۱۵ میلیارد ریال برای زیرساخت‌سازی آبشار راین اختصاص یافت

کرمان - ایرنا - مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش راین در شهرستان کرمان از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه گردشگری آبشار این شهر از محل اعتبارات سفر رییس جمهور خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سید وحید طاهری روز سه‌شنبه اظهار داشت: این عملیات تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تعمیر و تجهیز هشت چشمه سرویس بهداشتی، طراحی معابر نمازخانه، سکوسازی و محوطه‌سازی نیز انجام شده است.

وی افزود: برای اجرای عملیات نورپردازی و تکمیل پروژه مذکور به ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است که در صورت تامین آن زیرساخت‌های گردشگری آبشار راین تا نوروز ۱۴۰۴ آماده می‌شود.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش راین خاطرنشان کرد: آبشار راین در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و همچنین صنایع‌دستی ارزشمند این بخش یک بسته کامل گردشگری را تشکیل داده است که با توجه به شرایط آب و هوایی آن هرسال میزبان تعداد زیادی از گردشگران است.

رایِن شهری تاریخی و گردشگری در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرق مرکز استان کرمان و در دامنه کوه هزار واقع شده است که قدمت آن به زمان ساسانیان برمی گردد.

ارگ تاریخی، آبشار، دهانه های آتشفشانی و مناطق ییلاقی از جمله جاذبه های تاریخی و گردشگری راین محسوب می شود و آبشار آن سال ۱۳۹۸ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.

۱۵ میلیارد ریال برای زیرساخت‌سازی آبشار راین اختصاص یافت
ارگ راین

راین میزبان صنایع دستی مختلفی مانند سفال، سنگ‌تراشی، آهنگری، گلیم‌بافی، پته‌دوزی، قالی‌بافی، پارچه‌بافی، چاقوسازی و انواع مصنوعات فلزی است که در این میان چاقوسازی مهمترین و مشهورترین صنعت این منطقه محسوب می شود؛ راین در رشته چاقوسازی به عنوان شهر ملی صنایع دستی انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha