سرمربی روی نیمکت این تیم نیز فعالیت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha