۱۵ هزار کلاس درس از سال گذشته ساخته شده است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۵ هزار کلاس درس از سال گذشته تاکنون به محیط یادگیری دانش‌آموزان اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، حمیدرضا خان‌محمدی در نشستی با مسئولین شورای بانوان خیر مدرسه ساز استان‌های کشور به مناسبت روز زن ،اظهار کرد: رهبری در ۱۲ اردیبهشت تاکید کردند اگر می‌خواهیم از گردنه‌های دشوار عبور کنیم، باید به آموزش و پرورش توجه کرد و همه این جمع به آموزش و پرورش توجه می‌کند چراکه شرط آموزش و پرورش خوب محیط و فضای خوب یادگیری است.

وی افزود: شما بانوان زیر ساخت این کار راهبردی را فراهم می‌کنید. وقتی مدرسه ناایمن یا غیراستاندارد و با تراکم بالا به واسطه زحمات همه این جمع استاندارد شده و امیدی در دل دانش آموزان ایجاد می‌شود، فضایی ایجاد می‌کنیم که معلم فداکار در این فضا قرار گیرد تا فردی را برای آینده تربیت کند.

۱۵ هزار کلاس درس از سال گذشته ساخته شده است

افزایش مشارکت خیرین مدرسه ساز به ۸۰۰۰ میلیارد تومان

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما در آینده نیستیم اما این مدارس یادگارهای ما خواهند بود، افزود: مشارکت خیرین مدرسه ساز از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به ۸۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، حضور خیرین برکت مدرسه سازی است.

خان محمدی افزود: اگر در منطقه‌ای بانک آبادتر از مدرسه بود بدانید آن نقطه آسیب پذیر خواهد بود. ۱۰۰ درصد از کار خیری که در همه عرصه‌ها انجام می‌شود به واسطه مادر، همسر و به طور کلی زنان کشور است چراکه نبض عالم تربیت در دست زنان است.

وی تاکید کرد: برخی ادعا می‌کنند که جمهوری اسلامی پیشرفت زنان را محدود کرد؛ این در حالی است که در همین سازمان، مهندسین ما بانوان هستند، دقیق ترین کارها را زنان انجام می‌دهند. بیشتر نظام تعلیم و تربیت ما در دست زنان است.

وی افزود: شما بانوان پیشران مدرسه سازی هستید چراکه برای دانایی اراده کردید. اگر کسی توانست بر روی پای خود بایستد، نیازی به بسته حمایتی ندارد و نهادهای حمایتی تعطیل می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به تقارن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با تولد حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: وقتی عرصه به حاج قاسم تنگ می‌شد به حضرت زهرا متوسل می‌شد. ما در هر عرصه بخواهیم موفق شویم باید مجاهد باشیم و این ویژگی خیلی کمک می‌کند تا از نقاط چالشی موفق بیرون آییم. حاج قاسم هم هرچه دارد از دعای خیر مادرش است. در این ایام بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام حاج قاسم افتتاح و امسال تحویل دانش آموزان داده شد.

۲۵ درصد خیرین مدرسه ساز بانوان هستند

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در این مراسمی گفت: ۲۵ درصد خیرین مدرسه ساز بانوان هستند، بانوان نقش موثری در مدرسه سازی دارند.

ناصر قفلی اظهار کرد: همچنین بانوان در مدارسی که ساخته می‌شود، ۹۰ درصد مشارکت دارند.

وی افزود: بانوان و مادران در انسان سازی و تربیت نقش دارند، همه مردان هم در دامن مادران پرورش می‌یابند.

ادامه دارد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha