۷۰ درصد اعتبارات تخصیصی استان تهران برای اولویت‌های تعیینی هزینه خواهد شد

پاکدشت - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: حدود ۷۰ درصد اعتبارات تخصیصی این استان برای اولویت های تعیین شده از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور هزینه خواهد شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، سید محمد رضا گلدانی روز شنبه در نشست بررسی و پیگیری میدانی مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستان پاکدشت با اشاره به اهمیت جغرافیایی استان تهران اظهار داشت: این استان با عنایت به اهمیتش از لحاظ جمعیت، مهاجر پذیری و سرآمدی در شاخص های مختلف، در تخصیص اعتبارات نیاز به توجه ویژه ای دارد.

وی افزود: طرح های پاکدشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چون در مسیر مواصلاتی و ترانزیتی قرار دارد ملی محسوب می شود.

نماینده مردم پاکدشت: پروژه کمربندی پاکدشت، مطالبه اصلی مردم است

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح های شاخص این شهرستان گفت: شاخص ترین طرح های پاکدشت، مصوبات سفر رئیس جمهور و بخشی از آنها در انتظار تخصیص اعتبار است.

وی افزود: طرح کمربندی پاکدشت، مطالبه اصلی مردم است و ترافیک موجود، مشکلات زیادی را ایجاد کرده که باید هر چه زودتر به نتیجه برسد.

نماینده مردم پاکدشت اظهار داشت: تعویض شبکه فرسوده آب، ایجاد تصفیه خانه و ساخت مخزن آب هم نیاز به حمایت دارد.

فرماندار: پاکدشت دارای ظرفیت های ویژه ای در صنعت است

فرماندار شهرستان پاکدشت اظهار داشت: این شهرستان دارای ظرفیت های ویژه ای از جمله وجود سد، نیروگاه، شهرکهای صنعتی، لکه های صنعتی، مرکز مهم تولید گل و گیاه کشور، تولید محصولات کشاورزی و میزان بالای اشتغال است.

فاضل کارخان گفت: درحال حاضر مردم این شهرستان از مشکلاتی چون، کمبودآب، نبود شبکه فاضلاب، ترافیک و برخی موضوعات زیر ساختی که با جمعیت ساکن و شناور شهرستان سازگار نیست، رنج می برند.

کمرنبدی پاکدشت در دولت سیزدهم ملی شد

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این نشست گفت: طرح احداث کمربندی پاکدشت از دولت دهم مطرح شد ولی در دولت سیزهم با سفر رئیس جمهور به عنوان پروژه ملی مصوب گردید.

حشمت الله سلیمان اظهار داشت: این طرح از سال ۱۴۰۰ آغاز و بخش قابل توجهی از اعتبارات آن نیز جذب شده است و حدود ۳۰ هزار میلیاردریال دیگر برای تکمیل این ابر پروژه نیاز داریم که پیگیری لازم برای تامین آن انجام خواهد شد.

وی افزود: بی توجهی به سند آمایش، موجب بارگذاری نامناسب جمعیت و بروز مشکلات زیر ساختی از جمله کمبود آب در پاکدشت شده است؛ لذا برای این حوزه توجه ویژه ای شده تا مشکلات پاکدشت از جمله روستاها مرتفع شود.

۷۰ درصد اعتبارات تخصیصی استان تهران برای اولویت‌های تعیینی هزینه خواهد شد

در پایان این نشست، مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به همراه فرماندار، نماینده مجلس و سایر مسئولان شهرستان پاکدشت از روند تکمیل طرح های احداث کمربندی، جاده دسترسی جنوبی شهرستان، انتقال پساب، پل زیر گذر شریف آباد و مجموعه های ورزشی بازدید کردند.

شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است و پایتخت گل و گیاه کشور شناخته شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha