اتباع دانشجو مقیم اصفهان برای دریافت شناسه یکتا به «سامانه سهما» مراجعه کنند

اصفهان- ایرنا - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: شناسه یکتای سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور، مبنای ارائه خدمات توسط تمامی دستگاه‌ها به اتباع است و اتباع دانشجو مقیم اصفهان نیز برای دریافت شناسه یکتا باید به «سامانه سهما» مراجعه کنند.

مهدی معینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای طرح ساماندهی اتباع خارجی افزود: این موضوع در حوزه های مختلف توسط سازمان ملی مهاجرت در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌های ساماندهی اتباع، حوزه دانشجویی است و اتباع دانشجو در کشور می‌بایست جهت دریافت شناسه یکتا و بهره‌مندی از سایر خدمات به «سامانه سهما» مراجعه کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یادآور شد: دانشجویانی که پیش از این موفق به دریافت شناسه یکتا شده‌اند، در زیر سامانه دانشجویی «سامانه سهما» نسبت به ثبت اطلاعات اقدام نمایند.

معینی خاطرنشان کرد: اتباع دانشجویی که شناسه یکتا ندارند، در «سامانه سهما» از قسمت «فاقدین شناسه»، اطلاعات اولیه را ثبت و پس از آن با مراجعه به «اداره کل اتباع خارجی استان‌» و یا «دفاتر خدمات اقامت و اشتغال» شناسه یکتا دریافت کرده و مجدداً با این شناسه اقدام به ثبت نام کنند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و اتباع ۲۴ کشور خارجی در این استان اقامت دارند که بیشتر آن ها افغانستانی‌های مقیم اُستان هستند.

نطنز، فریدن، فریدون‌شهر،بوئین و میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، دهاقان، نائین، گلپایگان، خور و بیابانک و اردستان و بخش‌ ابوزیدآباد از توابع شهرستان‌ آران و بیدگل دارای ممنوعیت تردد، اقامت و اشتغال برای حضور اتباع و مهاجران خارجی در استان است، برخی مناطق بخش مرکزی اصفهان نیز دارای ممنوعیت تردد، اقامت و اشتغال برای حضور اتباع و مهاجران است و با متخلفان برخورد می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha