پایدار؛ پولادمردی که قول درخشش در لس‌آنجلس را داد

تهران- ایرنا- نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان از اهداف، رویا و برنامه خود برای ادامه زندگی قهرمانی در این رشته پرده برداشت.

آریا پایدار نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان و عضو تیم باشگاهی مناطق نفت‌خیر جنوب روز جمعه در خصوص برنامه خود برای رسیدن به بالاترین سطح قله افتخار این رشته به خبرنگار ایرنا گفت: ۲ دوره در مسابقات جهانی شرکت کردم و یک سال دیگر نیز در رده سنی جوانان می‌توانم حضور داشتم باشم. در مکزیک وزنه‌های خوبی زدم و با کسب عنوان نایب قهرمانی به کشور برگشتم. هدف کوتاه مدت من این است که در سال پایانی رده سنی جوانان بتوانم مدالم را به طلا تبدیل کنم. سال ۲۰۲۴ در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان شرکت خواهم کرد و تنها برای نشان طلا روی تخته می‌روم.

وی ادامه داد: البته این هدف نهایی و سقف آرزو من نیست بلکه هدف اصلی المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس است. برای مدال المپیک برنامه دارم. البته باید منتظر باشم تا دسته‌های المپیکی بعد از رقابت‌های ۲۰۲۴ پاریس مشخص شود. اگر دسته ۱۰۹ کیلوگرم در المپیک ۲۰۲۸ وجود داشته باشد کار من راحت است و اگر تغییر کند باید تغییر دسته بدهم. تغییر وزن مشکلات زیادی را به همراه دارد و کار راحتی نیست امیدوارم دسته ۱۰۹ کیلوگرم المپیکی باشد.

پایدار؛ پولادمردی که قول درخشش در لس‌آنجلس را داد

نایب قهرمان سال ۲۰۲۳ جوانان جهان در خصوص مشکلات تغییر وزن اظهار داشت: معمولا در روزهای منتهی به مسابقه کاهش وزن در دستور کار وزنه‌بردار قرار می‌گیرد و این کار را سخت می‌کند. اگر این کاهش وزن با برنامه دقیق نباشد روی عملکرد وزنه‌بردار تاثیر خواهد گذاشت. من در کاهش وزن دیگر باتجربه شدم و کمتر دچار مشکل می‌شوم.

پایدار که اکنون به یکی از امیدهای وزنه‌برداری ایران برای پشتوانه‌سازی تبدیل شده است در خصوص سطح مسابقات لیگ برتر این رشته نیز گفت: در دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه‌برداران بسیار خوبی حضور داشتند. در این وزن مهدی کرمی و سیدرسول معتمدی با سابقه رسیدن به سکوی مدالی آسیا و جهان به روی تخته رفتند. من نیز توانستم رقابت خوبی داشته باشم. البته رکوردهایم نسبت به مسابقات جهانی مکزیک خوب نبود اما در نهایت با ثبت مجموع ۳۴۷ کیلوگرم در جایگاه سوم قرار گرفتم.

پایدار؛ پولادمردی که قول درخشش در لس‌آنجلس را داد

گلایه پایدار از قراردادهای وزنه‌برداری و مبلغ اندک آن است. وی در این خصوص عنوان کرد: اگر یک مقایسه بین وزنه‌برداری و رشته‌های دیگر انجام شود معلوم خواهد شد که چه اختلافی بین این رشته المپیکی با رشته‌های دیگر وجود دارد. قرارداد وزنه‌برداران بسیار پائین و هزینه‌های آنان زیاد است. من اگر بخواهم قرارداد خودم را مثال بزنم باید بگویم که قرارداد باشگاهی من به اندازه هزینه خرید یکسال مکمل برای تمرین نیست.

پایدار؛ پولادمردی که قول درخشش در لس‌آنجلس را داد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha