۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبر: 85339703
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۲۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی یزد رفع تصرف شد

۱۱ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبر: 85339703
۵۲۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی یزد رفع تصرف شد

یزد- ایرنا - رییس کل دادگستری استان یزد گفت: در ۹ ماهه سال جاری در راستای احکام مراجع قضایی و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی، ۵۲۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی این استان رفع تصرف شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری یزد،" غلامعلی دهشیری" افزود: در این راستا، ۲۳ هکتار از اراضی راه و شهرسازی و ۴۹۷ هکتار از اراضی منابع طبیعی استان رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد.

وی اظهار داشت: ۴۶۵ هکتار از این اراضی مربوط به زمان وقوع تصرف و ۵۵ هکتار بعد از اجرای احکام قطعی، رفع تصرف شد.

دهشیری افزود: میزان ارزش ریالی اراضی بازگشته به بیت المال هفت هزار و ۲۸۳ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال می باشد که از این میزان ۶ هزار میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال مربوط به راه و شهرسازی و بقیه مربوط به منابع طبیعی است.

وی اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و صیانت از عرصه های دولتی و ملی را از جمله وظایف دستگاه های متولی دانست و گفت: اجرایی کردن تکالیف قانونی در حفظ منابع طبیعی توسط دستگاه های دولتی مورد تاکید است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دستگاه قضا هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و در صورت وقوع تصرف اراضی ملی و دولتی نتیجه ای جز تعقیب قضایی، محکومیت کیفری و قلع و قمع اراضی تصرف شده را به همراه ندارد.

بالاترین مقام عالی دستگاه قضا در استان یزد یادآور شد: با توفیقات ارزنده دستگاه قضا در امر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و رفع تصرف اراضی ملی و دولتی با همکاری خوب دستگاههای متولی اراضی دولتی و همراهی موْثر نهادهای اطلاعاتی استان، امید است این امر با جدیت هرچه بیشتر استمرار داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha