۹ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85337533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیوست آموزشی ترویجی ویژه مرحله داشت در استان بوشهر ابلاغ شد

بوشهر- ایرنا- مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیوست آموزشی ترویجی ویژه مرحله داشت طرح جهش تولید در دیمزارهای این استان به جامعه هدف ابلاع شد.

به گزارش ایرنا " شهریار مرشدی " روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیوست آموزشی ترویجی مرحله داشت طرح جهش تولید در دیمزارها با هدف پایداری و افزایش تولید و بهره وری محصولات کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی و قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک در استان اجرایی شده است.

وی افزود: از آغاز طرح تاکنون یکهزار و ۱۳۴ نفر از بهره برداران و کارشناسان پهنه در قالب کارگاه‌های آموزشی، روز مزرعه، دوره‌های ترویجی و ایجاد مزارع الگویی آموزش دیده‌اند.

مرشدی ادامه داد: پیش بینی می شود با اجرای برنامه ابلاغی در مرحله داشت طبق پیوست ابلاغ شده تعداد یکهزار و ۲۸۰ نفر از بهره برداران و کارشناسان پهنه در قالب فعالیت‌های آموزشی ترویجی در جهت افزایش ضریب نفوذ دانش متناسب با اهداف و سیاست‌های طرح ابلاغی آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

وی تصریح کرد: مدیریت آفات ، بیماری‌ها و کنترل علف‌های هرز مزارع در دوره داشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و عدم اهمیت به این موضوعات، کاهش چشمگیر عملکرد را به دنبال دارد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در همین راستا ۱۸ کارگاه آموزشی، توسط مدرسین خبره و با حضور محققین معین بمنظور کنترل به موقع آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز و افزایش عملکرد پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha