۱۰ دی ۱۴۰۲، ۲:۵۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85338445
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادعاها و رجز خوانی وزیر افراطی صهیونیست برای کوچاندن مردم غزه

تهران-ایرنا- «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی شنبه شب در ادامه دست و پا زدن برای کوچاندن مردم فلسطین از نوار غزه اعلام کرد: باید مهاجرت داوطلبانه برای ساکنان نوار غزه ایجاد کنیم و کشورهایی را بیابیم که خواهان پذیرش آنها هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، اسموتریچ افزود: باید در مدت بیشتری در غزه بمانیم و من مشوق تغییرات ریشه‌ای در نوار غزه هستم.

این درحالی است که ایالات متحده به عنوان متحد کلیدی رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه کاملا مخالف کوچاندن مردم از نوار غزه است.

کاردار سفارت آمریکا در قاهره ۱۲ آبان ماه گفت: ایالات متحده کاملا متعهد است اطمینان بدهد که فلسطینی‌ها از غزه به مصر یا هر کشور دیگری کوچ داده نخواهند شد.

الیزابت جونز،کاردار سفارت آمریکا در مصر، افزود: ایالات متحده به حاکمیت مصر بر قلمرو خود احترام می‌گذارد و بر تعهد کامل خود مبنی بر تضمین این‌که فلسطینی‌ها به مصر یا هر کشور دیگری کوچانده و آواره نخواهند شد، تاکید دارد.

رئیس جمهوری مصر نیز ۹ آبان ماه در این گفت‌وگوی تلفنی خطاب به بایدن گفت که قاهره سیاست‌های مجازات دسته جمعی فلسطینیان در غزه را محکوم می‌کند و اجازه کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌هایشان به سرزمین‌های مصر را نداده و نخواهد داد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha