۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85337715
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۰ شهید در بیمارستان شهدای الاقصی/۵۰ هزار زن باردار در معرض خطر + فیلم

تهران-ایرنا- منابع خبری با اشاره به تداوم بمباران مناطق مختلف نوار غزه، از انتقال ۲۰ شهید به بیمارستان شهدای الاقصی و شهادت دستکم ۴ شهروند فلسطینی در شرق شهر غزه و زخمی شدن شمار دیگری از فلسطینیان خبر دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از فلسطین‌الیوم، از شب گذشته تا کنون ۲۰ شهید به بیمارستان شهدا الاقصی انتقال داده شدند که در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه نیز اعلام کرد که ۵۰ هزار زن باردار در مراکز اسکان آوارگان فلسطینی در نوار غزه، از تشنگی، سوتغذیه و نبود امکانات بهداشتی رنج می‌برند.

منابع خبری همچنین از تداوم حملات توپخانه‌ای و درگیری در محوطه مسجد ابومدین در جنوب شرقی البریج و بخش شرقی قبرستان الفار در اردوگاه المغازی و اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه خبر دادند.

رژیم صهیونیستی منطقه خزاعه در شرق خانیونس را نیز هدف حملات توپخانه ای قرار داد.

شمال شهر غزه نیز هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفت.

چهار شهروند فلسطینی نیز در حمله توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به شماری از فلسطینیان در خیابان یافا در شرق شهر غزه شهید و شمار دیگر زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی همچنین ظهر امروز شرق منطقه الفخاری واقع در جنوب شهر خانیونس را بمباران کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲(۲۴ نوامبر ۲۰۲۳)آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، در حال بمباران این منطقه تحت محاصره است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha