شهادتی که مکتب بیداری دل‌ها شد

سمنان - ایرنا - صبح روز جمعه سیزدهم دی ۱۳۹۸ بود که خبر شهادت سردار دل‌ها سپهبدحاج قاسم سلیمانی دل‌ها را به ورطه غم برد. اینک در چهار سالگی این واقعه جانسوز، اخلاص، خدایی بودن، صداقت، شجاعت، رشادت و غیرت بی‌مثال این سرباز وطن، به الگو و نمادی برای انسان‌های بیداردل تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت، پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری وقت این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران نسبت به این جنایت آمریکا به وی اعلام شد.

مردم شهیدپرور استان سمنان نیز همپای دیگر هموطنان، در میان دریایی از بهت و اندوه، اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی را محکوم کردند و در ادامه به مروری بر حال و هوای مردم دیار دارالمرحمه سمنان در آن روزهای تلخ می‌پردازیم.

گویی همین دیروز بود صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ همه شبکه‌های تلویزیونی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در کادری قرمز رنگ حکایت از جمعه شوم و شهادت سردار قاسم سلیمانی در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد داشتند و در ساعات ابتدایی صبح، آحاد جامعه این خبر را باور نداشتند و نمی‌توانستند باور کنند سردار سلیمانی، سردار با افتخار و غرورآفرین کشور دیگر در میان ما نیست.

هر چه به ظهر نزدیک‌تر می‌شد، سهمگینی و سنگینی خبر قلب‌ها را می‌فشرد و مردم استان سمنان نیز همپای دیگر نقاط کشور، دیگر یارای ماندن در خانه نداشتند و با حضور در مساجد و اماکن عمومی این اقدام سخیف جنایت‌کاران و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند و در اقدامی خودجوش سردر تمام خانه‌ها مشکی‌پوش شد؛ آخر سردار سلیمانی حکم عزیز خانواده ها را داشت و تحمل این داغ سخت بود. در این بین کاربران در فضای مجازی هم با سیاه کردن پروفایل صفحه خود غم و عزای خود را نشان دادند و اکنون یکسال از آن روز می‌گذرد و همچنان داغ بر دل نشسته جانسوز است.

شهادتی که مکتب بیداری دل‌ها شد

جمعه سیاه دی ماه ۹۸ در استان سمنان چه گذشت؟

مردم ولایت‌مدار شهرهای مختلف استان سمنان بعد از اقامه نماز جمعه در محکومیت اقدام سخیف دشمنان در شهادت سردار قاسم سلیمانی راهپیمایی کردند.

مردم شهر سمنان همزمان با دیگر شهرهای استان، بعد از اقامه نماز جمعه از خیابان امام خمینی(ره) به سمت چهارراه مازندران این شهر در محکومیت اقدام تروریستی دشمن و شهادت غریبانه فرزند رشید این مرز و بوم با حضوری پرشور راهپیمایی کردند.

نمازگزاران سمنانی در راهپیمایی با سردادن شعارهایی، همبستگی و حمایت خود را در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند و شهادت سردار سلیمانی را مهر تاییدی بر خون‌خواهی از استکبار جهانی دانستند.

نمازگزاران سمنانی با چشمانی اشک‌بار و مشتی گره کرده قرص و محکم و یکصدا با هم در راهپیماییِ محکومیت اقدام سخیف دشمنان در شهادت سردار سلیمانی فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر صهیونیسم» و «مرگ بر استکبار» سردادند.

نمازگزاران سمنانی در راهپیمایی محکومیت اقدام سخیف دشمنان در شهادت شهید سلیمانی با اقتدار و سوزناک فریاد می‌زدند که سردار مایه فخر کشور و خار چشم دشمن بود.
شرکت کنندگان در راهپیمایی شعارهایی نظیر مرگ بر منافق، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده و افتخار ایرانی قاسم سلیمانی، سردادند.

شهادتی که مکتب بیداری دل‌ها شد

مردم ولایت‌مدار شهر سمنان عصر یکشنبه پانزدهم دی ۹۸ با حضور حماسی در میدان امام رضا(ع) در شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی عزاداری کردند. آحاد مردم شهر سمنان با گروه‌های سنی مختلف با حضور پرشور در تجمع به مناسبت شهادت جانسوز سپهبد سلیمانی با سردادن شعارهایی مانند مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، انزجار و نفرت خود را از دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام و بر انتقام شهادت سپهبد سلیمانی تاکید می‌کردند.

سرداری متعلق به همه آزادیخواهان جهان

خیل جمعیت مردم شهر اخلاق در میدان امام رضا(ع) طوری با دل‌های شکسته گریه‌می‌کردند که گویی نینواست و نوای «ای اهل حرم پیر و علمدار نیامد، علمدار نیامد سید و سالار نیامد» سر دادند.

خانمی که به همراه نوزادش در هوای سرد زمستانی در این تجمع پرشور شرکت کرده بود، اظهار داشت: سردار سلیمانی متعلق به خانواده‌اش نبود بلکه همه ملت ایران و در عرصه ملی و بین‌المللی به او تعلق خاطر داشتند و شهادت او برای تمام ملت ایران جانکاه و جانسوز است.

جمعی از جوانان سمنانی که با لباس سپاه و مزین به سربند یاحسین(ع) در تجمع حضور داشتند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفتند: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی رگ غیرت‌مان را بیدار و ما را در ادامه راه سردار رشید اسلام مصمم‌تر کرده است.

پرچم سردار سلیمانی بر زمین نمی‌ماند

این جوانان همزمان با هم در حالیکه چشمانش از گریه در غم شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی کاسه خون شده بود، تاکید کردند: پرچم سردار زمین نخواهد ماند و دشمن در زمان مناسب پاسخ این اقدام سخیف خود را خواهند دید و آن زمان دیر نیست.

همسر یکی از مدافعان حرم شهر سمنان در تجمع در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: پس از شهادت همسرم، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با سرشت مهربانی که داشت قوت قلب فرزندانم بود و امروز گویی کودکان خردسالم دوباره طعم تلخ یتیمی را چشیدند.

این همسر شهید مدافع حرم با چشمانی اشک آلود و صدایی مقتدر تاکید کرد: راه سردار سلیمانی‌ها ادامه دارد و هیچ نیرو و قدرتی نمی‌تواند مانع رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی شود.

پیرزنی که گرد پیری بر صورتش نقش انداخته بود با لهجه شیرین سمنانی درحالی که اشک می‌ریخت ضمن ذکر نام یا حسین(ع) از خدا می‌خواست: خدایا دشمنان این نظام را نابود کن.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهادت سردار سرافراز و ابَرمجاهد جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای همراه در ۱۳ دی ماه سال ۹۸ در فرودگاه بغداد توسط رژیم جنایتکار و تروریستی آمریکا، از رخدادهای بزرگ و ضدبشری قرن حاضر به شمار می‌رود؛ حادثه‌ای که با تاثیرگذاری بر احساسات و عواطف جوامع و ملل حق طلب، آزادیخواه و استکبارستیز جهان، توفان خیره‌کننده‌ای از حضور ده‌ها میلیونی دلدادگان به سردار مقاومت در آیین تشییع او و رفیق مجاهدش ابومهدی المهندس و شهدای مظلوم همراهش را رقم زد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha