اقدامات خوبی برای اشاعه فرهنگ "صحیفه سجادیه" انجام شده است

یزد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه این استان در سال ۱۴۰۰ بعنوان پایتخت صحیفه سجادیه انتخاب شد، گفت: طی ۲ سال اخیر، اقدامات خوبی در این حوزه در استان انجام شد اما توسعه بیشتر آن نیاز به توجه ویژه دارد.

"احسان عابدی" روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به سابقه فرهنگی و دینی استان دارالعباده یزد، در سال ۱۴۰۰ به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه ایران انتخاب و اقداماتی نیز برای اجرایی شدن ترویج آن ابلاغ گردید.

وی ادامه داد: یزد بعنوان حسینیه ایران، علمای زیادی را در خود پرورش داده و موطن موسس حوزه علمیه قم و زادگاه عارفان و عالمان زیادی در طول تاریخ است و با اهتمامی که وجود دارد به منظور اشاعه بیشتر صحیفه سجادیه تلاش گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:برخی از این اقدامات در دولت سیزدهم پیگیری شد و متوقف نگردید اما قطعا اجرایی شدن بهتر آن نیازمند تغییر و تجدید نظر در برخی از موارد است و لازم است در مرکز نسبت به آن بازنگری اقدام شود.

عابدی ادامه داد: تألیف و چاپ رمان با موضوع صحیفه سجادیه ،تالیف و چاپ فرازهایی از صحیفه سجادیه برای محافل عمومی مذهبی، تالیف و چاپ کتاب اشعار کودکانه با محوریت مضامین این کتاب در سه جلد، برخی از این اقدامات است.

وی افزود: تألیف و چاپ کتاب تحلیل دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص صحیفه، خرید و چاپ کتاب صحیفه سجادیه جهت پویش نیایش، صحیفه خوانی در مساجد، مجامع عمومی و خانوادگی جهت انس عمومی با زبور آل محمد(ص) ، تولیدات چند رسانه ای ویژه استفاده در فضای مجازی به صورت پادکست، فیلم کوتاه و انیمیشن نیز برخی دیگر از اقدامات است.

اقدامات خوبی برای اشاعه فرهنگ "صحیفه سجادیه" انجام شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:برپایی جشنواره هنری و رسانه ای زین العابدین(ع) با محوریت صحیفه سجادیه در رشته های پادکست و نماهنگ،اجرای سرود، دعا و مناجات خوانی،پوستر مجازی و استیکرسازی، عکس نوشت، تصویرسازی متحرک نیز انجام شده است.

عابدی ادامه داد: کنگره علمی صحیفه سجادیه همراه با اختتامیه دوسالانه پایتخت و رونمایی از آثارتولید شده،برگزاری مسابقه و برنامه های تبیینی با محوریت دعای بیستم(مکارم الاخلاق) در بین عزاداران هیات های مذهبی، برگزاری مسابقات عمومی از ادعیه صحیفه سجادیه از دیگر اقداماتی بود که در زمینه پایتخت صحیفه سجادیه اجرایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:موفقیت هر طرحی نیازمند همراهی همه اقشار جامعه است و خوشبختانه در یزد دارالعباده اهتمام بسیار زیادی به صحیفه سجادیه وجود دارد اما در صورتی که بتوانیم اقداماتی برای همه گیری و فراگیر شدن بیشتر صحیفه سجادیه انجام دهیم قطعا بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز حل می شود چون شخصی که با معنویت همراه شود در دیگر امور زندگی نیز موفق خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha