بخش مهمی از پیروزی انقلاب و حل بحران‌های جنگ، مرهون حضور آگاهانه زنان است

تهران - ایرنا - رئیس گروه آموزش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بخش مهمی از پیروزی انقلاب اسلامی و حل بحران‌های دوران دفاع مقدس مدیون حضور آگاهانه و شجاعانه زنان بوده که همواره کشور را در مسیر پیشرفت قرار دادند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مهدیه سعیدی ضمن تبریک ولادت بانوی پاکی ها، حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن، این روز بزرگ را به مادران و همسران شهدا که عزمی همچون دماوند و استقامتی چون نخل های مجنون دارند، تبریک گفت و افزود: امروز بانوی مسلمان ایرانی، بهره‌مند از عزت است، نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ارتقاء جایگاه زنان در سطوح مختلف شرایط زیادی را فراهم کرده که توجه ویژه به موضوع زنان و خانواده در سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، بیانگر همین مهم است.

وی تاکید کرد: ما بانوان ایرانی باید بدانیم که غرب درصدد اضمحلال فرهنگ اسلامی بانوی ایرانی است لذا به عنوان عضو کوچکی از کشور عزیزمان ایران از همه بانوان سرزمینم می‌خواهم مانند همیشه با هوشیاری، تیزبینی و درایت، در کنار وظایف خانوادگی و اجتماعی خود با حفظ کرامت و شخصیت دینی خود، پرچم مقدس کشور را برافراشته نگه داریم.

سعیدی با اشاره به اینکه تحکیم خانواده و خانواده محوری در اولویت برنامه‌های آموزشی معاونت آموزش و مشارکت مردمی سازمان محیط زیست قرار دارد گفت: وقتی از نقش زن بحث می‌شود، باید نگاهی به ارزیابی جایگاه و منزلت زن در جامعه داشت، با اتکا به فرمایشات مقام معظم رهبری که مسئله زن را مسئله درجه یک کشور و یکی از نقاط قوت اسلام مطرح و تاکید داشتند حضور زنان در مشاغل مختلف مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هیچ محدودیتی نداشته و ملاک را شایسته‌سالاری عنوان فرمودند، بنابراین زن بعنوان یکی از ارکان اصلی جامعه یکی از مؤثرترین عامل رشد و تعالی، تربیت و سلامت روحی، روانی و جسمی خانواده و بالطبع، جامعه است.

سعیدی تصریح کرد: نقش‌های خانوادگی و اجتماعی، نفوذ کلام و انضباط اخلاقی و معنوی نسبی زنان عامل مهمی در پیشبرد اهداف سازمانی با توان اثرگذاری لازم بر جامعه است. تفکیک بین مسئولیت خانوادگی و اجتماعی نیازمند برنامه ریزی منظم، صحیح و تعامل مناسب و اثرگذار با خانواده است.

وی ادامه داد: زنان به عنوان بنیادی که می توانند عامل اصلی انتقال فرهنگ حفظ محیط زیست و سواد محیط زیستی به نسل های آینده باشند، باید فرهنگ، دانش و مهارت حفاظت از محیط زیست و قانونمندی اکوسیستم را به خوبی بیاموزند و بشناسد و این میراث معنوی را به نسل آینده منتقل و یکی از بازوهای اجرایی مهم اصل ۵۰ قانون اساسی کشور باشند.

سعیدی افزود: در همین راستا و با توجه به ضرورت آموزش و افزایش آگاهی در حوزه تحکیم خانواده و تاکید ریاست سازمان مبنی بر تداوم و استمرار آموزش در حوزه استحکام خانواده، در مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان، از ۱۴۰۱ تاکنون در حوزه مهارت های خود مراقبتی به میزان ۱۴ هزار و ۸۱۶ نفر ساعت و بیش از ۲ هزار و ۴۵۲ نفر ساعت دوره آموزشی با محوریت جوانی جمعیت، سرطان های شایع زنان، مهارت های ارتباط موثر، سبک زندگی سالم، سواد هیجانی، عفاف و حجاب و.... در سطح ملی و برگزار کرده است.

وی گفت: قدرت تفکر، مدیریت، تصمیم گیری، دقت و ظرافت زنانه، ظرفیت عظیمی است که زنان ایرانی باید به آن ایمان داشته باشند چرا که در اسلام نیز زن را رب البیت می نامند.


اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha