کشف یک میلیون قلم کالای قاچاق در جنوب تهران/ دستگیری خواهران جیب بر

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از یک میلیون قلم انواع کالاهای قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

به گزارش ایرنا از پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز دوشنبه در این خصوص افزود: پلیس با انجام اقدامات فنی و تجسسی موفق به کشف انبار دپوی مقادیری کالای قاچاق خارجی در خیابان شهید رجایی شدند.

وی اضافه کرد: در بازرسی محل مشخص شد کارهالای موجود در این انبار کالا در سامانه انبارها ثبت نشده که شامل مقادیر انبوهی کالاهای خارجی، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، چراغ قوه، لوازم التحریر خارجی است ولی سند گمرکی مربوط به چسب موش بود که همخوانی با کالا نداشته و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

سرهنگ افشاری ادامه داد: کالاها شامل تعداد ۷۵۱ هزار و ۴۰ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، سه هزار و ۸۴۰ عدد چراغ قوه، ۱۶۶ هزار و ۶۸۰ عدد لوازم التحریر خارجی تولید کشور چین بود که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه اغلب کالاهای قاچاق ورودی به کشور فاقد کیفیت و استاندارد لازم هستند و سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می اندازند، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس با شماره‌ تلفن ثابت ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کشف ۲۰ سرقت محتویات خودرو

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری چهار سارق حرفه‌ای و سابقه دار لوازم و محتویات خودروها در محدوده شهرک ولیعصر خبر داد و گفت: متهمان به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ قاسم‌پور افزود افزود: در پی مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان در هفته‌های اخیر در خصوص سرقت محتویات خودرو آنها در محدوده شهرک ولیعصر و خیابان مفتح تهران پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد، متهمان با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودروهایی که قفل صندوق عقب آنها از ایمنی کمتری برخوردار بودند، در فرصت مناسبی قفل صندوق عقب خودرو را تخریب و محتویات داخل صندوق از قبیل ضبط و باند و لاستیک زاپاس آن را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ قاسم‌پور ادامه داد: ماموران کلانتری شهرک ولیعصر با با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی در نهایت روز هفتم دی هویت و مخفیگاه متهمان را که از سارقان سابقه دار بودند، شناسایی کردند.

وی اضافه کرد: بلافاصله با هماهنگی‌های قضایی تیمی از ماموران روز گذشته به مخفیگاه متهمان مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه هر چهار متهم را در مخفیگاه دستگیر کردند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: از مخفیگاه متهمان یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، تعدادی ضبط و باند، ابزار آلات صنعتی به ارزش پنج میلیارد ریال کشف شدو متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی تاکید کرد: از مالباختگانی که با این شیوه و شگرد از آنان سرقت شده درخواست داریم به کلانتری شهرک ولیعصر مراجعه کنند.

اعتراف مالخر به ۲۰ فقره اموال سرقتی

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران از دستگیری مالخر اموال مسروقه خبر داد و گفت: متهم به ۲۰ فقره مالخری اموال مسروقه اعتراف کرد.

سرهنگ کیومرث حسنوند افزود: در پی مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان در هفته‌های اخیر، در خصوص سرقت لوازم موتورسیکلت در محدوده خیابان گاندی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۰۳ این پلیس قرار گرفت.

به گفته وی، ماموران بسرعت موفق به دستگیری سارق شدند سپس دستگیری مالخر اموال مسروقه را نیز در دستور کار قرار دادند.

وی در ادامه اظهار کرد: مأموران کلانتری ۱۰۳ گاندی با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی، هویت متهم پرونده را که از مالخران سابقه دار بود، شناسایی کردند.

سرهنگ حسنوند گفت: بلافاصله با هماهنگی قضایی تیمی از ماموران روز گذشته به مخفیگاه متهم مراجعه و طی یک عملیات غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: متهم پس از انتقال به مقر انتظامی به ۲۰ فقره مالخری قطعات مسروقه در محدوده خیابان نفت اعتراف کرد.

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، ادامه داد: شناسایی مالباختگان در دستور کار کلانتری ۱۰۳ گاندی قرار گرفت.

پایان جولان خواهران جیب بر در مترو و اتوبوس‌های بی‌آرتی

همچنین رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت که در پی وقوع سرقت‌های سریالی از شهروندان به روش جیب‌بری در BRT، مترو و فروشگاه‌های تهران، کارآگاهان دریافتند؛ دو خواهر با همکاری یکدیگر با شیوه تنه‌زدن، اموال با ارزش مسافران و افراد حاضر در مکان‌های شلوغ را سرقت کرده و به سرعت از محل متواری می‌شوند.
سردار ولی پور گودرزی ادامه داد: کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهمان را در جنوب شهر تهران شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی هر دو متهم را در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
وی خاطرنشان کرد: از مخفیگاه متهمان، ۹ دستگاه گوشی لمسی، پنج قطعه سیم کارت، ۵۷ حلقه انگشتر زنانه و مردانه، ۳۹ رشته گردنبند و دستبند، ۲۴ عدد گوشواره، یک عدد افشانه گاز اشک آور، ۱۳ فقره کارت مترو، ۱۸ عدد رم گوشی و تعدادی کارت و مدارک شناسایی متعلق به افراد مختلف کشف شد و متهمان به ۳۵ فقره جیب‌بری با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha