۲۷ طرح درمانی مازندران توسط خیران در حال ساخت است

ساری-ایرنا- مدیر سازمان های مردم نهاد و خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: خیران حوزه سلامت و درمان استان در حال حاضر ۲۷ طرح درمانی و بهداشتی را در دست ساخت دارند.

اسماعیل محمودیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد طرح در حال ساخت ۱۹ طرح صفر تا ۱۰۰ مراحل ساخت و تجهیز آنها را خیران برعهده دارند و مابقی طرح ها با مشارکت خیران و اعتبارات دولتی در حال ساخت است.

وی ادامه داد:‌ از مجموع طرح های بهداشتی درمانی در حال ساخت خیران مازندران ۱۲ طرح در حوزه بهداشت و شامل خانه های بهداشت و مراکز جامع روستایی و شهری است و هفت پایگاه اورژانس است.

مدیر سازمان های مردم نهاد وخیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت‌:‌ همچنین مابقی طرح های خیرساز مازندران در زمینه توسعه زیرساخت های بیمارستانی است که از آن جمله مرکز پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان و آزمایشگاه مرجع در جویبار با مشارکت خیران و این دانشگاه در حال ساخت ساخت.

وی افزود:‌همچنین در شهرستان بهشهر با کمک دکتر ملک پور طرح درمان نازایی و سرطان در حال ساخت است.

به گفته محمودیان مشارکت خیران حوزه بهداشت و درمان مازندران بسیار خوب است به طوریکه در برخی طرح ها از تامین زمین، ساخت و تجهیز طرح ر ا فرد خیر و یا خیران برعهده دارند.

مازندران دارای ۲ دانشگاه مستقل علوم پزشکی است که یکی مربوط به کل مازندران به مرکزیت شهر ساری و دیگری در شهر بابل که پزشکان متخصص و فوق تخصص در بین این دانشگاه های تقسیم می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha