۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۳۵
کد خبر: 85339341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش شمار سیل زدگان مالزی با فروکش کردن سیل

۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۳۵
کد خبر: 85339341
کاهش شمار سیل زدگان مالزی با فروکش کردن سیل

تهران – ایرنا - تعداد سیل زدگان در سه ایالت مالزی امروز به سه هزار و ۶۸۱ نفر در ۲۰ مرکز امداد سیل (PPS) کاهش یافته و این سیل در ترنگانو به طور کامل فروکش کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری برناما، ‌مرکز ملی کنترل بلایای طبیعی و آژانس ملی مدیریت بلایای طبیعی مالزی (NADMA) اعلام کرد تعداد سیل زدگان در کلانتان از ۶هزار و ۶۸۴ نفر در ۲۴ مرکز اسکان موقت به سه هزار و ۵۹۳ نفردر ۱۶ مرکز رسیده است.

در این گزارش آمده است که در کلانتان، پنج مرکز امدادرسانی وجود دارد که ۲هزار و ۹۳ نفر را در خود جای داده اند.

در پاهانگ، تعداد سیل زدگان همچنان ۳۴ نفر است که در دو مرکز اسکان موقت پناه گرفته اند و ۸۷ قربانی رانش زمین در ارتفاعات کامرون در یکی از این مراکز اسکان داده شده اند.

تعداد سیل زدگان در جوهور بدون تغییر باقی مانده است و ۵۴ نفر در دو مرکز اسکان موقت به سر می‌برند.

در این گزارش همچنین آمده است که ۳۴ جاده به دلیل سیل، تخریب یا سقوط پل ها و رانش زمین بسته شده است.

موج سوم سیل ترنگانو که از ۲۳ دسامبر در این ایالت آغاز شد، به طور کامل فروکش کرده است.

به گفته دبیرخانه کمیته مدیریت بلایای ایالت ترنگانو (JPBNT)، آخرین مرکز اسکان موقت در این ایالت امروز بسته شد.

پیش از این، دولت مالزی هشدار وقوع سیل از بامداد یکشنبه (۲۴ دسامبر) تا روز سه شنبه (۲۶ دسامبر) را صادر کرده بود.

با این حال، وقوع زودهنگام باران شدید در ۲۳ دسامبر باعث شد اولین مرکز اسکان موقت در دونگون باز شود و در ابتدا ۲۱ فرد سیل زده در آنجا مستقر شوند.

پس از آن، مارنگ دومین منطقه ای شد که در معرض سیل قرار گرفت. بارش شدید و مداوم باعث شد که مناطق مختلف ترنگانو یکی پس از دیگری بار این فاجعه را متحمل شود و کوالاترنگانو فهرست هشت منطقه آسیب دیده این ایالت را در روز سه شنبه (۲۶ دسامبر) تکمیل کرد.

بیشترین آمار نیز مربوط به ۲۶ دسامبر بود که ۱۰۶۴۳ فرد سیل زده به ۱۳۴ مرکز پناه بردند.

این سیل همچنین بسیاری را در دونگون غافلگیر کرد زیرا این ایالت برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته تحت تأثیر فاجعه قرار گرفت و ۲۶۰ نفر را مجبور به نقل مکان به مراکز اسکان موقت کرد.

پس از چند روز افزایش تعداد سیل زدگان در ترنگانو در روز چهارشنبه (۲۷ دسامبر) هنگامی که تعداد قربانیان ثبت شده به کمتر از ۱۰ هزار نفر رسید، نشانه‌هایی از فروکش کردن این سیل دیده شد.

روز پنجشنبه(۲۸ دسامبر)، بسوت اولین ناحیه‌ای بود که پس از این فاجعه بازیابی شد و همه مراکز اسکان موقت در این منطقه بسته شدند و پس از آن سیل در کوالاترنگانو، کممان، ستیو، هولو ترنگانو، مارنگ، دانگون و کوالا نروستودی نیز فروکش کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha