طرح‌های نیمه‌تمام خراسان جنوبی با فروش اموال مازاد تکمیل می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با دولت رایزنی می‌کنیم تا از محل فروش اموال مازاد دولتی بخشی از طرح‌های نیمه‌تمام استان را به پایان برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در نشست کارگروه استانی مولدسازی افزود: تمامی درآمد حاصل از فروش اموال مازاد صرف طرح‌های عمرانی استان می‌شود.

وی بیان کرد: مولدسازی دارایی‌های دولت قانون جدیدی نیست بلکه هر سال در قانون بودجه، دستگاه‌های دولتی مکلف بوده‌اند که دارایی‌های غیرمنقول خود را در سامانه سادا (سامانه اموال دستگاه‌های اجرایی) ثبت کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت بدین معناست که بتوانیم از اموال دولتی حداکثر استفاده را ببریم.

وی افزود: از مهمترین مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم، طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام است و دولت تکمیل این طرح‌ها را از محل فروش اموال مازاد دنبال می‌کند.

عباس‌زاده همچنین گفت: اموال دولتی خیرساز در استان به فروش نمی‌رسد چون از نظر شرعی و قانونی مشکل دارد.

مولدسازی لزوما به معنای فروش اموال نیست

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: مولدسازی اموال مازاد دولت لزوما به معنای فروش آنها نیست و این طرح روش‌های متنوعی از جمله معاوضه، مشارکت با بخش خصوصی، تهاتر، اجاره و تبدیل به احسن دارد.

طرح‌های نیمه تمام خراسان جنوبی با فروش اموال مازاد تکمیل می‌شود

مرتضی ذاکریان افزود: ۲ دهه از تاسیس استان خراسان جنوبی می‌گذرد و تعدادی از ادارات کل استان هنوز در ساختمان‌های استیجاری ساکن هستند لذا در زمینه اموال مازاد آزادی عمل‌ زیادی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه باید سهمی از مولدسازی ملی و استان‌های برخوردار به خراسان جنوبی اختصاص داده شود بیان کرد: البته در این خصوص تعارض منافع داریم اما ما پیگیری‌های خودمان را به جد انجام خواهیم داد که سهمی از منابع ملی را برای استان جذب کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری فروش اموال مازاد دولت ۱۳ میلیارد ریال بوده و در مجموع عملکرد مولدسازی استان ۴۱۷ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه به دنبال فروش اموالی هستیم که هیچ گونه وجه شرعی نداشته باشد، مردمی و خیرساز هم نباشد افزود: مردم استان می‌توانند اموال مازاد را به این اداره‌ کل اعلام کنند و پاداش بگیرند.

ذاکریان با اشاره به شناسایی ۲۲ ملک مازاد در آموزش و پرورش و ۱۵ ملک مازاد سایر دستگاه‌های اجرایی گفت: در این جلسه به اجماع رسیدیم که این املاک مشکل شرعی و دیگری ندارد و می‌توانیم اقدامات لازم را برای فروش آنها انجام دهیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مدد برای هوشمندسازی فرآیند مولدسازی اظهار داشت: تمامی اقدامات مرتبط با مولدسازی از ابتدای دی ماه از طریق این سامانه انجام می‌شود و استانداران باید در این سامانه برای تبادل اطلاعات با سازمان خصوصی سازی ثبت‌نام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: فروش اموال و املاک مازاد دولتی در استان‌ها تا سقف ۲ هزار میلیارد ریال به استانداران تفویض شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha