شناسایی چهار هزار و ۲۷ نفر دیابتی در کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۱۹هزار نفر از هم استانی ها در پویش ملی سلامت تاکنون مشارکت کردند که بر اساس این پایش چهار هزار و ۲۷ نفر مبتلا به دیابت شناسایی( قند خون بالا) شده اند.

سعید جاودان سیرت روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: طبق آمار غربالگری های صورت گرفته هفت هزار و ۸۸۱ نفر مشکوک به فشار خون و چهار هزار و ۲۷ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شده است.

وی افزود: افراد برای بررسی سلامت خود در قالب پویش غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون می‌توانند به مراکز و خانه‌های بهداشت در نقاط مختلف تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کنند.

جاودان سیرت عنوان کرد: بیماری‌های دیابت و پرفشاری خون به عنوان بیماری های خاموش در جامعه گسترش یافته و عاملی برای گسترش بسیاری از بیماری های خطرناک و تهدید کننده سلامت مردم شده است که با شناسایی و پیگیری به موقع مبتلایان به این دو بیماری، می توان روند پیشرفت آن را کند کرد و زندگی هزاران نفر از خانواده ها را نجات داد و در هزینه های مربوط به سلامت صرفه جویی کرد.

به گزارش ایرنا، پویش ملی سلامت پویش افراد بالای ۱۸ سال جامعه را که جمعیتی بالغ بر ۴۵ نفر هستند، در زمینه دو بیماری دیابت و پرفشاری خون از تاریخ ۲۰ آبان تا ۱۵ دیماه ۱۴۰۲ مورد غربالگری قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha