۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85340331
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ساخت بزرگترین ابرترانسفورماتور کشور در زنجان آغاز شد

زنجان - ایرنا - طراحی و ساخت نخستین و بزرگترین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ کیلووات ۶۰۰ مگاوات آمپر کشور در شرکت ایران ترانسفو به دست متخصصان بومی استان زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساخت این ابر ترانسفورماتور طبق تفاهم‌نامه‌ منعقد شده میان گروه صنعتی ایران ترانسفو و شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان به منظور اتصال قوی و محکم شبکه برق آسیای مرکزی و اوراسیا به شبکه برق ایران از طریق خط انتقال "ای اچ وی" منعقد شد.

طبق این تفاهم‌نامه مقرر شد که طراحی و ساخت نخستین و بزرگترین ابر ترانسفورماتور ۵۰۰ کیلووات ۶۰۰ مگاوات آمپر کشور در شرکت ایران ترانسفو انجام شود.

با توجه به اینکه پست های برق ۶۳ - ۲۳۰ - ۴۰۰ و ۵۰۰ کیلووات شهید چمران آزادشهر استان گلستان احداث شده و در دست توسعه است، این ترانسفورماتور پرقدرت به منظور اتصال قوی به شبکه برق اوراسیا و آسیای مرکزی از طریق گذرگاه جنوب دریای خزر استفاده خواهد شد.

از سوی دیگر این ابر ترانسفورماتور برای تثبیت فرکانس و ولتاژ و مبادله توان و انرژی با کشورهای همجوار نیازمند خطوط "ای اچ وی" است.

ساخت بزرگترین ابرترانسفورماتور کشور در زنجان آغاز شد

مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو امروز در حاشیه مراسم امضای این تفاهم نامه با تشکر از اطمینان مدیران صنعت برق کشور به ویژه مقام عالی وزارت نیرو به گروه صنعتی ایران ترانسفو و حمایت از تولید داخل، گفت: این واحد تولیدی با تکیه بر دانش مهندسین و تخصص کارکنان خود توانسته است با تولید انواع ابر ترانسفورماتور با توان بالای ۵۰۰ مگاوات نیاز صنعت برق کشور را مرتفع نماید و اینک با امضای این تفاهمنامه، طراحی و تولید ابر ترانسفورماتور ۶۰۰ مگاوات را برای اولین بار در کشور اجرایی می کند.

بهزاد ظهیری افزود: در این واحد تولیدی شعار "ما می‌توانیم" به باور "ما توانستیم و باز هم می توانیم " تبدیل شده است.

وی گفت: تولیدکنندگان و متخصصان این حوزه به عنوان سربازان خط مقدم جبهه صنعت با نصب العین قرار دادن فرامین رهبر معظم انقلاب در جهت خود اتکایی و خود کفایی گام برداشته و هر روز مرزهای نوینی را در صنعت ترانسفورماتورسازی کشور در می نوردند.

مدیر عامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان نیز در این جلسه با اشاره به امضای این تفاهمنامه، اظهار داشت: ایران ترانسفو به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده ترانسفورماتورهای قدرت در خاورمیانه با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی و تجربه گرانبها در ساخت انواع ترانسفورماتورهای قدرت، توانایی ساخت این ترانسفورماتور پرقدرت را دارد.

کوروش موسوی تاکامی خاطر نشان کرد:این واحد مجهز به نرم‌افزارهای پیشرفته شبیه‌سازی و طراحی و نیز تجهیزات، ماشین‌آلات مدرن و آزمایشگاه‌های پیشرفته است و می‌تواند آزمایش این ابرترانسفورماتور را در داخل کشور انجام داده و صنعت برق استان‌های مازندران و گلستان را در مسیر صحیح توسعه شبکه برق قرار دهد.

به گزارش ایرنا، ابر ترانسفورماتور مجهز به سیستم‌های پایش و مانیتورینگ، سنسورهای پیشرفته اندازه‌گیری دمای هات اسپات، تجهیزات تحلیل گاز و رله‌های حفاظتی و تشخیص خطای دقیق و دیجیتال است.

وزن و مشخصات بهینه این ترانسفورماتور کم تلفات با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته طراحی و شبیه‌سازی می‌شود که پس از تولید و گذراندن مراحل آزمایش به نقطه هدف ارسال خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha