رئیس فدراسیون: شرایط کسب مدال‌ در رشته‌ تیراندازی فراهم است

بیرجند - ایرنا - رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: رشته تیراندازی دارای ۱۹۰ مدال در رویدادهای مختلف است که ۴۵ مدال آن به المپیک اختصاص دارد و با امکانات و تجهیزات موجود در کنار برنامه‌ریزی و تلاش مستمر می‌توان مدال‌های رنگی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی قربانی روز دوشنبه در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات تیراندازی خراسان جنوبی افزود: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور منعقد شد، طرح توسعه رشته تیراندازی در ۲ هزار روستای کشور آغاز شده که سهم هر استان سه روستا است.

وی گفت: در دولت سیزدهم ۶۲ سفر به استان‌های کشور داشتیم و قبل از این دولت از ۱۲۰ میلیارد ریال بودجه فدارسیون تیراندازی فقط یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال یعنی هر استان ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال اعتبار داشت.

رئیس فدراسیون تیراندازی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده سهم هیات تیراندازی هر استان به بیش از ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافت چراکه معتقدیم باید در خدمت ورزشکار باشیم و به وظایف خود درست عمل کنیم.

وی با اشاره به بخشی از مشکلات فدارسیون تیراندازی گفت: با وجود همه مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم تیم ملی تیراندازی به ۱۵ کشور دنیا اعزام شد و موفق به کسب ۲۳ مدال طلا، نقره و برنز شدیم.

قربانی از خراسان جنوبی به عنوان استانی سرآمد در رشته تیراندازی یاد کرد و افزود: با توجه به جمعیت خراسان جنوبی حداقل باید ۵۰ هزار ورزشکار جذب شود همانطور که "نجمه خدمتی" بانوی المپیکی تیراندازی کشور فرزند این استان است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: امسال اقدامات خوبی از جمله فعال سازی برخی سالن‌ها و توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در استان انجام شده که زمینه‌ساز حضور تیراندازان استان و شهرستان در مسابقات و اقبال به تیراندازی است.

مهدی قناد افزود: خراسان جنوبی استعدادهای درخشان و خوبی دارد که اگر به ورزشکاران رسیدگی شود آینده درخشانی در حوزه تیراندازی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: نجمه خدمتی به عنوان ورزشکار رشته تیراندازی خراسان جنوبی تاکنون موفق به ۵۰ عنوان قهرمانی شده و امید است در مسابقات اندونزی نیز موفق به کسب مدال شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به تفاهم‌نامه فدارسیون تیراندازی با ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر این اساس سه خط ویژه تیراندازی در مناطق روستایی امیرآباد بیرجند، دشت غران طبس و زیرکوه به عنوان اولین استان کشور راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلاتی از قبیل سلاح‌های معیوب، تجهیزات فرسوده و گرانی تجهیزات رشته تیراندازی در استان امیدواریم با نگاه جهادی بخشی از این مشکلات حل و فصل شود.

مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات تیراندازی خراسان جنوبی با حضور رئیس فدراسیون، ۲۴ نفر اعضا و حضور یک نامزد برگزار شد که مصطفی اسپکی با کسب ۱۰۰ درصد آرا برای چهار سال به عنوان رییس هیات تیراندازی خراسان جنوبی انتخاب شد.

همچنین سعیده بی‌نوایی به عنوان نایب رئیس، مهری استانستی خزانه‌دار، سامان توکلی، اکرم کیانی و علیرضا کمالی‌راد به عنوان اعضای هیات رئیسه انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha