۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85339871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وعده ژاپن برای ایفای نقش فعال در مدیریت تنش‌های جهانی در سال ۲۰۲۴

تهران- ایرنا- «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن در سخنرانی سال نو میلادی گفت: توکیو در سال جدید نقش فعالی در مدیریت تنش‌های جهانی ایفا خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودو، فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن امروز (دوشنبه ۱۱ دی) گفت: توکیو در سال ۲۰۲۴ که آبستن رویدادهای مهم جهان از جمله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود، نقش فعالی ایفا کند.

کیشیدا که تمرکز شدیدی بر دیپلماسی با سران جهان دارد، در سخنرانی سال نو خود، با اشاره به مسائلی از جمله جنگ میان «روسیه - اوکراین «و «اسرائیل-حماس»، تاکید کرد که این کشور با روش دیپلماسی منحصر به فرد ژاپنی در برگزاری نشست های سران کشورها، بتواند در مدیریت چالش ها و تنش های جهانی، نفش فعالی ایفا کند.

وی که پیش از نخست وزیری در اکتبر ۲۰۲۱ به عنوان وزیر امور خارجه و وزیر دفاع این کشور خدمت می کرد، تاکید کرد: ما قاطعانه از امنیت مردم و قلمرو و کیان ژاپن در محیط امنیتی پیچیده در شرق آسیا محافظت خواهیم کرد.

کیشیدا در رابطه با مسائل اقتصادی، خاطرنشان کرد که این دولت وی اقدامات لازم را برای افزایش دستمزدها به نسبت قیمت‌ها اتخاذ کند و ابراز امیدواری کرد که شهروندان این کشور رشد اقتصادی را احساس کنند تا تغییری در ذهنیت جامعه ایجاد گردد.

این اظهاراتی در حالی بیان شد که دولت کیشیدا قادر به افزایش دستمزدها به نسبت افزایش قیمت ها نبود و با رسوایی چندین مسوول دولتی و حزب لیبرال ژاپن نیز بر جایگاه وی ضربه بزرگی وارد شد.

وی تصریح کردکه برای تسهیل پیشبرد سیاست ها، ثبات در سیاست ضروری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha