خزعلی: بانوان با خرد و تدبیر مکر و حیله دشمنان را نقش بر آب می‌کنند 

تهران - ایرنا - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد که بانوان با خرد و تدبیر خود، همان خردورزی و تدبیرگری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حضرت زینب(س) بیان می‌کنند، می‌توانند بسیاری از مکر و حیله دشمنان را نقش بر آب کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انسیه خزعلی روز دوشنبه با حضور در جمع بانوان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) که با حضور علی نادری مدیرعامل و مدیران این سازمان برگزار شد، میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر و همچنین یاد و خاطره سردار دل‌ها سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه مقاومت و پایداری سردار دل‌ها هنوز هم زنده‌تر در غزه و فلسطین شنیده می‌شود، افزود: صدای مظلومان و بی‌پناهان فلسطین و غزه باید به وسیله شما به دنیا مخابره شود؛ صدایی که مجامع بین المللی با وارونه نشان دادن حقایق، آن را خاموش می‌کنند و از شنیده شدن آن توسط مردم دنیا می‌هراسند.


خزعلی تاکید کرد: شما با خرد و تدبیر خود، همان خردورزی و تدبیرگری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حضرت زینب(س) بیان می‌کنند می‌توانید با روشنگری بسیاری از مکر و حیله دشمنان را نقش بر آب کنید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، تبیین، تربیت، جهت دهی جامعه به سمت کمال و نقش آفرینی در این مسئله را نقشی پررنگ دانست و ابراز امیدواری کرد که بانوان بتوانند ضمن نقش آفرینی، امانت را به مقصد برسانند.

خزعلی با اشاره به برخی مطالبات کارکنان زنِ خبرگزاری ایرنا، وجود مهد کودک‌ در ادارات را از ضروریت‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: کودکان زیر ۶ سال بیشتر نیاز دارند که همراه مادر خود باشند و همچنین در شرایطی که مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل می شوند، دانش آموزان نیاز دارند که مادر در کنار آنها باشد.

وی در ادامه سخنان خود در جمع بانوان شاغل در خبرگزاری ایرنا به مساله دورکاری برای برخی مشاغل اشاره کرد و افزود: در بسیاری از مشاغل از جمله شغل شما، دورکاری قابلیت اجرایی دارد؛ دورکاری در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها به دلیل داشتن وسایل ارتباط جمعی برای دریافت و تحلیل خبر، می‌تواند راه کار باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت توجه به شایسته سالاری در پست‌های مدیریتی فارغ از مساله جنسیت، پرداخت.

وی با بیان نمونه ای از بهره گیری از بانوان در پست های مدیریتی به وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: در این دولت وزارت نیرو توانسته با افزایش چند برابری مدیران زن و همچنین به کارگیری زنان متخصص افزایش بازدهی را رقم زند.

خزعلی با تاکید بر اینکه مدیریت تلفیقی می‌تواند بهره گیری از مدیریت بانوان تحقق پیدا کند، گفت: در شرایطی که بیش از ۶۰ درصد از خروجی دانشگاه‌ها بانوان هستند جا دارد از این تخصص در مدیریت استفاده شود تا هم بازدهی افزایش یابد و هم بتوانیم پاسخگوی بیت‌المال در برابر هزینه‌ای که برای رشد بانوان شده باشیم.

خزعلی: بانوان با خرد و تدبیر مکر و حیله دشمنان را نقش بر آب می‌کنند 

وی ادامه داد: البته که رشد بانوان در خانواده آنها و نوع ارتباط خانوادگی و فهم و درکی که از مسائل دارند نیز خود را نشان می‌دهد و شاهد هستیم که بسیاری از بانوان به دلیل احساس مسئولیتی که در خانواده دارند بسیاری از مشاغل را نمی‌پذیرند.

خزعلی با بیان اینکه موضوع امتیازدهی به بانوان شاغل دارای فرزند در دولت سیزدهم، متفاوت از گذشته است، گفت: نگاه به بانوانی که از مرخصی زایمان استفاده می کنند به گونه دیگری است؛ در حالی که پیش از این، برخی از این بانوان از کمترین امتیاز در سال به دلیل مرخصی زایمان برخوردار بودند، اما در حال حاضر در برخی وزارتخانه‌ها، بانوانی که از مرخصی زایمان استفاده می‌کنند در ارزشیابی نیز بالاترین امتیاز را دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: بانوانی که فرزند آوری را بر عهده دارند در حقیقت به مسئولیت اجتماعی خود عمل می‌کنند و حرکت رو به جلویی را برای آینده کشور رقم می‌زنند که باید به آنان پاداش داده شود.

خزعلی: بانوان با خرد و تدبیر مکر و حیله دشمنان را نقش بر آب می‌کنند 

به گزارش ایرنا، در این آیین که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و با حضور بانوان شاغل و بازنشسته ایرنا برگزار شد، در تماس زنده تصویری با گلزار شهدای کرمان، یاد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نیز گرامی داشته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha