۱۰ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۱۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85339150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش پوشش ابر و وزش باد پدیده غالب کردستان در هفته جاری است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی، پدیده غالب استان تا آخر هفته جاری افزایش پوشش ابر و گاهی وزش باد است.

علی پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی‌ها نشان می دهد برای امروز یکشنبه با توجه به پایداری هوا، شاهد رخداد وارونگی دما و کاهش کیفیت هوا بویژه در شهرهای بزرگ استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از روز دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری نیز افزایش پوشش ابر و وزش باد پدیده غالب در استان است، افزود: برای فردا دوشنبه احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی از نقاط جنوبی استان دور از انتظار نیست.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز از فردا تا آخر هفته دمای هوا در طول روز بتدریج ۲ تا چهار درجه کاهش می یابد و همچنان در برخی از مناطق (عمدتا نواحی شمال و شرقی استان)یخبندان شبانه و صبحگاهی تداوم خواهد داشت.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha