تحلیلگر صهیونیست: تل‌آویو بدون حمایت آمریکا، با چوب و سنگ می‌جنگید

تهران- ایرنا- تحلیلگر صهیونیست با اشاره به اعتماد بی چون و چرای تل آویو به آمریکا در جنگ کنونی علیه مردم غزه، تاکید کرد که اگر واشنگتن با سلاح و ارسال پیام به ایران و حزب الله، تل آویو را کمک نمی کرد، صهیونیست ها باید با سنگ و چوب می جنگیدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری "المیادین"،"امون ابراموویچ" در "کانال۱۲" رژیم صهیونیستی نوشت که اعتماد این رژیم به واشنگتن منطق سرسپردگی کامل اسراییل به ایالات متحده آمریکا را منعکس می کند، همانطور که "جو بایدن" رئیس جمهوری این کشور در آغاز جنگ علیه غزه در کنار صهیونیست ها ایستاد و به شکلی بی سابقه دو ناو هواپیمابر، یک زیردریایی هسته ای و قطاری از مهمات را به سرزمین های اشغالی ارسال کرد و این کمک ها همچنان ادامه دارد.

این تحلیلگر صهیونیست تاکید کرد که ایالات متحده با این اقدام، پیامی به حزب الله و ایران فرستاد که اگر جنگ علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کنید، با ما رو به رو خواهید شد.

به گزارش المیادین، در مقابل "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به ایالات متحده گفت که ناوگان شما ما را حتی یک روز نمی ترساند و ما در مقابل آن آماده هستیم.

سید حسن نصرالله در آن زمان هشدار داد که «اگر جنگ در منطقه رخ دهد، نه ناوگان شما به کار می آید و نه جنگ هوایی فایده ای دارد و در هر جنگ منطقه ای، منافع و نظامیان شما قربانی و بزرگترین بازنده خواهند بود.»

در همین حال، کاخ سفید نیز پس از سخنرانی سید حسن نصرالله اعلام کرد که واشنگتن نمی خواهد جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس به لبنان گسترش یابد.

المیادین اضافه کرد: پیش از این نیز "اهارون فرکش" سرلشکر ذخیره و رئیس سابق سازمان امنیت رژیم صهیونیستی، گفته بود که تل آویو بدون حمایت نظامی، سیاسی و استراتژیک آمریکا، نمی تواند به اهداف خود در غزه دست یابد.

"آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز جمعه اذعان کرد که واشنگتن از زمان آغاز جنگ بدون مشورت با کنگره آمریکا به ارسال مهمات و فروش اسلحه ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، افزون بر این، ایالات متحده از بیم گسترش نبرد " طوفان الاقصی" و مشارکت جبهه های دیگر، به دنبال استقرار حداقل ۱۲ سیستم دفاع هوایی در چندین کشور خاورمیانه است.

در همین راستا " اسکات ریتر" افسر بازنشسته سازمان اطلاعات آمریکا تصریح کرد که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا پای ایالات متحده را به جنگ بکشاند چرا که می داند نیروهایش قادر به شکست طرف مقابل نیستند.

این افسر بازنشسته تاکید کرد که ایالات متحده توانایی نظامی برای حمایت از تل آویو برای شکست حزب الله یا ایران را ندارد.

در همین حال، رسانه های صهیونیستی با اعتراف به موفقیت حزب الله در مهار رژیم اسراییل تاکید کردند که تل آویو یارای جنگ با لبنان را ندارد.

المیادین افزود: در حالی که مقاومت اسلامی در لبنان به عملیات خود علیه اهداف رژیم صهیونیستی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی ادامه می دهد، "شلومی الداد" خبرنگار "کانال۱۳" این رژیم اعتراف کرد که پیروزی بزرگ حزب الله تنها یک موفقیت نظامی نیست و ۱۰۰هزار شهرک نشین صهیونیست، منطقه مرزی با لبنان را ترک کردند، بی آن که کسی زمانی مشخص برای بازگشت آن ها تعیین کرده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha