۱۳ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85339617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترمیم عمق محرومیت‌ها با اعجاز نام شهید سلیمانی

ایلام - ایرنا - ترامپ و حامیان ساده‌لوحش آن شب شومی که اقدام به ترور مهم‌ترین مستشار نظامی ایران در جبهه محور مقاومت کردند، هیچگاه از جوشش خون پاک سردار سلیمانی بعد از شهادتش خبر نداشتند.

به گزارش ایرنا، شاید اگر ترامپ می دانست سردار سلیمانی بعد از شهادتش از فردیت خارج شده و به یک مکتب جاوید و زنده برای همگان تبدیل می شود، هیچ‌گاه دست به این اقدام شنیع نمی‌زد.

هرچند چهار سال از واقعه دردناک ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی و یارانش به دست ایادی مزدور آمریکایی می گذرد اما این مرگ شیرین تر از عسل، سردار سلیمانی را زنده تر از همیشه ساخت.

چه زیبا شاعر گفته است"هرگز نمیرد آنکه زنده شد دلش به عشق " و این مصرع آهنگین مصداق عظمت جایگاه شهید سلیمانی و یارانش است که نامشان در تارک آسمان ایران اسلامی، جبهه مقاومت و اقصی نقاط دنیا جاویدان مانده است.

شهید سلیمانی اکنون یک گفتمان و مکتب انسان ساز و سربازساز است که بشریت را به تاسی از آقا و مولایش"امام حسین (ع)"به کشتی نجات فراخوانده است و حتی بعد از عروجش همچنان پاسدار حریم امن الهی در ایران، عراق و شام و سرحدات جغرافیای اسلام است.

ترمیم عمق محرومیت‌ها با اعجاز نام شهید سلیمانی

اکنون در جای جای بلاد اسلامی و حتی دیگر کشورهای جهان می توان ردپایی از سردار قاسم سلیمانی یافت که آزادگان جهان را به مبارزه علیه ظلم و بیداد فرا می‌خواند.

در ایران اسلامی و استان کوچک ایلام نیز مردم و ارادتمندان این شهید والامقام به طرق و شیوه‌های مختلف سعی دارند که ارادت و علاقه خود را به سردار عزیزشان نشان دهند.

هر کسی به قدمی یا قلمی می خواهد نامش را در دفتر دوستداران سردار سلیمانی، این شهید نستوه و خستگی ناپذیر ثبت کند و در این چهار سال به نام و یاد "حاج قاسم" خدمات ارزنده‌ای در استان انجام شده است.

امسال نیز گروه‌های جهادی و مردمی بانی اقدامات نیک متعددی بوده و هستند و اجرای نمایش، حمل رایگان مصالح ساختمانی، مرمت و بازسازی مخزن آب، اعزام تیم پزشکی، برگزاری روضه‌های خانگی و مشاروه‌های حقوقی رایگان توسط عاشقان و دلدادگان سردار در نقاط مختلف استان انجام گرفته یا در حال انجام است.

زبان هنر بیانگر رشادت‌های شهید سلیمانی در جبهه‌های محور مقاومت است

یکی از این گروه‌های جهادی که عمده فعالیت‌هایش را در حوزه هنر و فرهنگ گذاشته، تیم بسیج مجمع فاطمی دانش آموزی است که این گروه خوش‌ذوق، در قالب اجرای نمایش برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی، نقش محوری شهید سلیمانی در شکل گیری و انسجام جبهه مقاومت و نبرد با ایادی آمریکا را بیان می کنند.

"معصومه پوراسماعیل" رییس مجمع فاطمی استان و کشور در این زمینه گفت: هنر تاثیر شگرف و مستقیمی بر افراد جامعه به ویژه قشر کودک و نوجوان دارد و آن‌ها با مفاهیمی نظیر ایثار و شهادت، شهدا و مبارزه با ظلم بهتر انس می گیرند.

وی افزود: هنرمندان باید در قالب زبان هنر و فرهنگ رشادت شهدای مدافع حرم و در راس آنها شهید سلیمانی را به دانش آموزان بشناسانند و در این خصوص جهاد تبیین داشته باشند.

پوراسماعیل یادآور شد: هرچند سردار سلیمانی در راه خطیر دفاع از اسلام و حرم جان خود را تقدیم کرد اما اکنون وظیفه ماست که از هدف و مکتب شهید سلیمانی و دیگر شهیدان با زبان هنر، دفاع و آن را برای دانش آموزان بیان کنیم.

ترمیم عمق محرومیت‌ها با اعجاز نام شهید سلیمانی

وی ادامه داد: امسال به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی و وقایع دردناک غزه، یک نمایش به عنوان "ماریسا" با موضوع فلسطین و نقش شهید سلیمانی در آزادی قدس و غزه برای مدارس در حال اجرا است.

پوراسماعیل در خصوص ارتباط گیری دانش آموزان با نمایش ماریسا توضیح داد: باتوجه به ملموس بودن روایت داستان و حقایق جانگدازی که اکنون در غزه می گذرد، همزادپنداری دانش آموزان با این تئاتر در نوع خود جالب و در خور توجه بود.

تامین آب شرب عشایر ملکشاهی با عنایت نام شهید سلیمانی

اقدامات جهادی در تامین آب شرب برای عشایر شهرستان ملکشاهی از دیگر فعالیت‌هایی است که از سال ۱۴۰۰ تاکنون با نام و یاد شهید سلیمانی و دیگر شهیدان توسط گروه جهادی شهید سلیمانی شهرستان ملکشاهی در حال انجام است.

"علی دارابیان" مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی شهرستان ملکشاهی در خصوص فعالیت عمرانی این گروه در مناطق عشایرنشین توضیح داد: این گروه جهادی برای تامین آب شرب سالم عشایر منطقه اقدام به شناسایی، احیا، بازسازی و بهسازی ۱۰۰ چشمه آب کرده که تاکنون برای ۵۲ چشمه مخزن و ذخیرگاه آب یا چاهک و دال بتونی ایجاد شده است.

وی افزود: در این فعالیت خدماتی و عمرانی، عشایر منطقه از نعمت آب شرب سالم پایدار برخوردار می‌شوند که این اقدام باعث کاهش خرید آب توسط عشایر از تانکرهای سیار آبرسان نیز شده است.

دارابیان ادامه داد: در گذشته تنها تعداد کمی از خانوارهای عشایر امکان سکونت در کنار این چشمه‌ها را داشتند اما اکنون با ایجاد مخزن و ذخیره‌گاه بر روی چشمه‌ها و انشعاب آب برای خانواده‌های عشایری، تعداد زیادی از آنها امکان اتراق و اسکان در مجاورت و در مسیر انشعاب آبرسانی این چشمه‌ها را دارند.

وی یادآور شد: اسکان خانواده‌ها در نزدیکی این چشمه‌ها باعث ایجاد کانون‌های عشایری و مانع پراکنش آن‌ها در نقاط مختلف می شود و همین موضوع شرایط خدمات‌رسانی‌ها به عشایر توسط دستگاه‌های خدمات رسان مختلف را تسهیل می‌کند.

ترمیم عمق محرومیت‌ها با اعجاز نام شهید سلیمانی

دارابیان اضافه کرد: در انجام فعالیت‌های جهادی برای عشایر نهادها و اداراتی چون امور عشایری، بنیاد علوی، فرمانداری، بسیج سازندگی سپاه، بنیاد تعاون بسیج و قرارگاه پیشرفت، سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه مشارکت دارند که ۵۰ درصد هزینه‌ها را این نهادها و ۵۰ درصد را خیرین و یا گروه‌های جهادی پرداخت می کنند.

وی افزود: همچنین در روند احداث، مرمت و حفظ این مخازن از ظرفیت خود مردم محلی و عشایر نیز استفاده و به‌کارگیری شده است تا فعالیت‌ها، مردم محور و با مشارکت جوامع محلی باشد.

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی شهرستان ملکشاهی تاکید کرد: فعالیت این گروه با نام اولیای الهی و اهل بیت (ع)، شهید سلیمانی و دیگر شهدا و با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود.

جهادگران شهید باکری خادم دوستداران شهید سلیمانی

گروه جهادی "شهید حمید باکری" در مناطق محروم شهرستان چرداول یکی دیگر از گروه های جهادی است که به عشق تمام شهیدان راه حق و سردار سلیمانی در حال خدمات‌رسانی به مردم است.

مسئول حوزه بسیج سازندگی "شهید عباسی" بخش شباب و مسئول گروه جهادی "شهید حمید باکری" در خصوص شمه‌ای از فعالیت‌های این گروه جهادی گفت: از پارسال تاکنون اقدامات عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی متعددی در مناطق محروم شهرستان چرداول به ویژه مناطق شباب و زاگرس چرداول به نیت شهید "حاج قاسم سلیمانی" و دیگر شهدا توسط این گروه جهادی انجام می‌شود.

"عدنان اقبالی پور" افزود: گروه جهادی شهید باکری از سال گذشته تاکنون به نیابت از شهید سلیمانی فعالیت‌های متعددی انجام داده که احداث یا تعمیر خانه‌های روستایی افراد نیازمند، توزیع بسته های معیشتی، برگزاری مسابقه‌های ورزشی، برگزاری کلاس‌های عقیدتی و بصیرتی، یادواره‌های شهدای محلات و بارگیری و تخلیه مصالح ساختمانی از جمله فعالیت‌های این گروه به شمار می رود.

وی توضیح داد: در همین راستا بارگیری و تخلیه رایگان برخی ملزومات و مصالح ساختمانی از جمله ۲۵ رول ایزوگام، ۱۰۰ کیسه سیمان، ۱۵۰ متر کاشی و موزائیک و تامین و توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی توسط اعضای گروه جهادی شهید باکری و دیگر گروه‌های جهادی شهرستان برای منازل محرومان ساکن در شباب و زاگرس انجام شده است.

ترمیم عمق محرومیت‌ها با اعجاز نام شهید سلیمانی

اقبالی پور با بیان اینکه همه شهیدان به خصوص شهید سلیمانی حق بزرگی بر گردن ما دارند، تاکید کرد: فعالیت‌های خودجوش گروه‌های جهادی شهرستان چرداول با نام و یاد شهید سلیمانی است تا مردمی که این خدمات را دریافت می کنند بیشتر از گذشته با منش و سیره این شهید والامقام آشنا شوند.

به گزارش ایرنا، به راستی که شهید سلیمانی را می توان یک معجزه، یک ستاره درخشان و یک شاهراه دانست که خلوص همیشگی‌اش اعجاز و انقلاب در دل همگان به پا کرده و شیفتگان مرامش بیشترین منفعت و سود را برده‌ چرا که سعادت خدمت به محرومان را به نام این سردار دلاور و نامی ارزانی‌شان شده است.

و اینجاست که باید ایمان بیاوریم به آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید " وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ"

"(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مرده اند! بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند"

و به راستی که شهیدان هم خویش زنده‌اند و هم به دیگران حیات و زندگی می بخشند و یاریگر مظلومان و بی یاوران هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha