خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت رسیدن به صدر سینمای جهان است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان سینمایی یا تاکید بر ضرورت اتخاذ راهبردهایی برای ارتقای سینمای کشور در رده ۳ سینمای برتر جهان گفت: تاسیس اندیشکده سینما در سازمان سینمایی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، محمد خزاعی سه‌شنبه- ۱۲ دی ماه- در آیین اختتامیه ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران در تالار رودکی اظهارداشت: مبنای اصلی هر حرکتی برای ماندگاری قطعا پژوهش است و بسیاری از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور بدون پژوهش دچار مشکل خواهند شد.

وی افزود: توسعه سینمای ملی و اینکه به فکر سینما، بازار جهانی و مخاطب باشیم باید بر مبنای کار پژوهشی باشد و این مبنای فعالیت‌های ما در سازمان است.

خزاعی ادامه داد: امروز اگر می‌خواهیم سینمای ملی توسعه پیدا کند و به فکر بازار جهانی و مخاطب باشیم، باید تمام تصمیمات‌ و برنامه‎ ها بر مبنای کار پژوهشی باشد. باید پژوهش کنیم ببینیم چرا مخاطبان فیلم‌های کمدی را دوست دارند و چرا فیلم‌های هنری کمتر مورد اقبال قرار می‌گیرند. 

وی ادامه داد: اگر قرار است کارهای اساسی در سینما شکل بگیرد وجود یک اندیشکده سینمایی ضروری است و تصمیم داریم در شورای عالی سینما چنین طرح ماندگاری را پیگیری کنیم.

خزاعی گفت: مبنای اصلی هر حرکتی برای ماندگاری قطعا پژوهش است و بسیاری از برنامه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور اگر مبنای پژوهشی نداشته باشد در درازمدت دچار مشکل خواهد شد، یا نقصان های بسیار زیادی در آنها دیده خواهد شد و یا مشخص می شود راهبردهای ما غلط بوده است. 

وی افزود: امروز اگر می‌خواهیم سینمای ملی توسعه پیدا کند و به فکر آینده سینمای کشور، بازار جهانی و عرصه بین الملل و مخاطب باشیم باید قطعا تمام تصمیماتی که در حوزه سازمان سینمایی می گیریم بر مبنای کار پژوهشی باشد. چنین رویکردی کمابیش در این سازمان هست اما باید تقویت شود. امروز پژوهش درست است که می تواند به ما پاسخ دهد که چرا ذائقه های مخاطبان ما به سمت فیلم های کمدی رفته است. یک پژوهش درست است که می تواند ترسیم کند چرا فیلم های فرهنگی ما در ارتباط با مخاطبان خود دچار مشکل شده اند و چه بی سیاستی در سال های گذشته بوده که باعث شده مخاطبان ما به آن سمت بروند. 

رئیس سازمان سینمایی گفت: امروز پژوهشِ درست است که می‌تواند به ما بگوید برای ادامه مساله که سینمای اسلامی و سینمای امید خیلی از کشورها است برای عرصه جهانی چه برنامه ریزی باید داشته باشیم. چرا سینمای ما با وجود نیروهای خوب، سرمایه انسانی و فیلم‌های خوب مقام دوازدهم در دنیا را دارد و چه کارها و رابردهایی را باید انجام دهیم که سینمای ملی ما با این سرمایه انسانی در سه رتبه برتر جهان قرار بگیرد؟ یک پژوهش درست است که می تواند پاسخ دهد که برنامه هایی که برای سال های آینده سازمان سینمایی و راهبردهایی که باید داشته باشیم، چگونه باشد، ترسیم شود و در منورد آن تصمیم گیری شود. 

وی تاکید کرد: قطعا تاسیس اندیشکده سینما یک ضرورت در سازمان سینمایی است. اگر قرار است کارهای اساسی در سینما شکل بگیرد، وجود یک اندیشکده سینمایی ضروری است و تصمیم داریم در شورای عالی سینما چنین طرح ماندگاری را پیگیری کنیم.

خزاعی بیان کرد: امروز شب تولد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و مادر و تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) است. در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم هستیم که همه ما و مردم منطقه مدیون او هستیم. بارها از خودم می پرسم که آیا ارزش داشت که حاج قاسم، جان و جوانی و میانسالی خود را فدای انقلاب و ولایت کرد؟ آیا ارزش داشت که شهید باکریها و شهید سیدرضی جان خود را فدای انقلاب و نظام کنند؟ آیا ارزش داشت بچه های جنگ و خانواده های شهدا و خیلی از کسانی که در عرصه انقلاب، امروز فعالیت می کنند برای تشریح مبانی انقلاب یک تنه ایستاده اند؟ ارزش دارد که امروز شما صدای ماندگار انقلاب باشید. 

وی با اشاره به درگذشت ناصر طهماسب افزود: ارزش دارد که شما امروز بازیگر انقلاب باشید. ارزش دارد که امروز نویسنده مبانی انقلاب باشید و بتوانید برای جمهوری اسلامی ایران کوچکترین قدمی در عرصه فرهنگ و هنر بردارید. این افتخار بزرگی است و الا زندگی ما تبدیل به خور و خواب و خشم و شهوت می‌شود. قرار نیست هرکسی که کاری برای نظام می‌کند، در زمان زنده بودنش مورد سکوت قرار بگیرد اما بعد از فوت، درباره او حرف‌های ناروایی بزنند. به آن‌هایی که مسیر درستی را نمی‌روند می‌گویم که ارزشی ندارد شما صدای دیکتاتوری‌های رسانه‌ای باشید. باید قدر کسانی را که در بزنگاه ها و مقاطع مهم تاریخ معاصر کنار ملت، انقلاب و نظام ایستاده اند بدانیم و پاس بداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha