مراسم تشییع پیکر ملیکا محمدی در ورزشگاه آزادی برگزار شد + فیلم

تهران - ایرنا - مراسم تشییع پیکر ملیکا محمدی ملی‌پوش فوتبال بانوان کشورمان امروز در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر ملیکا محمدی ملی‌پوش فوتبال زنان و تیم باشگاهی خاتون بم امروز (یکشنبه) از ساعت ١٠ در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد.

در این مراسم مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مریم منظمی، مهدی محمدنبی نائب رئیس فدراسیون، مریم کاظمی‌پور معاون امور بانوان وزارت ورزش، مهدی سایر مسئولان فدراسیون فوتبال، مادر و خانوده آن مرحومه، اعضای تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال بانوان ایران، بازیکنان و پیشکسوتان فوتبال، آندرانیک تیموریان مربی تیم ملی حضور داشتند.

در این مراسم مدیرعامل باشگاه خاتون بم و همچنین مادر ملیکا محمدی صحبت کردند.

در ابتدای مراسم نیز مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به خانواده محترم ملیکا محمدی، جامعه ورزش، فوتبالیست‌های عزیز کشورمان تسلیت عرض می‌کنم. مسئولان فوتبال و اهالی رسانه کمک کردند که این مراسم با شکوه برگزار شود. به هر حال این یک غم بزرگی برای فوتبال دوستان است. تسلیت ویژه به پدر گرامی ملیکا محمدی می‌گوییم.

وی افزود: ملیکا علاقه‌ای که به پرچم، کشور، پیراهن و فوتبال کشورمان داشت را من می‌دیدم و شاهد بودم و با هزینه‌های خودش رفت‌وآمد می‌کرد و من به مادر گرامی ملیکا هم تسلیت می‌گوییم غمی بزرگی در دل دارند. من از همه تشکر می‌کنم که به این مراسم آمدند.

کاظمی‌پور: یکی از ارزشمندترین بازیکنان را از دست دادیم

مریم کاظمی‌پور معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در این مراسم گفت: او میهن خودش را در ۲۳ سالگی تشخیص داد و انتخاب کرد. واقعا حادثه تلخی اتفاق افتاد در عرصه حرفه‌ای‌ ورزش ایران یکی از ارزشمندترین فوتبالیست‌های خودش را از دست داد.

وی ادامه داد: من اولین صحبتی که با مادر ملیکا داشتم در هفته گذشته بود که این جمله را به من گفت که «ملیکا هر بار لباس تیم ملی را می‌پوشید می‌گفت دارم پرواز می‌کنم». این نشان می‌دهد این دختر در این سن به چه بلوغ شخصیتی رسیده است. امیدوارم روح ملیکا جان شاد باشد و در بهشت در کنار مادر سادات باشد و این ایام همزمان شده با میلاد باسعادت حضرت زهرا (س)، امیدوار هستیم بدرقه‌ خوبی دوستانش برایش گرفته باشند و در تاریخ هم ثبت شود. تشکر می‌کنم از فدراسیون فوتبال از ریاست محترم که این مراسم باشکوه را برگزار کردند و مدیریت کردند و امیدوارم چنین اتفاق تلخی دیگر تکران نشود.

مادر ملیکا محمدی: زندگی او سرشار از الهام و انگیزه بود

مادر ملیکا محمدی نیز در این مراسم گفت: امروز به جمع ما پیوستید تا با هم زندگی پرطراوت و با شکوه ملیکا، دختر ایران را با هم جشن بگیریم. زیرا زندگی ملیکا هر چند کوتاه سرشار از الهام و انگیزه بود. از زندگی سپاسگذاریم که به ما این فرصت را داد در کنار او عشق، مهربانی، سخاوت، تلاش، جسارت و پایداری را مشق کنیم. ملیکا به عنوان دختر ما پای به عرصه زمین گذشت و به نام دختر ایران به آسمان‌ها سفر کرد. ملیکا دختری بود ثابت قدم، اهل مخاطره، پرتلاش، بلند پرواز و کنجکاو با ذهنی پرتوان و عاشق زندگی بود.

وی تصریح کرد: همراهی با ملیکا از بدو تولد به من آموخت، وقتی کودکی وارد زندگیتان می‌شود زمان آن است که زندگی را یاد بگیرد؛ نه اینکه راه و روش خود را به آنها بیاموزید. ملیکا دختر ایران به خواست خود اتحاد، همبستگی، سعادت بشری، عشق به وطن را در دل میلیون‌ها ایرانی عاشق زمزمه کرد و راه صد ساله را یک شبه رفت تا به معبود خود رسید. از کودکی هم به فوتبال عشق می‌ورزید هم اینکه دغدغه بهتر کردن زندگی همنوعانش را داشت. در تمام مراحل زندگی سعی کرد هر دو مخاطره خود را آشتی دهد. فوتبال را در کوچه‌های شیراز آغاز کرد و هم زمان عاشق آموختن بود. در پایان دوره ابتدایی به دلیل محدودیت‌ها فوتبال را تحت نظر مربیان در چمن‌های شیراز سخت تمرین کرد و هم زمان به مدرسه تیزهوشان شیراز راه پیدا کرد. در سن ۱۱ سالگی اولین پاسخ سخت‌کوشی خود را گرفت و به تیم ملی فوتبال بانوان ایران پیوست و همزمان با تمام توان و پشتکار تحصیل کرد. در ۱۳ سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و وارد یکی از معتبرترین آکادمی فوتبال در فلوریدا شد. دوره راهنمایی و دبیرستان به عنوان استعدادهای اول در تیم ووداستار آمریکا شروع کرد و همزمان کلاس‌های دانشگاهی را گذراند و با این تیم قهرمان مریلند شد.

آزمون: ۱۸، ابدی باقی خواهد ماند

مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: بعید می‌دانم تا سال‌ها ما یک فوتبالیست مثل ملیکا محمدی را در فوتبال ایران پیدا کنیم و به نظرم شماره ۱۸ ابدی باقی خواهد ماند. من چون سرمربی تیم نوجوانان بانوان ایران نیز بودم، ملیکا اولین حضورش را نیز زیر نظر من گذراند. محمدی وقتی به تیم زیر ۱۴ سال دعوت شد تنها ۲۲ سال سن داشت. علی‌رغم اینکه جثه کوچکی نسبت به بقیه داشت اما واقعا از استعداد بسیار بالایی برخوردار بود.

جعفری: هر روز که می‌گذرد به بزرگی او بیشتر پی می‌برم

مرضیه جعفری سرمربی تیم فوتبال خاتون بم در حاشیه برگزاری مراسم تشییع جنازه ملیکا محمدی بیان کرد: نمی‌دانم باید چه بگویم اما هر روز که می‌گذرد، به بزرگی او بیشتر پی می‌برم. از نظر فنی همیشه می‌گفتم که اگر سه بازیکن مثل ملیکا داشتم، خیلی از مشکلات فوتبال بانوان ایران را حل می‌کردم. او از نظر اخلاقی آدم بزرگی بود. در این نیم‌فصل که در تیم ما بود، خیلی نزدیک من بود و بیشتر در خانه‌ام حضور داشت. 

وی افزود: تعجب می‌کنم یک دختر ۲۳ ساله انقدر بزرگ باشد که بخواهد به ما به عنوان مربی چیزهایی یاد بدهد. الان هم با نبودنش خیلی چیزها را نشان داد. واقعا از این اتفاق متاسف هستم. همیشه به خاطر مشکلات و اتفاقاتی که برای من افتاده بود، به مستطیل سبز روی می‌آوردم اما الان نمی‌دانم چه کار کنم چرا که وقتی به زمین می‌آیم، حس خوبی ندارم.   

جعفری عنوان کرد: من که دیگر بعد از این اتفاق سرد شدم و فکر نمی‌کردم دیگر بتوانم به این زمین سبز نگاه کنم اما وقتی بچه‌ها را می‌بینم کنار من هستتند و می‌گویند دوباره بلند می‌شویم. من شرمنده این بچه‌ها هستم و شاید وجود این بازیکنان هست که من را سرپا نگه داشته است. 

فرشته کریمی: دوست دارم در مورد حس وطن‌دوستی ملیکا صحبت کنم

فرشته کریمی ملی‌پوش فوتسال بانوان کشورمان نیز در خصوص درگذشت ملیکا محمدی گفت: حتی کسانی که او را ندیدند، این داغ بر دلشان نشسته است؛ حتی خانواده‌های ما که نمی‌دانم این موضوع به خاطر چهره یا نحوه حرف زدن او است که حس خوبی به آدم می‌دهد. به جامعه ورزش به خصوص ورزش بانوان تسلیت می‌گویم.  

وی افزود: دوست دارم در مورد حس وطن‌دوستی ملیکا صحبت کنم. این حسی است که به سرزمین مادری دارید. من خودم از جنس این دختران هستم که در فوتبال بانوان جز حس وطن‌دوستی، چیز دیگری نیست. متاسفانه بودجه‌ها و حقوق‌های فوتبال بانوان به نحوی نیست که بتوانیم ماشین بهتر داشته باشیم. 

کریمی گفت: ملیکا کشور ما و مردم را انتخاب کرد. دوست دارم همانطور که استادیومی به نام سیروس قایقران است و میدانی به نام هادی نوروزی خورده است، تابو شکسته شود و خیابانی به نام ملیکا زده شود تا او از یادها نرود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha