۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85339737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طرح جدید تل‌آویو علیه کارگران فلسطینی

۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبر: 85339737
طرح جدید تل‌آویو علیه کارگران فلسطینی

تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی علاوه بر کشتار مردم فلسطین در غزه و بازداشت آنها در کرانه باختری، به دنبال قطع روزی فلسطینیان از طریق طرحی جدید است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از طرح خطرناک دیگری از سوی این رژیم علیه فلسطینیان پرده برداشتند.

منابع صهیونیست اعلام کردند که وزارتخانه های دارایی، امنیت داخلی و کار رژیم اسراییل به دنبال اجرایی کردن طرحی برای سال ۲۰۲۴ هستند که در آن، برای همیشه از کارگران فلسطینی در کرانه باختری عدم نیاز خواهد شد.

طبق این طرح، کارگرانی از خارج از فلسطین اشغالی از جمله چین، هند و مولداوی به کار گرفته خواهند شد.

این منابع بیان کردند که این طرح موافقت «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را نیز به دست آورده است.

این درحالی است که اقتصاد رژیم صهیونیستی از زمان شروع جنگ غزه با بحران بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند و بخش های اساسی این رژیم به کارگر خارجی متکی است.

از این کارگران در بخشهای کشاورزی و ساخت و ساز استفاده می‌شود و این مشاغلی است که صهیونیست‌ها به دلیل دستمزد کم و سخت بودن کار، زیر بار آن نمی‌روند.

به گفته مقامات صهیونیست، قبل از هفتم اکتبر، قریب به سی هزار کارگر تایلندی در اراضی اشغالی بودند و ۱۰ هزار کارگر از آن زمان فلسطین اشغالی را ترک کردند.

بر اساس همین گزارش، همزمان ۱۲۰ هزار فلسطینی نیز در نتیجه جنگ علیه غزه، مجوز کار نیافتند. رژیم صهیونیستی به دنبال وارد کردن ۱۰۰ هزار هندی است تا جایگزین فلسطینیانی شوند که مجوز آنها از سوی تل آویو لغو شده است؛ اما با توجه به شرایط کار در سرزمین های اشغالی ، این موضوع با چالش جدی رو به رو است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha