بارش برف و باران از جمعه در آذربایجان‌شرقی

تبریز- ایرنا- رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، از روز جمعه با گذر امواج تراز میانی جو، باران و برف استان را فرا می گیرد.

«محمد امیدفر» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از لحاظ شرایط دمایی تغییرات قابل ملاحظه ای در جو استان روی نمی دهد، افزود: البته از امروز تا روز جمعه جوی پایدار با آسمانی صاف تا نیمه ابری در استان حاکم می شود.

وی با بیان اینکه در برخی نواحی آذربایجان شرقی احتمال بروز غبار محلی وجود دارد، اظهار کرد: در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز به علت افزایش آلاینده های جوی از کیفیت هوا کاسته می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تمام گروه های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی در این مدت از تردد غیرضروری در فضای آزاد به ویژه مناطق آلوده و مرکز شهر خودداری کنند.

بارش برف و باران از جمعه در آذربایجان‌شرقی

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای منفی ۱۱ و هوراند با دمای مثبت چهار درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای آذربایجان شرقی بودند و دمای تبریز در سردترین زمان به منفی ۲ درجه رسید.

به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان به علت افزایش غلظت آلاینده های جوی و آلودگی هوا امروز (سه شنبه)، مدارس شهرستان تبریز ( نواحی پنجگانه، خسروشاه، باسمنج و سردرود) و شهرستان اسکو ( اسکو، ایلخچی، و شهر جدید سهند) غیرحضوری شد.

هوای کلانشهر تبریز در ۴۵ روز گذشته به مدت ۱۸ روز در شرایط ناسالم قرار داشت که در روزهای یازدهم، دوازدهم و سیزدهم آذر ماه جاری مدارس این شهر و اسکو به علت شدت آلودگی به صورت غیرحضوری برگزار شد.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و ربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha