توسعه رشته تیراندازی در ۲ هزار روستای کشور هدف‌گذاری شد

بیرجند - ایرنا - رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: طرح توسعه رشته تیراندازی در ۲ هزار روستای کشور با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر آغاز و تاکنون برای ۱۰۰ نقطه روستایی اجرا شده که سهم هر استان سه روستا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی قربانی شامگاه یکشنبه در دیدار با جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تیراندازی در روستاهای کشور امکانات مورد نیاز همچون تفنگ و سیبل فراهم می‌شود و تاکنون استقبال خوبی از گرایش به این رشته ورزشی شاهد هستیم.

وی یادآور شد: هیات تیراندازی یک رشته پرهزینه اما مدال‌آور است لذا با اهمیت دادن به ورزشکاران این رشته می‌توان استعدادها را به قهرمانی رساند.

رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه استعدادیابی تیراندازی از هر قشری انجام می‌شود ادامه داد: در این رشته ورزشی زنان و مردان از هفت تا ۷۰ سال می توانند فعالیت کنند و این ورزش در درمان افسردگی نیز اثرات خوبی داشته است.

وی گفت: در دوره جدید این فدراسیون بعد از پنج سال جایزه بزرگ، لیگ تیراندازی و رشته اهداف پروازی را راه‌اندازی کرده‌ایم و تاکنون ۲۴ مدال طلا، نقره و برنز توسط ورزشکاران رشته تیراندازی در رقابت‌های مختلف کسب شده است.

قربانی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام (ص) بر فراگیری ورزش تیراندازی توسط مسلمانان تاکید کرده‌اند زیرا با انجام آن مشکلات روحی و روانی افراد از بین می‌رود لذا این رشته دینی در ایجاد روحیه معنوی ورزشکاران بسیار تاثیرگذار است.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی، استانی مستعد در زمینه رشته تیراندازی است که با فراهم شدن شرایط، امکان شکوفایی استعدادهای مورد نظر فراهم خواهد شد.

رئیس فدراسیون تیراندازی افزود: این رشته ورزشی در مجموع حدود ۱۹۰ مدال دارد و برای ارتقای تیراندازی کشور با حضور در استان‌ها، امکان همکاری با شهرداری ها و دیگر دستگاه‌ها فراهم شده است لذا انتظار داریم که با حمایت استانداری با توجه به مرزی بودن استان، این کار در خراسان جنوبی هم عملی شود.

توسعه رشته تیراندازی در ۲ هزار روستای کشور هدف‌گذاری شد

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: استعدادهای بسیار خوبی در رشته تیراندازی در شهرها و روستاهای استان وجود دارد که باید زمینه شکوفایی آنها را با همکاری هم فراهم کنیم.

جواد قناعت اظهار کرد: اقدامات مورد نظر برای شکوفایی استعدادهای تیراندازی استان انجام شود و همچنین با هماهنگی نیروهای مسلح و دستگاه های اجرایی استان باید امکان استفاده ورزشکاران تیرانداز از این سالن‌ها مهیا شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که قبل از کرونا ۲ سالن مدیریت بحران استان در بیرجند در اختیار هیات تیراندازی خراسان جنوبی بوده و در حال حاضر ورزشکاران این رشته تنها از یک سالن مدیریت بحران برای تیراندازی استفاده می‌کنند، باید پیگیری لازم انجام شود تا درصورت امکان ورزشکاران این رشته مانند گذشته بتوانند از هر ۲ سالن مدیریت بحران استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سه روستای خراسان جنوبی از مدتی پیش سالن‌های تیراندازی با ۲ خط راه‌اندازی شده است گفت: در استان فضای تعاملی خوبی بین استانداری، شهرداری و ورزش و جوانان وجود دارد که از این ظرفیت باید برای توسعه رشته‌های ورزشی مانند تیراندازی به طور مناسب استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha