۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85340089
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

حدود ۳۷ تن فرآورده  خام دامی غیربهداشتی در البرز معدوم شد

کرج - ایرنا - سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت: ۳۶ هزار و ۴۵۴ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی طی ۹ ماهه سال جاری در این استان از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

«علیرضا رفیعی پور» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این استان در ۹ ماهه سال جاری ۷۳ هزار و ۵۱۷ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع ، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی استان البرز داشتند که با یک هزار و ۱۱۰ مورد فعالیت غیربهداشتی این مراکز برخورد داشتند.

وی اظهار کرد: در این بازدیدها ۱۸۵ هزار و ۸۷۳ کیلوگرم انواع فراورده های خام دامی به دلیل غیربهداشتی بودن و یا نگهداری در شرایط غیرمعمول ضبط و جمع آوری و به دلیل تخلف بعضی از فعالان این بخش ۳۴۸ مورد پرونده تشکیل و به مراجع قضایی فرستاده شدند.

وی یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری ذبح ۱۲۹ هزار و ۲۳۳ راس دام سبک و سنگین اعم از گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو و گوساله و شترمرغ در کشتارگاه های دام این استان انجام شد که با نظارت آنها ۲۳ هزار و ۲۰۵ کیلوگرم لاشه ضبط شد.

رفیعی پور اضافه کرد: همچنین در بازرسی و نظارت در کشتارگاه های طیور استان از ۱۳ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۷۱ قطعه طیور کشتار شده، ۵۱ هزار و ۱۶۸ قطعه از آن ها ضبط و جمع آوری شد.

استان البرز یک هزار و ۱۸۰ واحد پرورش گوساله با ظرفیت ۳۲ هزار راس و ۶۶۲ واحد پرورش گوسفند و بز با ظرفیت ۳۵۳ هزار راس دارد.

همچنین در این استان ۵۹ واحد پرورش و نگهداری اسب با ظرفیت ۲ هزار و ۵۶۸ راس ، ۲ واحد پرورش گاومیش با ظرفیت ۳۴ راس، ۲۳ واحد پرورش شتر با ظرفیت ۶۱۵ نفر داشتی و ۳۸۰ نفر پرواری مشغول فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha