۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85340014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمین شهرک صنعتی شماره پنج دزفول جانمایی شد

۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85340014
زمین شهرک صنعتی شماره پنج دزفول جانمایی شد

دزفول – ایرنا – فرماندار ویژه دزفول گفت: زمین احداث شهرک صنعتی شماره پنج دزفول به وسعت ۱۵۰ هکتار جانمایی شد.

علیرضا خردمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث شهرک صنعتی شماره پنج دزفول یکی از مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری به خوزستان است که عملیاتی کردن این مصوبه با سرعت در حال پیگیری است.

وی از احذ مجوزهای لازم برای احداث این شهرک خبر داد و ادامه داد: زمین این شهرک مشخص و به شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان معرفی شده است.

فرماندار ویژه دزفول با اشاره به اقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهرستان بیان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت شهرک‌های صنعتی دزفول، این شهرستان چند سالی است که زمین برای تحویل به صنعتگران به منظور ایجاد واحد صنعتی و تولیدی در اختیار نداشت که احداث این شهرک صنعتی جدید موجب ورود سرمایه گذاران و افزایش تولید و اشتغال خواهد شد.

وی افزود: احداث شهرک صنعتی جدید در دزفول با نگاه ویژه و مثبت رییس جمهور و وزیر صمت محقق شد و تلاش می‌شود هرچه سریعتر این شهرک وارد چرخه شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان دزفول در زمینه افزایش تولید و احیای واحدهای راکد در خوزستان سرآمد است به طوریکه ۲۳ واحد تولیدی راکد دزفول تا پایان سال گذشته در این شهرستان احیا شد.

هم اکنون کل واحدهای راکد این شهرستان به ۱۷ واحد کاهش یافته است و سایر واحدهای صنعتی دزفول بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد فعال هستند که افزایش ظرفیت تولیدی این واحدهای تولیدی در دستور کار است.

پیش بینی شده است که پس از ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز پنجمین شهرک صنعتی دزفول استقرار نخستین واحد تولیدی در این شهرک صنعتی جدید ۲ سال زمان نیاز داشته باشد.

درحالیکه در برخی شهرستان‌ها ۵۰ درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی تعطیل است این میزان در دزفول حدود هشت درصد است که این نشان از ظرفیت‌های بالای شهرستان دزفول است.

هم اکنون تعداد واحدهای تولیدی دزفول حداقل ۳۰ درصد بیشتر از کل واحدهای صنعتی شمال خوزستان است.

آیت الله رییسی و جمعی از کابینه دولت سیزدهم اردیبهشت ماه امسال با انجام سفری ۲ روزه به خوزستان مصوبه های فراوانی برای توسعه شهرستان های مختلف این استان به همراه داشت که اجرایی کردن این مصوبه ها می تواند منجر به تحویل در خوزستان شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha