میثاق نامه سرمایه‌گذاری بین مدیریت شهری مشهد و بخش خصوصی به امضا رسید

مشهد- ایرنا- میثاق نامه سرمایه‌گذاری بین شورای شهر مشهد، مدیریت شهری و بخش خصوصی با هدف جذب سرمایه‌گذار و افزایش مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های عمرانی و توسعه شهر به امضا رسید.

به گزارش ایرنا، شهردار مشهد روز دوشنبه در جریان امضای این میثاق نامه اظهار کرد: گام های خوبی در مدیریت شهری برای جذب سرمایه گذاران برداشته شده است و امید است با تکریم سرمایه گذاران از خروج آنها از مشهد جلوگیری شود.

محمدرضا قلندر افزود: برای نخستین بار در کشور میثاق نامه ای بین مدیریت شهری و بخش خصوصی برای گسترش مشارکتها به امضا می رسد و امید است این اقدام الگویی برای کل کشور باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات سرمایه گذاران در مشارکت در طرح های شهر مشهد بلاتکلیف بودن طرح هاست چنان که از گذشته طرحهای سنواتی و بلاتکلیف بر زمین مانده که برای رفع این مشکل به صورت مستمر جلسات کمیته و شورای رفع موانع در شهرداری و با حضور دستگاه های نظارتی در حال برگزاری است و تعداد زیادی از طرح‌های مشکل دار تا کنون تعیین تکلیف شده است.

شهردار مشهد گفت: هم اکنون ۱۲ طرح برای تعیین تکلیف در کمیسیون ماده پنج شهرداری در مرحله رسیدگی است.

رییس انجمن توسعه سرمایه گذاری و عمران خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این میثاق نامه بستری نو برای گسترش مشارکت بین شهرداری و بخش خصوصی ایجاد می کند.

رضا احدیان افزود: امید است با این اقدام دیگر شاهد خروج سرمایه ها از مشهد و استان نباشیم و در یک و نیم سال باقیمانده از این دوره مدیریت شهری طرحهای خوبی با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در شهر عملیاتی شود.

میثاق نامه سرمایه‌گذاری بین مدیریت شهری مشهد و بخش خصوصی به امضا رسید

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست و امید است با امضای تفاهمنامه و شروع فصل جدیدی از تعاملات مدیریت شهری و سرمایه گذاران، چرخ اقتصادی شهر را به حرکت درآوریم.

مجید دبیریان افزود: امضای این تفاهمنامه می تواند گامی موثر در راستای توسعه سرمایه گذاری و عمران در شهر باشد.

رییس کمیسوین فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: تکریم سرمایه گذاران، الزامی است و احترام به سرمایه گذار باید اولویت باشد.

حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: نباید با سخت گیری های بی مورد سرمایه گذران را فراری داد، این شهر مملو از ظرفیتهای سرمایه گذاری است و سرمایه گذاران به دلیل آزار و اذیت در امر سرمایه گذاری نباید از این شهر فراری باشند.

به گزارش ایرنا، تلاش برای شناسایی، مطالعه، اجرا و بهره برداری از طرح های سرمایه گذاری عمرانی، نهضت ملی مسکن، احیای بافت فرسوده، توسعه حمل و نقل عمومی، فضای سبز ، مجتمع های چندمنظوره و طرحهای تفریحی- اقامتی از بندهای این میثاق نامه است.

کوشش برای تامین مالی اجرای طرحها با استفاده از روشهای نوین، برگزاری جلسات منظم ستاد تسهیل به ریاست شهردار، تصویب قراردادهای مشارکتی سرمایه گذاری در شورا و اخذ نظرات مشورتی سرمایه گذاران در کمیته های تخصصی شورای شهر و ایجاد شبکه ارتباطی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از دیگر بندهای این میثاق نامه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha