شهدای مسیحی؛ جلوه‌ای از وطن دوستی و هویت جمعی مردم ایران هستند

اصفهان-ایرنا- یک کارشناس سیاسی گفت: حضور داوطلبانه و موثر پیروان ادیان توحیدی و اقلیت های مذهبی در هشت سال دفاع مقدس، جلوه‌ای از وطن دوستی و هویت جمعی مردم ایران است.

علی بابایی روز دوشنبه در آستانه سال نو میلادی در گفت و گو با ایرنا افزود: نقش آفرینی هموطنان اقلیت مذهبی در بسیاری از بزنگاه های سرنوشت سازِ کشور بر کسی پوشیده نیست؛ بطوریکه بر اساس اسناد موجود در همان ابتدای جنگ تحمیلی ۴۰۰ جوان مسیحی که دوران سربازی آن ها پیش تر تمام شده بود برای دفاع از وطن داوطلبانه راهی جبهه های نبرد شدند.

این کارشناس سیاسی افزود: در اسناد جنگ تحمیلی، همدلی همرزمان مسیحی و خانواده های آن ها با رزمندگان مسلمان کشور مشهود است.

بابایی ادامه داد: اهمیت این موضوع وقتی دوچندان می شود که بدانیم رهبر معظم انقلاب از سال ۶۳؛ در روزهای عید مسیحیان و میلاد حضرت مسیح بطور منظم و پیوسته با حضور در منزل شهدای مسیحی با خانواده آن ها دیدار می کند.

وی به چاپ تالیفات و کتاب های مختلف با موضوع شهدای مسیحی کشور اشاره و بیان کرد: با مرور آنچه در این کتاب ها آمده به وضوح می توان دانست که این شهدا نیز هر یک سرآمد خانواده و محله خود و دارای اعتقاد راسخ و توانمندی های شاخص بوده اند.

این کارشناس سیاسی افزود: جامعه مسیحی کشور در زمینه های مختلف از جمله مهندسی، فنی و پزشکی در جبهه ها نقش آفرینی کرده اند؛ بر اساس روایت های موجود آن ها حتی با هزینه خود عُهده‌دار مسـوولیت‌های مهم مانند مرمـت ماشـین‌های جنگی و راهسـازی، احداث بیمارستان صحرایی و سردخانه می شدند.

وی خاطر نشان کرد: اقلیت های مذهبی با وجود دین متفاوت همواره خود را ایرانی می دانند از این رو در فراز و فرودها و رخدادهای مختلف برای ثبات و آرامش کشور حضور فعال داشته اند.

بابایی گفت: با وجود تنوع و تکثر دینی، قومی و کلامی در ایران آنچه واقعیت دارد جلوه های بی نظیر از همدلی؛ همزیستی و وطن پرستی مردم است.

به گزارش ایرنا؛ از جامعه مسـیحی ایـران(ارمنی و آشوری) در جنگ تحمیلی ۹۰ شهید، ۲۹۵ جانباز و ۵۸ آزاده به ثبت رسیده است. نـام ایـن قهرمانـان اکنـون زینت بخـش بسـیاری از کوچه هـا و محلات مسیحی نشـین است.

در کشورهایی که از گاهشمار (تقویم) میلادی استفاده می‌کنند، سال نو بطور معمول در یکم ژانویه برگزار می‌گردد. تاریخ سال نو میلادی در تقویم ایران روز ۱۱ دی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha