یک واحد تفکیک ضایعات غیرمجاز در قرچک پلمب شد

قرچک - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از جمع‌آوری و پلمب یک واحد تفکیک غیرمجاز ضایعات به دنبال شکایت واصله در خصوص ایجاد آلایندگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رضا شایسته روز یکشنبه با اشاره به اینکه طی بازدیدکارشناسان این اداره وضعیت زیست محیطی این واحد بررسی شد، اظهار داشت: با صدور ۲ مرحله اخطاریه محیط زیستی و تاکید بر لزوم توقف فعالیت و جمع آوری کامل واحد، پس از پایان مهلت اعطایی، متصدی واحد نسبت به تعطیلی و جمع آوری کامل تجهیزات مربوطه اقدام کرد.

وی افزود: برابر ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند هر نوع نگهداری، مخلوط کردن، جمع آوری، حمل و نقل، خرید و فروش، دفع و تخلیه پسماندها توسط افراد غیرمسئول، قانونی نبوده و این اداره موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت واحدهای متخلف، از تکالیف این اداره بوده و حفظ سلامت شهروندان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: برهمین اساس این اداره بدون اغماض با متخلفان برخورد خواهد کرد.

پلمب یک واحد آبکاری غیر مجاز و آلاینده در شهرقدس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از پلمب یک واحد آبکاری غیرمجاز و آلاینده در پی شکایت احدی از شهروندان به دلیل انتشار بوی نامطبوع در این شهرستان خبر داد.

روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران در گزارش دیگری به نقل از زهرا خلیلی با اشاره به اینکه طی بررسی زیست محیطی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره مشخص شد، یک واحد آبکاری غیر مجاز در محل مورد نظر فعال بوده است، افزود: این واحد غیرمجاز به دلیل انتشار آلایندگی موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم کرده بود، از این رو ضمن ابلاغ تذکرات لازم به مسئول واحد نسبت به پلمب آبکاری موصوف اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه فاضلاب خروجی واحدهای آبکاری به علت وجود فلزات سنگین باعث آلودگی آبهای زیرزمینی و خاک می شود، اظهار داشت: فاضلاب واحدهای آبکاری از خطرناکترین فاضلاب‌ها برای محیط زیست، سلامت و بهداشت عمومی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس در پایان ضمن اشاره به اینکه در راستای صیانت از محیط زیست و حفظ سلامت مردم با فعالیت واحدهای آلاینده در این شهرستان مطابق قانون برخورد خواهد شد، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی، بلافاصله موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

شهرستان قدس در غرب استان تهران با جمعیت ۴۵۰ هزار نفر در محدوه کوچک، از متراکم ترین مناطق مسکونی در کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha