فعالیت ۵۶۳۳ باجه‌پستی برای ارائه آخرین خدمات فناورانه بانکی به روستاییان

تهران - ایرنا - مدیرعامل پست‌ بانک ایران در نشست با فعالان اقتصادی و بانکی گفت: ۵۶۳۳ باجه پست‌ بانک در روستاها دایر هستند تا روستاییان نیز آخرین خدمات فناورانه بانکی که در شهرها به مردم ارائه می‌شود را به سهولت دریافت کنند.  

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بهزاد شیری» عصر دوشنبه در نشست با فعالان اقتصادی و بانکی جوان و نیز در آغاز بیست‌وهشتمین سالگرد تاسیس این بانک، به تشریح اقدامات این مجموعه پرداخت.

وی گفت: سال ۹۵ زمانی که حدود ۲۰ سال از آغاز به کار پست‌بانک ایران می‌گذشت، این مجموعه به عنوان یک بانک دولتی و توسعه‌ای تخصصی فناوری اطلاعات جایگاه خود را بازیابی کرد و ارائه خدمات مالی به روستاییان و نقاط محروم در آن تداوم یافت.

شیری افزود: اکنون ۶ هزار نقطه تماس فیزیکی با مردم داریم که ۱۱ هزار نیروی انسانی در آن فعال هستند و نسبت خانم‌ها و آقایان با یکدیگر مساوی است. بر اساس گزارش پایان سال مالی ۱۴۰۱، پست‌بانک ایران دارای ۴۰۳ شعبه است. تعداد باجه‌های ما حدود ۵۷۸۵ است. ۱۶۲ در تهران و ۵۶۳۲ در سایر استان‌ها مشغول به خدمت رسانی است.

مدیرعامل پست‌ بانک ایران با تاکید بر اینکه در روز ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تراکنش در حوزه روستایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی تمام شعب پست‌بانک از آخرین فناوری‌های بانکی بهره‌مند هستند. اکنون ۵۰ خدمت آنلاین بانکی در اختیار مشتریان ما در روستاها قرار دارد.

وی در خصوص بهبود شرایط پست‌بانک خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در حوزه‌های مختلف انجام شده است، توانستیم جایگاه خودمان را ظرف مدت چهار سال (از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲) به جایگاهی برسانیم که در بخش سرانه منابع بانک‌ها به رتبه چهارم دست یابیم.

مدیرعامل پست‌بانک ایران تصریح کرد: ما نگران سوددهی نیستیم چرا با توجه به برنامه‌ریزی‌ها این اتفاق رخ می‌دهد. ما نگران این هستیم که سواد دیجیتال را به روستاها ببریم تا مشتریان بتوانند به راحتی از خدمات ما استفاده کنند. رتبه ما در عملکرد سوییچ بانک‌های کشور در مرکز شتاب رتبه ۹ است که برای دستیابی به رتبه‌های بالاتر برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم.

فعالیت ۵۶۳۳ باجه‌پستی برای ارائه آخرین خدمات فناورانه بانکی به روستاییان

وی افزود: سال ۹۷ تصمیم گرفتیم از زیان بیرون بیاریم و به سود برسیم که توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم که این اتفاق از حدود سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

شیری گفت: حساب‌های بانکی روستایی اکنون به ۱۴ هزار و ۹۰ حساب رسیده تا روستاییان از باجه‌های پست‌بانک امکان دسترسی به خدمات دیگر بانک‌ها را پیدا می‌کنند. اکنون ۳ هزار باجه روستایی دارای مجوز بانک مرکزی هستند و ساماندهی باجه‌ها همچنان ادامه دارند.

شیری تاکید کرد: در حال حاضر ۳۱۲۹ خودپرداز در سراسر روستاهای کشور داریم. این عدد در سال گذشته ۲۹۸۶ باجه بوده است.

وی گفت: در اربعین حسینی سال جاری یک میلیون و ۶۰ هزار زائر ارز دریافت کردند که سهم پست بانک ۲۰۲ هزار فقره بود که به دست روستاییان رساندیم.

شیری خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی ما بانکداری خرد در روستاها و بانکداری تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات است. در واقع یک بخش دانش محور و یک بخش کاربر محور داریم و سعی کردیم از توانمندی قدرت‌مندسازی بخش اول برای بخش دوم استفاده کنیم.

مدیرعامل پست‌بانک در پایان درباره میزان تسهیلاتی که به روستاییان تعلق گرفته است، گفت: متوسط ارائه تسهیلات به روستاییان تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بوده است. در استان‌ها نیز تا ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات داده‌ایم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha